62 Reacties
9 dagen geleden
Ik was zelf 18 toen ik zwanger raakte ik ben nu 19 en verwacht me eerste eind januari. Ik ben zelf ook opgegroeid met jonge ouders mijn moeder was 18 toen ik geboren werd. en op dat punt was mijn vader 17 dus 23 is normaal vind ik en zolang dat jij er maar blij mee bent is alles goed toch 😊
9 dagen geleden
Ik was 19 met de eerste en nu 30 met de 2e!
Helaas houd je die opmerkingen altijd, je bent te oud of te jong of te druk met werk of geen goed voorbeeld als je juist niét werkt. Gewoon van je afschudden en bedenk voor jezelf de voordelen van de leeftijd die je dan hebt!
Zo dacht ik bij de eerste; geen last van het nachtbraken want mijn tienerbrein was erop voorbereid en ik sliep meer dan de feestende studenten om me heen.. en zo denk ik nu; dat slapen wordt zuur maar wel stabiel huis/baan..
Vooral die cursus doen, gaat om jouw ervaring en die wordt beter als je voorbereidt bent!
9 dagen geleden
Haha, lieve vrouw van 23. Een tienermoeder ben je al 3 jaar niet meer hoor. Mensen hebben toch wel een mening en je leeftijd wil lang niet altijd iets zeggen over hoe goed jij kan zorgen voor je kindje.
Als jonge moeder ben je vaak juist flexibeler en heb je meestal nog meer energie. Als je je zaakjes voor elkaar hebt (eigen huis en inkomen) dan zou ik me er niet te druk om maken! 😘
9 dagen geleden
1ste 25 en nu 27. Ben wel de eerste van onze vriendenkring met kindjes dus ik kreeg ook de reactie “Nu al??!” 😱😂 Ik ken mijn vriend al 12jaar en zijn helemaal gesetteld in ons huisje en sommige van onze vrienden gaan nog elk weekend uit en wonen nog gezellig bij hun ouders. Het is gewoon bij iedereen anders en vaak een persoonlijke keuze 😊
9 dagen geleden
Ik heb mijn eerste zoontje 2 maand voor mijn 32e verjaardag gehad. Nu ben ik 33 en zwanger van nr. 2. Volgens mijn huisarts ben ik dan weer redelijk 'laat'.
Als het voor jou het juiste moment is, zou ik me niet teveel van anderen aantrekken.
Hadden mijn vriend en ik niet eerst willen kopen en verbouwen, waren we 5 jaar geleden al ouder geworden, maar toen was het niet het juiste moment voor ons 🤷
8 dagen geleden
Haha ik ben zelf moeder geworden op mijn 23e. Mensen vinden dit idd heel vaak jong. Maar je word vanzelf ouder toch😂 jong zijn betekend niet dat je geen moeder kwaliteiten hebt. Ik vind die reacties op je leeftijd altijd een beetje raar. Je zegt toch ook niet dat iemand te oud is om moeder te worden
8 dagen geleden
“Terwijl het volgens mij een prima leeftijd is maar goed”
Je zegt het zelf al! Niets aantrekken van wat andere denken. Ik zit ook in een cursus met iemand van 23, ik denk dan bij mezelf “die moet wel wat van mij vinden, dat ik zo “oud” nog aan kinderen begin”. Zo heeft iedereen zijn of haar onzekerheid. Als mensen (onbewust) oordelen, op welk vlak dan ook, zegt dat meer over hun eigen onzekerheden of tekortkomingen dan over jou!
Veel plezier op je cursus lieve vrouw ❤️
8 dagen geleden
Mijn dochter is net 19 geworden en is 29 weken. Ze heeft er bewust voor gekozen om samen met haar vriend jong een kindje te mogen krijgen. Maar de meeste mensen denken dan dat het niet gepland was, door haar leeftijd. 😆 vroeger werde de meeste vrouwen op hun 22e ongeveer zwanger. Heel normaal toch, en wat anderen vinden is niet belangrijk, lekker er heen gaan en misschien ben je niet eens de jongste. Fijne zwangerschap gewenst.
8 dagen geleden
Ik was bij de eerste net 30 jaar.. dus ik was 29 als ik zwanger was en er waren mensen die dachten dat ik toen 17 was (blijkbaar zie ik er dan erg jong uit??)
Vond ik persoonlijk ook wel een beetje ongemakkelijk als ze dachten dat ik zo jong was. Maar kan het ondertussen wel weglachen...
8 dagen geleden
Ik ben 25 en in verwachting van ons eerste kindje, veel mensen hebben gevraagd of het wel gepland was 🫣 en ik merk dat ik bij de meeste dingen (verloskundige, zwangerschapsyoga) echt de jongste ben en dat ik mensen zie denken. Dat terwijl ik er zeker niet jonger uit zie dan ik ben!
8 dagen geleden
Ik ben 24, en zwanger van de eerste☺️ vind het een hele normale leeftijd