19 Reacties
19 dagen geleden
Bij de dierenarts kunnen ze tabletten geven tegen de vlooien. Ik gevraagd of zij dat wilde doen, gezien ik zwanger ben en dan liever geen vlooiendruppels wil geven. Ik zou alles (kussens, dekens, mandje van de katten) goed wassen. Hier stofzuigen we elke dag en mijn man doet ook inderdaad de kattenbak. Misschien een robotstofzuiger aanschaffen, dat scheelt al veel ;)
Ik had voor de box een paar jaar terug een hoes laten maken, zodat deze snachts over de box heen kon en er geen katten in konden slapen. Zo was in ieder geval de box haar vrij.
19 dagen geleden
Hoi, wat vervelend! Ik snap je helemaal. Zou het ook niet kunnen om ze weg te doen. Wij hebben er ook twee.
Wat voor katten heb je? En zijn ze meer gaan verharen na de verhuizing? Dan zou het misschien ook stress kunnen zijn. Dat ze nog moeten wennen aan nieuwe omgeving. En ze voelen dat er iets gaat veranderen in huis. Dat zijn dan twee grote veranderingen achter elkaar voor ze.
Wij hadden (toevallig) bij beide zwangerschappen een grote verbouwing in huis. En merk aan een van de twee dat die wel merkt dat er weer wat gaat veranderen. Verbouwing, ik ben meer thuis etc.
Hij kan het nu heel goed vinden met mijn dochter, maar toen ze net geboren was bleef hij op afstand van haar.
Misschien kan je met je katten langs de dierenarts voor een check, vacht en huid laten nakijken en misschien vragen of een injectie tegen de vlooien.
En misschien bij een salon hun vacht even goed laten kammen/verzorgen? Als er geen medische reden is natuurlijk.
19 dagen geleden
Hi. Ik heb een hond, kat, 6 jarig kind en ben zwanger. Katten hebben vaak vlooien en nemen het mee bij mij thuis bij de hond , kleed, mand etc. Ik doe om de 3 a 4 weken een pipet te geven aan de kat (en hond natuurlijk) en na de pipet gooi ik de kat even naar buiten ;) soms springen de vlooien zo omhoog haha. Ik maak me er niet al te druk om eerlijk gezegd. Vroeger ben ik ook met katten opgevoed en alles is goed gekomen.
19 dagen geleden
Hoi! Hier ook twee katten (en 2 kinderen, 3e op komst). De katten hadden we al voordat de kinderen kwamen. Wij doen ze sindsdien vaker ontwormen en Bravecto geven (tegen teken en vlooien) dan voordat we kinderen hadden. Dus nu om de 2 a max. 3 maanden i.p.v. 1x per 6 maanden. We checken ze dagelijks op teken die evt los in de vacht hangen. Nooit vlooienplaag hierdoor gehad.
Wat betreft de haren.. kinderen of niet, ik kan er niet tegen hahha. Om half 7 in de ochtend ga ik met de stofzuiger snel door de woonkamer, over de bank en zitvlak van de stoelen. Zodat we allemaal harenvrij naar werk en school gaan. Op het eind van de dag hetzelfde en vaak nog tussendoor ook een keer. Maar dat is ook omdat het vuil wordt met eten dat op de grond valt, spelen met kinetisch zand etc. Men lacht me gerust uit erom, maar ik stofzuig toch echt dikwijls 2 tot 3x op 1 dag 😁
Oh en de kinderen weten dat ze de beestjes niet mogen aaien als we net Bravecto hebben opgedaan.
19 dagen geleden
Ik heb zelf 4 katten, ik weet niet of die van jouw buiten komen, maar vlooien kan je gewoon bestrijden, misschien even advies opvragen bij de dierenarts. Want waarom zouden katten niet met een baby kunnen, je hoort wel vaak honden dat kan allemaal wel🤷♀️ je kan de katten voorbereiden, laat ze aan de maxi cosi snuffelen, ze komen gewoon op de babykamer, heb de matras wel nog in het plastic en de cosleeper heb ik wat om matras heen gedaan. Maarja ik laat mijn katten in de buurt van de baby komen, wel ten alle tijden met toezicht en bv met slapen niet
19 dagen geleden
Reactie op Lady12
Hoi, wat vervelend! Ik snap je helemaal. Zou het ook niet kunnen om ze weg ...
Een Europese korthaar en Britse langhaar/Noorse boskat. Ik weer dus niet of het door de verhuizing komt of omdat ik minder kam. Voorheen ging ik ze bijna dagelijks kammen en elke dag t huis en de banken en stoelen stofzuigen maar nu heb ik echt weinig energie dus doe ik het minder vaak.
Ik zal zo naar de dierenarts gaan want als ik ze zelf behandel, lijkt het niet te werken... helpt het bij jou wel om de katten te trimmen?
19 dagen geleden
Een Europese korthaar en Britse langhaar/Noorse boskat. Ik weer dus niet of ...
Dan kan het ook zijn dat hun vacht het gewend is om vaker gekamd te worden.
Snap het hoor dat je er nu minder energie voor hebt.
Heb nu 2 htk katten, geen ras. Hiervoor heb ik 4 main coons gehad. En merkte ik wel dat als ik de vacht wat minder aandacht gaf als 'normaal' dat je dat wel duidelijk kon merken in klitten en verharen.
