25 Reacties

15 dagen geleden

Ik herken het wel wat je schrijft! Dit is onze eerste. Ik vind de interesse die in mij als zwangere word getoond echt weinig. Tuurlijk hoef ik niet 24/7 aandacht ofzo 🫣 maar af en toe een appje van goede vrienden of familie had ik wel gewaardeerd. Mijn schoonmoeder hoor je nauwelijks die is meer met zichzelf bezig. Ik heb voor mezelf wel besloten dat als ik helemaal niets hoor van bepaalde mensen dat ze niet hoeven te komen. Zeker eenzijdige vriendschappen waar ik zoveel moeite in stak. Na de geboorte kap ik die af. Mijn gezin staat dan op 1 met een geweldige dochter en man. Geen idee of dit een hormonaal gevoel is😅

15 dagen geleden

Reactie op fentje83

En hoe gaat dat dan in zijn werk? Zeg je dan tegen je moeder van je partner ...
Dit geld uiteraard voor mensen die Überhaupt niet dichtbij staan.

15 dagen geleden

Reactie op lindalemonenmango

Dit geld uiteraard voor mensen die Überhaupt niet dichtbij staan.
Nee, dat begrijp ik. Maar dat zijn ook toch geen mensen waar je veel interesse van verwacht. TS schrijft over haar vriendinnen en schoonmoeder. Dat lijken me mensen die wel in t eerste kringetje staan

15 dagen geleden

Het hangt echt af van de band die je hebt met mensen. Mijn ouders, broertjes en zussen komen om voor ons te zorgen en helpen dus die komen tijdens m'n herstel. Mn schoonmoeder en schoonzus die tonen geen interesse sinds ik zwanger ben en dat is oke, maar ik vind niet dat ze gelijk eerste dag dan op bezoek moeten komen (ze eisen dat wel)... na herstel zou ik ze wel gelijk uitnodigen, dus ik hou geheim wanneer de bevalling begint. Ik weet dat zij alleen komen kijken en verder niks, dus heeft geen haast. ze geven elke keer nare sneertjes wanneer ze mij zien, dus dat vermijd ik liever tijdens m'n bevalling of herstel. De rest (vriendinnen, ooms, tantes etc) komen daarna op bezoek als ze dat willen. Vragen ook niks nu tijdens zwangerschap, maar dat vind ik ook niet erg ze zijn druk met hun eigen levens en kinderen etc.

15 dagen geleden

Reactie op fentje83

Nee, dat begrijp ik. Maar dat zijn ook toch geen mensen waar je veel inter ...
Ja klopt, schoonmoeder is een ander verhaal en dat lijkt me super lastig. Maar idd van sommige mensen 0 interesse. Dat is prima, maar dan liever ook niet tijdens de drukke kraamtijd + je kan je afvragen hoe ‘diep ‘ de vriendschap Dan is.