32 Reacties
één maand geleden
Ik snap je punt heel goed en begrijp ook dat het vervelend voor je kan zijn.. alleen bekijk het even vanuit een man zn perspectief. Ergens vind ik het logisch dat het voor een man een beetje raar is.. ineens word vriendin/vrouw dikker, standjes worden moeilijker, het idee van er zit een kindje in is misschien een beetje raar. Bij ons is het ook op een laag pitje en ik kan mijn vriend daar geen ongelijk in geven en heb me er daar bij neergelegd eigenlijk. Zelf vind ik het ook minder fijn ik ben nu eenmaal niet meer zo flexibel als ik was en ook minder aantrekkelijk.. maar in mn hoofd weet ik wel weer straks na de zwangerschap is alles weer goed !
Ik zou vooral lekker gaan knuffelen in bed zodat je zo toch ‘dicht bij elkaar’ blijft 🥰
één maand geleden
Ik herken het, van mijn vorige zwangerschap en ook nu weer. Bij de vorige zwangerschap had ik het er moeilijker mee omdat ik niet goed wist wat er precies scheelde.
Na veel pogingen om er toch maar een verklaring uit te krijgen, heb ik zijn uitleg gehad: hij loopt niet warm voor zwangere vrouwen (grotere borsten, bolle buik, niet zijn smaak en niet waar hij zin van krijgt), waardoor hij zelf moeilijk in de stemming geraakt. Kwam daar nog de druk bij dat ik wél wilde terwijl hij vreesde de verwachtingen niet te kunnen inlossen (schrik om geen stijve te kunnen krijgen bij gebrek aan zin) en tja, dan blokte hij het telkens liever af.. In de weken na de bevalling is zijn zin in mij wel gewoon teruggekomen. Dat is hier dus wel goed gekomen.
In deze zwangerschap sta ik er rustiger in. Ik vind het niet leuk dat ons seksleven tegenwoordig opnieuw bijna onbestaande is, maar nu ik weet wat er achterliggend in zijn hoofd speelt, begrijp ik het tenminste. Ik leg momenteel geen druk meer achter seksualiteit, maar leg wel de nadruk op andere vormen van intimiteit.
één maand geleden
Mijn vriend heeft hetzelfde en eerlijk hij geeft aan geen tot weinig behoefte te hebben. Denk echt wel dat dit biologisch best normaal is. I mean de daad is gedaan😅. Zelf heb ik ook een laag libido, low below eigenlijk. Ik ervaar seks ook anders nu en ik ben veel minder flexibel 😅. Hij vind me nog steeds aantrekkelijk maar hij zegt dat dat niet meteen seks betekent.
één maand geleden
Heeeel herkenbaar! Mijn man heeft duidelijk aangegeven dat het in zijn hoofd niet klopt, de hele dag mij liefdevol tegen mijn buik horen praten, hij die steeds onze zoon wil voelen en daarna sex.
Ik mis het wel heel erg dus ben er zelf maar druk mee. Ik vertrouw mijn partner volledig, dus zit niets anders op dan af te wachten helaas.
Wat ik zelf nog zou kunnen doen is niet aan mijn buik zitten/tegen praten/hem laten voelen als hij thuis komt en dan ‘s avonds proberen. Maar ik voel veel te graag aan mijn buik 😂
één maand geleden
Reactie op El.11
Ja mijn vriend zegt dat het niet aan mij ligt maar hij verteld niet waar he ...
Mijn vriend vond het veel moeilijk om eerlijk tegen mij te zeggen dat hij zich voorlopig niet door mij aangetrokken voelt (en dan nog was het eerder algemeen dat hij 'zwangere vrouwen niet aantrekkelijk vindt. Mij wel nog steeds maar zwanger enzo is wel een dingetje' 😅).
Je partner zal je nog heel graag zien en heeft misschien schrik om je te kwetsen door heel concreet te vertellen.
Bij mijn vriend hielp het door hem te zeggen dat het erg vrat aan mijn zelfvertrouwen en dat ik me erg eenzaam en afgewezen voelde door zijn gebrek aan reactie als ik initiatief wilde nemen. Hij was er zich niet van bewust dat ik het zo ervaarde en het was net zo'n gevoel dat hij niet wilde geven door erover te zwijgen.
één maand geleden
Mijn partner is ook van de uitspraak, niet vragen maar gewoon doen... Mannen logica denk ik. Misschien is dat ook gewoon de beste tip die hij kan geven. Begin gewoon eens. Spring bij hem onder de douche, of doe iets waarvan je weet dat ie het fijn vind. Zoek eventueel eens een andere plek op dan de slaapkamer.
