9 Reacties
één jaar geleden
Ik snap je wel. Onze dochter wordt ook 3 volgende maand, lang waren we niet klaar voor een tweede kindje maar sinds ongeveer een half jaar wel. In februari hebben we een miskraam gehad. Sinds dien ben ik obsessed met zwanger worden en klapperende eierstokken maar m’n vriend is super kalm en chill….. En ja, wanneer is de perfecte tijd? Bestaat die wel? Wat versta je onder een rustige periode waarin je er klaar voor bent? Lastig is dat. Je hebt het ook over iedereen om je heen die al een tweede kindje heeft, het is moeilijk om jezelf niet te vergelijken met een ander (doe ik zelf ook). Maarja niet iedereen is er op hetzelfde moment alweer klaar voor een volgende zwangerschap. Een baby krijgen wanneer je eerste kindje op de basisschool zit heeft ook weer zijn charme, dan heb je meer 1 op 1 tijd met je baby… ik heb dus niet echt een advies voor je. Wil je alleen laten weten dat ik je gevoel snap en herken. 😬
één jaar geleden
Hi Roos,
Lief je berichtje🥰 doet me goed dat je het herkend! Wat naar dat je een miskraam gehad hebt, voel je je sterk genoeg om door te gaan?
Jaa precies wat jij zegt, als ze naar school gaat lijkt het me mooi m/fijn om juist dan een baby erbij te hebben (is helemaal niet zeker dat het ook weer gaat!). Ik zou zo graag relaxt willen proberen, dat je beide zegt hee leuk we gaan er gewoon voor! Voor onze dochter heb ik ook best geduld moeten hebben en gesprekken dus de lol gaat er dan een beetje af? Mischien romantiseer ik alles ook hoor
één jaar geleden
Wij wilden ook wachten tot onze dochter naar school zou gaan. (2,5 jaar in België) Dus met een beetje berekenen wanneer dit zou zijn en met wat "oefentijd" besloten om vorig jaar januari alles van anticonceptie te stoppen. Soms met twijfel. Want onze dochter is nog altijd een immense slechte slaper. Bij mijn dochter was ik in 3 maand zwanger. Nu duurde het veel langer. Bijna een jaar duurde het deze keer. Onze dochter gaat 3 jaar en een maand zijn als kleine zus er is. Vergeleken met vrienden zijn wij ook "laat". Maar ik ben heel blij dat onze dochter niet veel jonger is hoor. 🤣 Hoe mensen dit lukken met zo'n kleintje nog in huis. Ze begint het ook te beseffen dat ze grote zus word en ze neemt haar job heel serieus. Maar ik heb ook lang getwijfeld, mijn vriend was er sneller in. Soms heb ik nog het gevoel van was het met ons 3 niet genoeg, het ging zo goed maar dat is waarschijnlijk door de spanning nu. 🙈
één jaar geleden
Ah wat fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt en dat je in verwachting bent🥰🥰 wat maakte het voor jou dat je er toch al snel voor ging? Want met 2,5 jaar al naar school maakt dag je al voor het 2e jaar weer gaat beginnen 🤭?
Hier net een gesprek achter de rug wat niet top ging.. hij wilde graag dat ik mijn enthausiasme met hem deelde dus ik zei net; oooh ik merk dat het bij mij rammelt hoor! En hij reageerde: bij mij niet (sarcastisch) en toen dacht ik ja oké uhm niet wat ik verwacht als je enthousiasme deeld🫣 daarna kwam er een heel negatief gesprek uit waarop ik liet weten even mijn enthousiasme weg te laten voor de komende tijd en het vanuit hem te laten komen. Dit was alleen ook niet goed😅 hij gaf aan het nu niet te willen maar einde van het jaar waarschijnlijk wel.. mischien niet maar grote kans ja. Ik kom dus niks verder voor m’n gevoel behalve afwachten en hopen dat hij er dan anders in staat
één jaar geleden
Wij krijgen ondertussen ons 3e (levende) kindje!
