9 Reacties
één maand geleden
de baby neemt steeds meer ruimte in in je buik. Hierdoor hebben je longen wat minder plek… en word je benauwd. Als hij/zij straks ingedaald is, zal dit weer minder worden! Sterkte!
één maand geleden
Ik heb al gehele avond een buiten adem gejaagd gevoel... ook voel ik mijn hart goed slaan.
Dit heb ik wel eens vaker terwijl ik echt in rust ben.
Verloskundige geeft aan dat dit kan komen door dat je hart harder moet werken en een lage bloeddruk kan ook de oorzaak zijn.
één maand geleden
Ik zit nu ook in de 28e week en herken je klachten. Behalve de misselijkheid.
Voel me naarmate de dag vordert kortademiger, met de piek in de avond.
Heb zelf astma en de combi met de zwangerschap lijkt hiertoe te leiden. Vorige zwangerschap ook gehad, dag op de spoedpost gelegen, maar geen medische oorzaak.
Daarnaast merk ik een toename na het avondeten. Verloskundige geeft aan dat het komt door meer bloedvolume, en minder ruimte voor de longen door groeiende baby.
Tips heb ik niet echt helaas, behalve activiteiten over de dag spreiden. Een middagslaapje helpt mij wel. En minder grote maaltijden.
Benieuwd of anderen nog tips hebben.
één maand geleden
Ik ben 29 weken zwanger en heb er extreem last van soms wel 5× in een uur. En voor mij maakt het ook niet uit als ik zit of lig of loop.
Ik heb dit bij alle 3 mijn zwangerschappen gehad, heel vervelend gevoel.
één maand geleden
Ik herken wat je zegt en ik heb dit de hele tijd. Denk gewoon ook pech qua je eigen "postuur" en de baby die gaat groeien en ook meer gaat drukken doordat je baarmoeder hoger komt. Zelf bij mn vorige zwangerschap waren de klachten pas over nadat ik bevallen was.
Indien mogelijk zal ik gewoon inderdaad je lichamelijke activiteiten aanpassen op aan het feit dat je lijf om meer rust vraag.
Dingen die meer inspanning kosten zoveel mogelijk in de ochtend doen. En hoe later het zal worden op de dag, hoe minder intensieve dingen van jezelf verlangen. Wellicht kan ook zo een "Birth Ball" nog helpen om af en toe even een andere houding te hebben wanneer je even wilt zitten.
Veel succes in elk geval 🤗🍀