Daarnaast ligt jouw behoefte bij intimiteit en communicatie en kun je dat uiten door seks. Je kan zeggen dat je dat mist en samen kijken welke alternatieven er zijn om die intimiteit weer te creëren (massage bijvoorbeeld?).
Er is zoveel in dat gebied, er zit vast iets tussen wat ook voor hem werkt
één maand geleden
Reactie op El.11
Helaas zijn er ook niet veel knuffels meer. Overweg wel is een knuffel maar ...
Is hij niet zo intiem in bed omdat hij misschien ‘bang’ is dat dat naar iets leid? Als hij weinig tot geen behoefte heeft aan seks dan wilt hij misschien ook niet te veel knuffelen omdat hij ‘bang’ is dat je dan seks van hem verwacht (dit kan hoeft natuurlijk niet).
Ik zou echt open communiceren met hem dat je geen seks meer verwacht maar wel het fysieke mist zoals lekker samen knuffelen op de bank of in bed zonder dat je daar meer van verwacht bijvoorbeeld. Ik heb dit mijn partner ook aangegeven ik vertelde hem, niet omdat we geen seks hebben betekent dat we niet meer een kus kunnen geven of knuffelen en hij weet nu dat ik daar behoefte aan heb en heeft dat aangepast..
één maand geleden
Reactie op Priska78
Is hij niet zo intiem in bed omdat hij misschien ‘bang’ is dat dat naar iet ...
Er zijn wel knuffels enzo hoor overdag maar echt dat intiem knuffelen in bed enzo niet. Maar ik heb zelf wel echt behoefte aan intimiteit . Ondanks ik zwanger ben. Hoeft niet elke dag maar 1 of 2’keer per week zou fijn zijn..
één maand geleden
Reactie op El.11
Er zijn wel knuffels enzo hoor overdag maar echt dat intiem knuffelen in be ...
Ja lastig… ik snap je wel hoor alleen het moet toch echt van 2 kanten komen 😅 als hij niet tot bijna niet meer wilt dan kan je niet zoveel in mijn ogen.. hem ‘dwingen’ en te veel proberen gaat denk ik ook averechts werken. En is het niet een idee om gewoon zelf speeltjes te kopen?
één maand geleden
Reactie op Priska78
Ja lastig… ik snap je wel hoor alleen het moet toch echt van 2 kanten komen ...
Ja precies ga hem ook niet dwingen. Zou niet willen dat hij tegen zijn zin seks heeft. Hij moet wel ook genieten natuurlijk.
Ja die heb ik wel 🥲 maar is toch niet het zelfde🙈
één maand geleden
Misschien is het een idee om aan je partner te vragen wat er aan de hand is? Kan erg mooi zijn om hier samen over te praten :)
één maand geleden
En misschien is er ook niet zoveel aan de hand? Heeft hij deze week toevallig niet zoveel zin en volgende week weer wel?
één maand geleden
Mijn partner vind mij heel mooi zwanger maar hij vind het niet aantrekkelijk. Ik denk dat dat eigenlijk heel goed is. Stel je voor dat hij het juist super sexy vindt. Je bent met heel even zo zwanger in het leven😅
één maand geleden
Zoals je al zegt, intimiteit en communicatie zijn heel belangrijk in een relatie. Als jouw man je zegt dat hij je nog steeds aantrekkelijk vindt enzovoorts, dan mag je dat gewoon geloven. En als het niet zo is, dan moet hij het zeggen. Ik zou me ook heel druk maken, maar houd er rekening mee dat dat ook de hormonen zijn! Misschien kun je het er met hem over hebben op een rustig moment, wat het met je doet. En ik zou lekker doen wat hij zegt: gewoon beginnen 😄 mijn man heeft als sinds het begin van de zwangerschap wat minder behoefte, vind het idee van penetratie met de kleine in mijn buik niet aangenaam, en ik vond dat heel lastig. Maar we hebben het daar altijd open en eerlijk over gehad. En ik heb er ook wel eens stampij over gemaakt hoor 😉 zeker toen mijn lijf nog zichtbaar begon te veranderen ook. Het kan ons zo onzeker maken hè. Inmiddels ben ik 29 weken en de behoefte neemt nu bij mij ook af: te druk in m'n hoofd met andere dingen. We knuffelen en praten veel en ongeveer eens per week vrijen we. En wanneer het langer duurt, ga ik me ook weer zorgen maken hoor. Maar soms is het om verschillende redenen gewoon even zo. Dus, praten, praten, praten. En af en toe gewoon spontaan een potje ouderwets zoenen!