71 Reacties
één maand geleden
Hier ook zin in de bevalling hoor haha. Had ik ook al bij de eerste.
Ik vind zwanger zijn fantastisch maar wil ook heel graag mijn baby ontmoeten
Maak overigens geen bevalplan maar heb wel zeker bevalwensen. Dus dit ga ik zeker op papier zette. Zo bij mijn eerste ook gedaan.
één maand geleden
Haha ik herken het wel een beetje! Noem het zelf meer er naar uitkijken, omdat het wel iets heel bijzonders is om mee te maken..
Ik laat ook gewoon lekker alles op me afkomen, ook mijn eerste twee kindjes😊
één maand geleden
Je bent zeker niet de enige🤭
Ik zelf heb geen bevalplan gemaakt omdat ik het op me af wil laten komen en ik me niet aan een plan vast wil houden als het uiteindelijk toch anders kan lopen. Wel staat genoteerd dat mocht ik iets van pijnstilling willen, dit dan ook gegeven wordt.
Voor mij ook de eerste en ik kijk er ook echt naar uit. Ik probeer dan ook horror verhalen te vermijden want elke vrouw/bevalling is individu gebonden en niet allemaal hetzelfde.
Geniet nog even van de laatste maanden! Ik wens elke mama alvast heel veel succes met de bevalling. We can do this!❤️
één maand geleden
Heb ik ook zowel bij de eerste als nu bij de tweede zwangerschap. Hoewel m'n eerste bevalling heus geen makkie was en het écht pijn deed, zie ik er nu toch weer naar uit. Ik ben vooral benieuwd hoe het deze keer gaat verlopen en naar de kracht in mijn eigen lichaam. En er is wel gezonde spanning aanwezig maar totaal niet overheersend.
Ik heb wel een bevalplan, ik heb mij voorbereid door een online cursus en heb wensen opgeschreven zoals 'gebruik maken van warmte tijdens weeën opvangen' 'verschillende houdingen afwisselen' 'in het eerste uur borstvoeding geven' Ik zie het niet als planning maar als wensen.
één maand geleden
Reactie op M_1986
Hier ook zin in de bevalling hoor haha. Had ik ook al bij de eerste.
Ik vin ...
Fijn om te lezen! Ik voel me zwanger beter dan niet zwanger en dit is de eerste zwangerschap, na 3 jaar ‘klussen’… gisteren de 3D echo gehad en kan dus echt niet meer wachten nog 13 weekjes 🥰
Super slim de beval wensen, die ga ik ook maken! Dat is een goede tip, dankjewel. Geef je deze dan in het ziekenhuis aan het personeel (mits je in het ziekenhuis bevalt natuurlijk)
één maand geleden
Reactie op beau07
Fijn om te lezen! Ik voel me zwanger beter dan niet zwanger en dit is de ee ...
Ja ik ook. Ik ga veel beter op de zwangerschapshormonen.
Voel me echt heel prettig.
Hier zondag 31 weken , komt al dichterbij 🥰🩷
Ja bevalwensen geef je inderdaad gewoon af in ziekenhuis. Hier vroegen ze er ook naar. En is ook echt goed na geluisterd.
één maand geleden
Reactie op Mimiesh
Je bent zeker niet de enige🤭
Ik zelf heb geen bevalplan gemaakt omdat ik h ...
Zo leuk om te lezen!
Heb twee kennissen waarvan de bevalling horror was, dat ziekenhuis wil ik dus vermijden om een of andere redenen… heb niet zoveel wensen maar wel 1 specifiek ziekenhuis 🫣 hoop zo dat er plek is die dag…
Jij ook lekker genieten van de laatste maandjes en mooi gezegd jij ook veel succes en een voorspoedige bevalling toegewenst ❤️ we can do this
één maand geleden
Reactie op Septemer2022
Heb ik ook zowel bij de eerste als nu bij de tweede zwangerschap. Hoewel m' ...
Mooi verwoord! Inderdaad als ik er even overna denk heb ik wel wat wensen maar geen heel plan, geloof meteen dat het niet pijnloos is… ben ook zeer benieuwd naar de oerkracht in mij🫣
één maand geleden
Reactie op M_1986
Ja ik ook. Ik ga veel beter op de zwangerschapshormonen.
Voel me echt heel ...
Wat leuk om te lezen, voel me ook krachtiger mooier en zelfverzekerder 😅…
Oh dat schiet al op, hier 27 weekjes kijk echt uit naar eind januari of ze moet zichzelf eerder melden natuurlijk🩷
Dankjewel nogmaals voor de tip, ga ik mee aan de slag!
