15 Reacties

2 jaar geleden

De mijne is juist hetzelfde , ik moet zelf even naast slapen tot hij terug inslaap valt . Hij is ook 2 jaar en 2 maand . Ik had ook gehoopt dat ik kan doorslapen of gezellig een filmpje kijken 😂maar het zit er nog niet in jammer genoeg pfff sterkte !

2 jaar geleden

Hier ook een zoontje die nagenoeg nooit doorslaapt. Hij heeft nooit goed geslapen en de keren dat hij door heeft geslapen zijn op 2 handen te tellen. Laatste periode wordt hij vaak tussen 2 en 4 uur 's nachts wakker. Gemakshalve leggen we hem nu vaak tussen ons in en slaapt hij vaak rustig verder. Als we hem in z'n eigen bed proberen te houden dan moeten we er gerust 4-5x uit. Waar worden jullie kindjes wakker van, of wat hebben ze dan nodig? Ons zoontje wordt altijd overstuur en huilend wakker en roept dan om mama. Als ik hem vastheb valt hij vaak direct in slaap. Ik weet verder ook niet zo goed meer wat ik verder kan doen om te zorgen dat hij uit zichzelf door gaat slapen.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, ik heb echt geen idee wat haar wakker maakt, roept idd ook mama en valt vrij snel weer in slaap, maar na 2 jaar zijn wel wel eens aan een nachtje slapen toe he, haha, fijn om te horen dat we niet de enige zijn!

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ik lees mee.

2 jaar geleden

Hier slaapt ons meisje sinds een paar maanden wel door, maar ook vrij lang niet! Bij ons in bed sliep ze niet, maar stond ze te springen/dansen en alles wat je liever niet wilt midden in de nacht 🫣 Hier alleen nog moeite met zelf inslapen, wij blijven op haar kamer (extra bed) tot ze slaapt wat vaak een uurtje duurt.... Daarentegen dus wel tot in de ochtend meestal wel door... Hebben ook een periode (maand of 3) bijna elke nacht daar geslapen vanwege veel onrust in de nacht, dit werkte bij ons doordat ze dan riep/huilde, maar een van ons hoorde naast haar

2 jaar geleden

Hier slaapt ons meisje sinds een paar maanden wel door, maar ook vrij lang ...
We hoefde er dan niet uit, dus gaf ons ook wat meer rust en slaap....

2 jaar geleden

Hier ook een moeilijke slaper gehad tot bijna 2 jaar. Maar sinds hij in een groter bed ligt met een klein nachtlampje continu aan, in een slaapzak gaat het heel goed... En een keer twee nachten uit logeren gestuurd naar opa/oma omdat ik zelf bij elke prikkel wakker werd en dan alvast ging om te voorkomen dat ie klaar wakker werd, terwijl hij misschien ook wel door zou slapen..

2 jaar geleden

Mijn peuter wordt ook vaak huilend wakker gedurende de avond en nacht. Wij hebben een slaapbank op haar kamer gezet. Als ze begint te huilen ga ik in haar kamer slapen. Daardoor wordt ze rustig en kunnen we allemaal slapen. Misschien niet heel wenselijk, maar slaap is me heel wat waard 😅

2 jaar geleden

Herkenbaar. Al sliep ons dochtertje al ruim een jaar goed door. Maar laatste weken iedere nacht wakker, kei hard krijsen en niet meer in haar eigen bed willen. Het breekt ons ook echt enorm op. Al van alles geprobeerd, maar weten het nu ook even niet meer 🥲 Heb van iemand gehoord die een verzwaringsdeken hebben gebruikt in deze situatie. Iemand daar ervaring mee?

2 jaar geleden

Zoooo herkenbaar! En als ze uit logeren gaat bij haar grootouders slaapt ze meestal wel gewoon door 😱. Ze is een gevoelige dame en heeft tijdens de nacht ons nodig om haar emoties te reguleren. Op een ander voelt ze niet de ruimte om de emoties te tonen waardoor ze niet gaat roepen of wenen. Ze sliep vlak voor ze 2 was 10 nachten door, ik heb hoop dat het nog wel eens terug komt wanneer ze rustiger is. Ze is momenteel enorm bezig met naar school gaan. Ze start in januari (België). Ik hoop als die stap gezet is en ze daar gewend is dat ze terug gaat slapen 🙈

2 jaar geleden

Jaaa bingo. Hier ook, dame van 2 jaar 3 maand. Word wakker en wil in ons bed. En ze wil nog melk. Wat wr ook proberen.... niks werkt. Nu hebben we een peuterbed gekocht. Gaan we van de week in elkaar zetten. Ik ben er ook wel klaar mee. Elke nacht mijn bed uit

2 jaar geleden

Hier net zo, kan misschien op 1 hand tellen hoevaak hij door heeft geslapen.. 🥲 heeft iemand een gouden Tip?

2 jaar geleden

hier nog 1.. altijd tussen 12 en 01 even wakker en ik kruip dsn bij haar in het 1 persoonsbed en slapen we verder. geen drama etc s nachts.. dus voor alle machtrust voor iedereem kruip ik standaard bij haar in bes tegenwoordig.

2 jaar geleden

Reactie op Daisyy

Jaaa bingo. Hier ook, dame van 2 jaar 3 maand. Word wakker en wil in ons be ...
Hoe bevalt de peuterbed? Heeft dit het beter gemaakt?

één jaar geleden

Hier werd het peuterbed heel enthousiast ontvangen en hij wilde vanaf dag 1 niet meer in zijn ledikant. Helaas heeft het niets mogen helpen aan het doorslapen. Hij komt er nu savonds of snachts zelf uit en staat vervolgens hard op de deur te kloppen en te huilen om bij ons in bed te mogen. Ik ga het binnenkort voorleggen bij het consultatie bureau, want het wordt nu ook steeds vroeger dat hij er uit komt.