24 Reacties
8 maanden geleden
Ohhh zooo ontzettend herkenbaar. Ben haast blij om dit te lezen dat het dus niet alleen bij ons is.... op het moment dat ik met hem en mijn dreumes echt binnen ben dan wordt ik helemaal gek.buiten gaat het nog redelijk in ieder geval. Hier iemand die dus letterlijk op de wc poept ipv erin... 🫣
8 maanden geleden
Reactie op Liz5792
Ohhh zooo ontzettend herkenbaar. Ben haast blij om dit te lezen dat het dus ...
Hahaha sorry ik moest wel even lachen om dat op de wc poepen :P hij doet het in ieder geval beter dan mijn zoontje hihi. Maar fijn om herkenning te lezen he, daarvoor opende ik ook dit topic. Ik haal daar veel steun uit. Vertel dus vooral wat je kwijt wilt ;)
8 maanden geleden
Reactie op valya
Hahaha the same here : omg ik dacht dat mijn kind de enigste was . Pfff Ami ...
Nou idd, fijn he! Wil je wat voorbeelden noemen? Soms voelt het zo eenzaam, en de herkenning op dit forum helpt dan echt om ermee om te gaan.
8 maanden geleden
Nou idd, fijn he! Wil je wat voorbeelden noemen? Soms voelt het zo eenzaam ...
Voorbeelden zijn er veel. Zo daagt mijn kind graag uit , hij doet juist wat ik hem vraagt om niet te doen en zoals hier gezegd wordt alles is nee ‘wacht mama ‘ , ik wil niet . Als tegen hem zegt ruim je speelgoed wordt niet gedaan na 5x herhalen waardoor ik gefrustreerd raak. Wat mij ook stoort hij zit in fase dat hij alleen naar zijn vader luistert wat niet erg is maar soms vind ik jammer omdat ik vooral degene ben die het meeste tijd met hem doorbrengt . Zo kan ik hem 10x iets leren en zijn papa maar 2x en hij pikt op want papa doet het of als papa groenten eet eet hij dat ook ook al lust hij het niet maar gewoon omdat papa het eet …. Dan voel ik me soms overbodig ook al gun ik hun die band . Het is gewoon ik steek zo veel tijd in zijn opvoeding pfff
VRIEND
8 maanden geleden
Ja hier ook zo'n pittige meid. Vooral dat aanhouden met alles. Continu schreeuwen en gillen als het haar niet zint. De buren van drie huizen verder kunnen het horen denk ik. Word er soms ook zo moedeloos van. Alles is ' nee dat wilt ik niet'. Ze kan meteen exploderen van woede. Boterham met pasta gesmeerd want dat wou ze graag, nee toch weer pindakaas etc. Kan wel legio voorbeelden noemen heel de dag door. Word er echt moe van, ook om zelf rustig te blijven. Ze poept hier wel op de wc gelukkig. Succes iedereen ook, want het is slopend!
8 maanden geleden
Hahaha sorry ik moest wel even lachen om dat op de wc poepen :P hij doet he ...
Hahaha ja ik vergeet er alleen wel bij te melden dat dat dus ongeveer iedere toiletbezoek gebeurd 😂 ik weet niet hoe hij het presteert maar hij moet en zal ieder toiletbezoek en iets uit persen, al is het maar heel klein 🫠😅
8 maanden geleden
Oeff ik ben eigenlijk wel blij met deze topic😅ik dacht echt dat mijn kind de enigste was. Fijn om herkenning te lezen! Hier ook een pittig meisje(lees diva)
8 maanden geleden
Reactie op Ilse29
Heel herkenbaar, hier ook enorme driftbuien en woedeaanvallen als het niet ...
Ja zeker... ik ben echt blij dat we niet de enige zijn. Wilde al een psycholoog oid erop zetten.
Waar wij vooral tegenaan lopen is het disrespect van hem naar ons toe. Dingen waardoor men vroeger een pak slaag kreeg, gebeurt hier op dagelijkse basis de hele dag door. Zoals gillen naar ons, dwingend schreeuwen wat hij wil, echt eisen stellen en anders van stal gaan in een driftbui, slaan als hij zijn zin niet krijgt... ook wordt hij bijdehand en gaat verbaal tegen ons in. Als draait om hem (is normaal weet ik) en zijn ego is nogal groot. Er zijn dagen dat alles NEE is, en IK WIL de boventoon voert. Hij is erg veeleisend, vraagt enorm veel aandacht bij ons (enigkind en blijft ook zo) en we worden er echt heel erg moe van. Hij is nu 3 jaar en 8 maanden. Je zit denken dat het nu toch wel rustiger zou moeten worden, maar zijn gedrag lijkt op dat van een tweejarige
8 maanden geleden
Pfff bij ons ook vreselijk met vlagen. Dochter wordt vier eind juli maar is vooral met aankleden en pyjama aantrekken niet te genieten. Er zitten draadjes in der sokken, de broek zit te strak, de trui is niet fijn, geen onderbroek aan willen etc. In bed geen luier meer aan willen dus daar heb ik nu maar gehoor aan gegeven. Zien hoe dat gaat;) Normaal kunnen we redelijk makkelijk over alles praten, afspraken maken of in ieder geval een connectie maken maar ze lijkt nu af en toe helemaal in een andere wereld te zijn! Tips zijn welkom😳
8 maanden geleden
Ja zeker... ik ben echt blij dat we niet de enige zijn. Wilde al een psyc ...
Hier is het precies hetzelfde.. ik ben stiekem wel blij te lezen dat we niet de enige zijn.. ik word er gek van!
Ook dat slaan, en dat gekrijs bereikt zijn tol.. we zijn er wel achter, als we het negeren dat het minder lang duurt, maar mijn geduld word erg op de proef gesteld haha
7 maanden geleden
Reactie op LS24
Haha ohhhh en ik dacht dat dit alleen aan ons kind lag. Heeeel blij om te l ...
Fijn he, kijk je er toch weer wat positiever tegenaan :D
7 maanden geleden
Hier ook pittige tijden af en toe. Ben zelf sinds januari 1 dag per week minder gaan werken (werk nu 3 ipv 4 dagen) waardoor ik 2 dagen in de week met haar ben (ook voor haar gedaan). Maar man, wat een pittige 2 dagen! Ik kijk er soms gewoon echt naar uit wanneer mn vriend thuis komt van zijn werk.. maar op deze manier voelen de dagen zo lang! Zou het komen omdat ze stiekem gewoon allemaal toe zijn aan de basisschool?🤔
P.S.: ik vind het soms lastig om zo’n hele dag te vullen en dingen te bedenken om te doen, hoe doen jullie dit?
7 maanden geleden
Ik dacht ik kijk hier even weer eens want ik word horendol van onze oudste! Maar zo te lezen heel herkenbaar 🫣 Niet luisteren, driftbuien met schoppen/slaan/ gillen. Dan ook eentje van 9 maanden in een lastige fase…. Kijk gewoon uit naar m’n werkdagen🤣