één maand geleden
Reactie op beau07
Mooi verwoord! Inderdaad als ik er even overna denk heb ik wel wat wensen m ...
Ondanks een heftige en lange eerste bevalling met non stop weeën heb ik het helemaal niet als pijnlijk ervaren.
Delen uit mijn geboorte wensen:
Stagiaire welkom (geen handelingen)
Duidelijke communicatie indien interventies
Natuurlijk proces Inleiden, vliezen breken of pijnbestrijding alleen met toestemming.
Warm washandje als het hoofdje staat.
Medische handelingen Alleen in overleg.
Niet doen Elektrode op babyhoofdje
Baby aanpakken Moeder.
Navelstreng Niet gelijk door knippen, volledig laten uitkloppen, doorknippen navelstreng door vader.
Huid-op-huid contact Direct bij de moeder of anders bij de vader.
Niet doen bij de baby Geen vitamine K injectie (wel druppels), niet gelijk wassen
Foto’s of filmen Het filmen of maken van foto’s wordt gewaardeerd.
Sommige wensen komen te vervallen, indien er een medische noodzaak is.
Belangrijk voor moeder: Communicatie
- Wat is er aan de hand?
- Waarom interventie?
- Hoelang om te beslissen?
- Risico’s?
- Andere opties?
Vader Blijft te alle tijde betrokken en bij de baby in de buurt. Neemt de beslissingen wanneer ik daartoe niet in staat ben.
één maand geleden
Ik kijk vooral uit naar me minder dood moe voelen. Ook al gaan het gebroken nachten zijn, die nachten heb ik toch al😅
één maand geleden
Ik vind dat helemaal niet gek. Je gaat je kindje ontmoeten! Het is hoe dan ook een bijzondere ervaring. Ik vond de eerste uren na de bevalling absoluut magisch.
Een bevalplan is niet om je bevalling te plannen maar om te communiceren met je zorgverleners. Wat zou je willen in verschillende situaties? Juist als het niet loopt zoals in jouw ideale plaatje? Goed om daar over na te denken en dat op te schrijven. Hoeft geen boekwerk te zijn.
Mijn absolute musthave was een draagzak.🙂
één maand geleden
Reactie op beau07
Fijn om te lezen! Ik voel me zwanger beter dan niet zwanger en dit is de ee ...
Bij mij werd er om gevraagd en hingen ze het op een magneetbord bij de deur.
één maand geleden
Reactie op Denies96
Nee hoor, bij mijn eerste had ik er ook zin in haha..
maar niet over naged ...
Haha dankjewel voor de tip, hier had ik ook overna gedacht … hoop dat ik de genen heb zoals de meeste vrouwen bij ons in de familie die waren met een half uur persen gemiddeld klaar, de weeen niet mee geteld 😅 die verschillen heel erg per vrouw
één maand geleden
Reactie op sytskeanne
Ik vind dat helemaal niet gek. Je gaat je kindje ontmoeten! Het is hoe dan ...
Jaa kan niet wachten haar te ontmoeten na de 3/4D echo 🥰 de eerste uren lijken me ook zo prachtig!
Ah Thanks voor de tip, zal het er ook eens over hebben met de verloskundige!
Een draagzak heb ik onlangs aangeschaft, vond dit zoooo fijn op de we are pregnant beurs had ik dus nooit van mezelf gedacht!
één maand geleden
Ik heb er ook echt heel veel zin in!! 🍀🍀
Ik ben medisch dus heb nu alle afspraken in het Erasmus/Sofia. Mijn eerste bevalplan (daar bevallen) heb ik inmiddels uitgeschreven en is besproken met een gynaecoloog en apart met de verpleegkundige. Daarin werd gekeken naar de haalbaarheid van mijn wensen, wat er sowieso door hun al standaard gedaan wordt en is het plan opgenomen in mijn dossier met een vermelding op het voorblad, dus als ik aankom ziet iedereen het meteen.
Mijn 2e plan is voor in een gewoon ziekenhuis, als het Erasmus als academisch ziekenhuis aangeeft grotere spoedgevallen te hebben, en ik ergens kom te liggen waar ze bijvoorbeeld geen walking epidural geven, of maar tot een bepaald aantal CM ontsluiting.
En dan heb ik ook nog een plan voor als ik thuis kom te zitten en nergens heen kan door omstandigheden 😂😂
Tot zover mijn voorbereiding op iets wat niet te plannen valt! 😂