39 Reacties

2 maanden geleden

Wij gebruikten Sudocrem alleen bij smetplekjes in het begin. Daar helpt het goed bij (bij huidplooitjes die wij als newbies niet helemaal goed hadden droog gehouden🙈). Verder bij rode billetjes hielp het eigenlijk niet en zweer ik bij 'Bepanthen baby'. Waar het wel nog bij hielp trouwens was bij luieruitslag door overmatig zweten in de zomer op vakantie. Toen kreeg m'n dochter zo'n rode pukkeltjesuitslag en daar hielp Sudocrem dan wel weer bij..

2 maanden geleden

Ik gebruik kokosolie, moedermelk en aan de lucht drogen en anders barrierecreme.

2 maanden geleden

Ik heb altijd sudocreme gebruikt, hielp hier altijd goed. Bepanthen daarin tegen niet, en daar is iedereen over het algemeen positief over. Het is maar net wat je fijn vind en werkt. In die babydozen zitten altijd van die samples anders die gebruiken om te zien wat voor jullie werkt!

2 maanden geleden

Heb bij de eerste 2 altijd genoeg gehad aan de proefmonsters sudocreme die je hier en daar krijgt. Met de waterpokken ook veel de Zwitsal zinkzalf gebruikt, was ook heel prima. Ik gebruik momenteel (oa voor mezelf en voor van alles en nog wat bij de kids) de zalven van Puur Geluk: dat is zalf op basis van shea butter (ze hebben verschillende soorten) en ook geschikt voor babybilletjes. Dus ik wil nu die zalf ook daarvoor proberen😊

2 maanden geleden

Hey mama's , Neus aspirator is retour. Alle berichten gelezen! Super bedankt voor jullie ervaringen en adviezen ♡

2 maanden geleden

Reactie op sharina vd Berg

Wij gebruiken sudo als de billen van mijn dochter kapot zijn. Niet preventi ...
Zeker waar!

2 maanden geleden

Wij gebruiken dr Leenarts, werkt naar ons idee veel beter (blijft ook beter zitten). Is niet goedkoop hoor, maar heb het er wel voor over als het beter werkt.

2 maanden geleden

Sudocreme zou ik niet gebruiken, er zitten schadelijke ingrediënten in die slecht zijn voor een gevoelig babyhuidje (Paraffinum Liquidum, Propylene glycol ook wel PG, PEG of PPG, BHA (butylhydroxyanisol). Dit kan een allergische reactie veroorzaken en deze stoffen komen zelfs in de bloedbaan terecht. Er zijn gelukkig ontzettend goede natuurlijke vervangers hiervoor zoals deze. Lees maar eens de recensies 😊 https://hemnature.com/products/incia-preventieve-natuurlijk-luieruitslag-gel?variant=37627687502020&utm_source=GOOGLE&utm_medium=pmax&utm_campaign=pmax_nl&utm_content=&utm_term=&gbraid=0AAAAABfrgaNr11f7EN0Zbsd9U5vcztaPy&gclid=Cj0KCQjw05i4BhDiARIsAB_2wfAKOF5BiVgJNzkEqd_GLyjBuVQ6OrfZ_y4xQSIXQTQBNx4lV5Z5kGQaAiTLEALw_wcB

2 maanden geleden

İk heb geen alternatief nog weet wel van de verhalen die mijn moeder vertelde dat ik door sudocreme hele rode en open huidje kreeg toen ik klein was dus echt allergisch ervoor, daarna nooit geprobeerd.

2 maanden geleden

Onze dochter krijgt (nu 2 jaar) nog steeds erge geiriteerde plekken van sudo, dus dit vermijden we. Smeren al 2 jaar met bepanthen, dat werkt perfect!

2 maanden geleden

Weleda billenbalsem calendula is een super alternatief, helpt echt goed bij irritatie en geen rotzooi! Ook leuke prijs.

2 maanden geleden

Als je wil weten wat goed is voor je kindje kan je de app INCI beauty downloaden. Daar staat dan per product een score en de schadelijke en niet schadelijke stoffen en wat deze stoffen wel of niet doen. Zo zit er in de standaard sudocrem BHA, dit word ervan verdacht een hormoonontregelaar te zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Annebreg

Als je wil weten wat goed is voor je kindje kan je de app INCI beauty downl ...
Als alternatief scoren bijvoorbeeld de billenbalsem van Weleda en de Zinkzalf van Naïf wel heel hoog

2 maanden geleden

In sudo, vaseline, purol etc zit allemaal hetzelfde stofje wat de huid niet laten opknappen. Op de instagram anderslevennl staan heel veel tips sowieso van alles. Ik gebruik voor alles voor m'n zoontje Thoclor Labs 1. Is een spray waar HOCI in zit, stofje wat in de witte bloedcellen zit die je dan minder hebt waardoor je irritatie o.i.d. hebt. Kan in oren/ogen keel, echt alles! Werkt geweldig, gebruik het ook zelf bij oog ontsteking of keelpijn

2 maanden geleden

Wij hebben eigenlijk nóóit billencreme hoeven te gebruiken. Altijd pampers premium protection gehad en regelmatig verschoond en nooit luieruitslag gehad! Hopelijk gaat dat bij nr 2 net zo 😊

2 maanden geleden

Billencreme van Weleda is echt een life saver, werkt hier veel beter dan sudo!

2 maanden geleden

Het enige wat ik ooit heb gebruikt bij mijn 2 kids is wat druppels moedermelk als ze ergens last van hadden (wat zelden was). Werkt prima en natuurlijker kan haast niet :)

2 maanden geleden

Ik ben zelf zwanger van de 1e, dus nog geen ervaring mee. Maar ik las zelf dat je als alternatief kokosolie kan gebruiken. https://vrijnatuurlijk.nl/billencreme/