68 Reacties

één maand geleden

Goed idee! Ik word er ook helemaal gek van de slapeloze nachten

één maand geleden

Ik word er ook helemaal gek van :( alle tips zijn welkom

één maand geleden

Ik heb ze ook echt met momenten. Vaak lukt inslapen in de avond nog wel, maar als ik dan wakker wordt en natuurlijk weer moet plassen, dan slaap ik soms niet of pas na uren weer in.. 😩🤔

één maand geleden

Bij mij willen sleep stories nog wel eens helpen als ik niet in slaap kom. Door daarnaar te luisteren kan ik mijn brein even laten stoppen met alle gedachten (over wat nog moet gebeuren, waarom ik niet slaap, hoe laat de wekker gaat etc etc). Enige nadeel is dat mijn man ervan wakker wordt dus dat ik of oortjes in moet doen dan of naar het logeerbed moet verkassen 😅

één maand geleden

Ik heb het ook bijna elke nacht, moet zo vaak gaan plassen en als ik dan naar wc geweest ben dan lig ik soms wel +- 2uur wakker 😵‍💫 en dan nog dochtertje die gewoon rond 8u wakker is en meteen springlevend 😅

één maand geleden

Hier ook vrijwel de hele nacht niet geslapen, beetje gedut, maar meer niet. Vreselijk! Wordt er helemaal gestrest van dat ik 'moet' slapen

één maand geleden

Zoo herkenbaar. Ik merk dat ik sinds ik in het 3e trimester zit veel onrust ervaar in de nacht. Daardoor voel ik me ook minder happy, de hele zwangerschap lang zat ik op zo’n roze wolk. Ik ga om 9 u in de avond naar bed omdat ik het niet meer volhoud. Dan word ik standaard om 4 u wakker en ga ik piekeren. Wat mij tot nu toe helpt: - plassen voordat ik naar bed ga - luisteren naar een slaap meditatie als ik wakker word - floradix 2 x per dag 10 ML - anijs melk voor het slapen gaan Wat ik nog wil proberen: - zorgen opschrijven voordat ik ga slapen zodat het uit m’n systeem is - een uur voordat ik m’n ogen dichtdoe geen scherm tijd meer Benieuwd naar jullie tips..

één maand geleden

Hebben jullie wel eens een verzwaringsdeken geprobeerd? Hier na een pittig eerste jaar met mijn dochter echt compleet verstoord ritme gehad ‘s nachts. Ook toen ze later wel goed sliep. Ook veeeeeel liggen stressen van: ik moét slapen!!! Verzwaringsdeken gescoord bij de Action (niet zo duur, online) en inslapen ging ineens weer veeeeeeel makkelijker!!

één maand geleden

Magnesium van vitakruid, ik en al mijn vriendinnen zweren hierbij voor het slapen gaan:)

één maand geleden

Ik slaap sinds week 6 al slecht. Inmiddels bijna 25 weken, dus super irritant. Ik slaap wel goed in, maar snachts vanaf uur of 3/4 vaak wakker. Deels gewoon 'aan staan', deels piekeren. Meestal zet ik een serie op die ik al 100x gezien heb (friends, the office), in m'n oortjes, en dan luister ik alleen. Vaak slaap ik dan snel weer. Wat mij wel geruststelde: VK vertelde dat een zwangere vrouw maar 5 uur slaap per nacht nodig heeft. Ongeveer. De rest doe je op hormonen en ander leef/lijf-ritme. Kindje lijdt hier niet onder, die pakt wat het nodig heeft. En jezelf overdag vermoeien, geen slaapje pakken zodat je snachts beter slaapt... heeft geen zin 😉 Dus als je overdag een tukkie kan doen, doen!

één maand geleden

Sleep stories werken bij mij ook goed. Nothing Much Happens vind ik een fijne (op Spotify of Apple Podcasts). Of ik doe een bodyscan meditatie. En heb standaard wat te eten naast m'n bed, want als het slapen eenmaal niet lukt krijg ik mega honger 's nachts 🙈

één maand geleden

Top topic! Het is 2:15 en ik zit er klaar voor 😂 Normaal gesproken tussen 3 en 4 wakker, maar ben iets eerder gaan slapen en ook wat eerder wakker geworden. Misschien is het toch echt waar van die 5 uur slaap maar nodig hebben 🤔 Ben ook echt klaarwakker. Maar goed, ik moet dus meestal plassen en daarna krijg ik honger. Dus inmiddels als een broodje pindakaas achter de kiezen. En straks zo’n 2 uur doen over opnieuw inslapen… Zet ‘m op nachtbrakers!

één maand geleden

Reactie op annamaiwald

Top topic! Het is 2:15 en ik zit er klaar voor 😂 Normaal gesproken tussen ...
hier hetzelfde!! Duurt idd exht weer een paar uur om in slaap te komen😵‍💫😵‍💫

één maand geleden

Bij mij was het ook raak afgelopen nacht, half 2 wakker🥲 honger en pas rond 3, half 4 weer in slaap en dan weer half 7 bed uit voor werk😵‍💫 gelukkig dalijk 2 daagjes vrij

één maand geleden

Hier ook regelmatig te vroeg wakker. Wat mij helpt: klinkt gek maar even op mijn blaas duwen om te checken of ik echt een volle blaas heb. Zo niet, blijf ik liggen. De afgelopen 2 maanden heeft dat er voor gezorgd dat ik dan weer 2 tot zelfs 4 uur extra slaap daarna. Oh en niet op de klok kijken scheelt ook. Verder was ik altijd een gezegend mens want ik was een makkelijke slaper. Ik maak me wel eens zorgen (en dan natuurlijk vooral om 03:00) om of dit ooit nog enigzins terugkomt in de toekomst.

één maand geleden

Reactie op Houten

Hier ook regelmatig te vroeg wakker. Wat mij helpt: klinkt gek maar even op ...
Dat deed ik voorheen ook altijd, maar sinds ik zwanger ben is dat geen goede graadmeter meer/moet ik gewoon altijd plassen 😅🫣

één maand geleden

45 min al wakker… ik vind het echt vervelend worden 😫. Het is niet elke nacht maar wel zeker 2/3 keer per week. Kon gemiddeld pas weer na 2 uur in slaap…😞

één maand geleden

45 min al wakker… ik vind het echt vervelend worden 😫. Het is niet elke na ...
Ik herken het heel erg. Ik val dagelijks rond 0130 pas in slaap en ben vanaf 0400/0430 klaar wakker. Vaak pas weer moet na 0700….

één maand geleden

Reactie op mies 28

Ik herken het heel erg. Ik val dagelijks rond 0130 pas in slaap en ben vana ...
Goedemorgen 🌙

één maand geleden

Rond 23:30 ga ik slapen en wordt ‘‘s nachts tussen 4:30-5:30 wakker. Ik heb er totaal geen last van! Heerlijk zelfs, ff glas warme melk pakken, stukje cake, plassen en met de kat knuffelen. Dan ben ik helemaal afgekoeld en ga ik weer in bed liggen dje nog lekker warm is en rond 6:00-7:00 nog even 2 uurtjes slapen. Die laatste 2 uurtjes voelen dan als uitslapen ofzo.