En eerlijk.. De beste tijd is er nooit,
Begin er echt aan wneer jullie er beide aan toe zijn.
Na mijn miskraam wilde ik direct weer door maar toen wilde mijn man juist even wachten, uiteindelijk kregen we de 2e maandje een cadeautje en hebben we 7 dagen voor mijn eisprong seks gehad en dit was dus gewoon raak.we waren er toen wel beide hardstikke blij mee.
één jaar geleden
Wat grappig dat zoveel van jullie net iets voor die 3e verjaardag weer gaan "rammelen". Ik heb dat dus ook, precies de reden waardoor ik dacht; laat ik weer eens inloggen op dit forum. Ik zie het sinds kort ook wel weer zitten om voor een tweede te gaan. Maar mijn man heeft juist vanaf al vrij snel na de geboorte gezegd dat 1 voor hem genoeg is. Dit vind ik best lastig, want hallo ik ben degene die het kindje draag, baar en het meest verzorg (thuisblijf mama). Ik herken jou inderdaad dat het daardoor een "beladen" onderwerp kan worden, terwijl het juist zoiets moois en leuks is! Ik ben heel benieuwd of hij er nog voor open gaat staan. Mannen komen met van die praktische bezwaren als geld, tijd, drukte in huis, minder flexibel, en dat is ook allemaal zo, maar wij vrouwen hebben nou eenmaal die hormonen die zeggen; jaaaaaaaa baby's!!!!!! Ach ja.. Ik hoop met je mee dat jouw vriend binnenkort in ieder geval groen licht geeft. Xxxx
één jaar geleden
Reactie op bunnymom
Wat grappig dat zoveel van jullie net iets voor die 3e verjaardag weer gaan ...
Haha ja dit herken ik. M’n partner wil ook Max 2 kinderen en absoluut geen 3e ivm (vooral) praktische bezwaren (auto, huis). En ik denk “joh dat zien we dan wel weer eerst maar zwanger worden van nr 2. Wil niet nu al zo’n beslissing maken, want je weet niet hoe je over een paar jaar denkt.
Zo praktisch en nuchter ingesteld die mannen soms hè 😅
één jaar geleden
Reactie op Rooss
Haha ja dit herken ik. M’n partner wil ook Max 2 kinderen en absoluut geen ...
Het is ook praktisch om te denken: dat zien we tegen die tijd wel
één jaar geleden
Reactie op Olifantje-24
Ah wat fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt en dat je in verwachting ...
Ik ben benieuwd hoe het inmiddels gaat? Hebben jullie nog een gesprek gehad? Bij ons werd het ook steeds meer beladen, hoe meer ik erover begon hoe meer kortaf en negatief hij werd. Dat deed me veel pijn want het is juist zo'n mooi en leuk onderwerp en het voelde gewoon alsof ik moest inleveren op mijn gevoelens.
De laatste dagen waren dus niet zo gezellig en ik heb hem echt even op afstand gehouden omdat ik teleurgesteld was en m'n eigen gevoelens hierover op een rij wilde krijgen.
Gisteren was hij een lange dag van huis voor werk, kwam pas thuis toen wij al op bed lagen. Toen ik vanochtend beneden kwam stond er een bos bloemen en had hij ook voor onze zoon een cadeautje gekocht. Hij zei dat hij erover had nagedacht en toch voor een tweede wil gaan! Ik ging natuurlijk meteen ugly crying want hier had ik zó op gehoopt.
Dus wie weet is dat ook voor jou een oplossing. Trek je een beetje terug en laat hem het even uitzoeken, zodat hij de ruimte krijgt om bij zichzelf ten raden te gaan. Plus dat hij voelt dat je het meent, want die mannen hebben af en toe duidelijkheid nodig 😅 anders snappen ze t niet.
Er is dus iig hoop voor je want voor mijn gevoel zat hier de deur echt dicht!
Hele dikke kus en veel succes meis xxxx