19 dagen geleden
Hier ook twee katten,
Gevoelige beestjes die niet goed tegen verandering kunnen dus we hebben altijd feliway boven en beneden ingeplugd, kost wat, maar het werkt hier echt en we merken het meteen in de kwaliteit van de vacht. Ook zalmolie en L-lysine over het eten helpt goed voor hun algemene weerstand.
Vlooien hebben we dan weer niet mee te maken, omdat ze niet buiten komen.
Weet wel dat de eitjes die ze leggen ook nog later uit kunnen komen en bijvoorbeeld in vloerbedekking etc gaan zitten, zo is het lastig om een echt grotere plaag te bestrijden met vlooienmiddel op de katten zelf alleen.
We hebben een aantal spulletjes zoals het wipstoeltje en de maxicosi een tijd in de woonkamer staan, op het begin lagen ze er in en zat het vol met haren, maar nu is het niet nieuw meer dus niet interessant en kijken ze er niet meer naar om, dus blijft het haar-vrij haha
Als de kleine er is gaan we investeren in een goede robotstofzuiger om in ieder geval onszelf wat te ontlasten in het elke dag moeten stofzuigen
Succes!
19 dagen geleden
Ik heb er 4 en ben in verwachting van een tweeling(30+4). Zou mijn katten voor geen goud weg kunnen doen. Mijn partner doet ook de kattenbak. Het zijn binnen katten. Wij hebben een robot stofzuiger die elke dag zijn rondje maakt(overal ook onder komt). Daarnaast stofzuig ik elke dag de bank en haal ik bijna elke dag overal een doek over heen. Ze liggen nu nog vaak op de baby kamer in de inloopkast (voorheen onze slaapkamer, in hun mandjes) maar wil ze ook aan het idee laten wennen van alle nieuwe dingen in het kamertje! Gewoon alles netjes houden en hulp vragen als het niet lukt. Komt allemaal vast wel goed 🩷
19 dagen geleden
Wij hebben een hond, vooral als ze nog kruipen valt het dan wel extra op hoeveel haar zo'n beest verliest. Wij hebben nu een robotstofzuiger, die rijdt lekker iedere dag zijn rondje, en in de verhaarperiodes nog vaker. Vloer is nog nooit zo schoon geweest. Qua vlooien gebruiken we van die preventieve pipetjes. Opgroeien met huisdieren heeft ook veel voordelen voor kinderen. 🙂
19 dagen geleden
Vlooien kunnen geen kwaad voor baby en mens dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Wat dacht je van de kids die hier op de boerderij tussen 10 tallen dieren opgroeien ☺️
Ik snap het stukje verharen wij hebben 6 poezen en een hond maar dagelijks even de stofzuiger door de woonkamer en klaar. Haren maken ook niet uit voor het kindje het is denk vooral dat we zelf willen dat het zo schoon mogelijk is.
En inderdaad zalmolie helpt enorm tegen verharen en ze elke week 1 keer borstelen natuurlijk.
19 dagen geleden
Dames bedankt voor jullie adviezen. Ik zal een robotstofzuiger aanschaffen, had ik zelf nooit aan gedacht hahah. En ik behandel ze vanaf nu met de tabletten. Verder zalmolie zoals jullie zeiden. Heel erg bedankt!
19 dagen geleden
Goed ontwormen en ontvlooien, vraag je dierenarts waarmee dat het beste kan. Wij hebben nu ontvlooiende tabletten ipv druppels, mochten de kids met hun handen aan de net ontvlooide kat zitten, dan zitten ze niet onder de zooi. In het najaar en voorjaar verharen katten meer. Je zou ze dan kunnen borstelen (ik doe dat dan even buiten). Dan ligt het minder door je huis. En idd regelmatig stofzuigen.
19 dagen geleden
De robotstofzuiger is echt heel fijn. Wij hebben geen kat maar een konijn rondlopen en we laten elke dag de robotstofzuiger rondrijden.
Nog een kleine tip die ik bij vrienden zag. (Wel met twee katten) Leg in de kamers waar de baby verblijft een lintroller. Als de kat dan in de box of op het bedje gaat liggen kan je eenvoudig even de lintroller er overheen halen en zijn de haren weg.
19 dagen geleden
Vlooien kan je gewoon wat tegen doen. Haar niet, maar gewoon bij houden qua stofzuigen enzo.. laatst een artikel gelezen dat kinderen met katten/honden een betere weerstand hebben/krijgen.
19 dagen geleden
Ik heb 3 katten en stofzuig om de dag. Mijne komen buiten en krijgen daarom ook elke 3 maanden een pipet in hun nek voor vlooien en teken ect. Ze zijn dan gelijk voor 3 maanden beschermd. Ze krijgen ook elke 3 maanden een pil voor de wormen. Nooit ergens last van. Ik haal alles bij de dierenarts.
Je zou eventueel een robotstofzuiger kunnen aanschaffen misschien scheelt dat ook..
19 dagen geleden
Er zijn de laatste jaren ook veel onderzoeken verschenen die stellen dat opgroeien met huisdieren allergieën kan voorkomen. Opgroeien in een te schoon huis kan ervoor zorgen dat je hier vatbaarder voor wordt. Dit wordt ook wel de hygiëne-paradox genoemd. Weet niet of het waar is hoor, maar vond het wel interessant