33 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben onze dochter nu zins 1.5 week op haar eigen kamertje. De eerste 2 nachten waren wat rommelig en werd ze soms huilend wakker. Wij hebben haar getroost/fles gegeven en daarna weer in der bedje gelegd. Op dag 3 sliep ze weer door zoals voorheen. Onze dochter heeft alleen geen speen of andere fluttel in bed ,nooit gehad ook.dus hier in kan ik je geen tips geven.
De enige tip die ik je kan geven is gewoon doen zoals alle andere nachten en als het goed is pakt ze vanzelf der eigen ritme weer op
3 jaar geleden
Hi! Is ook voor mij een reuze grote stap waarvan ik echt nog geen idee heb hoe ik het ga doen. Ons dochtertje slaapt bij ons op de kamer in haar co sleeper en groot gedeelte van de nacht meestal bij mij in bed. Vind het zo ideaal dat ze zo dichtbij me is, ik geef ook borstvoeding dus vaak nog minimaal 1x per nacht voed ik haar. Overdag slaapt ze in haar eigen bedje maar dit zijn vaak maar korte slaapjes. Vind het heel lastig, wil haar binnenkort eigenlijk wel vooral in haar eigen bedje hebben.. ook os het zo dat ze bijna niet meer in de co sleeper past.. en oja, ze slaapt altijd zo bewegelijk en is vaak tussendoor wakker waardoor ik ook heel slecht slaap 🥱😘
3 jaar geleden
Wauw iedereen zo kort geleden de baby pas op de eigen kamer?! Onze dochter slaapt al sinds ze ongeveer 1- 2 maanden oud was op haar eigen kamer. Wij hebben even bij haar op de kamer geslapen en na een aantal weken laag ze alleen op haar kamer. Natuurlijk laag ze de eerste maand well in de co sleeper aan ons bed maar we hebben haar vroeg aan haar eigen bed en kamer laten wennen. Aantal keren per nacht op voor de speen en voeding etc, maar nu dus echt all een hele tijd niet meer.
3 jaar geleden
Reactie op Roxannee
Wauw iedereen zo kort geleden de baby pas op de eigen kamer?! Onze dochter ...
Hier ook met 10 weken al op haar eigen kamer, nooit geen probleem gehad.. af en toe de speen gegeven als ze toch een keer wakker werd, maar al snel leerde ze zelf weer doorslapen. Ze was lekker aant keuvelen en niet aan het jammeren. Ik had er eerst zelf meer moeite mee maar nu heel blij dat we het toen toch hebben gedaan en ze er gewend aan is.
3 jaar geleden
Wij hebben de kleine ook eerst overdag laten slapen op zijn eigen kamer. Snachts lag hij eerst in de co sleeper, dus ook niet meer tegen mij aan. Uiteindelijk gewoon geprobeerd om hem snachts in eigen kamer te leggen. Dat bleek meteen goed te gaan. Heel soms moesten we er even uit om een speentje terug te stoppen, maar dat was geen probleem, hij lag in de kamer naast ons dus je bent er snel.
3 jaar geleden
Ik hou mijn kleine nog lekker bij mij op de kamer 😍 6 maandjes alweer en ben er nog steeds niet aan toe om hem alleen op z’n kamer te laten slapen.
Maar als ik zou overstappen dan zou ik hem eerst overdag laten slapen op zn kamer om te wennen en dan gewoon in de avond hem in zijn eigen bed doen. Ik denk dat de eerste dagen het sws even wennen is en dat je er sws uit moet, uiteindelijk komt de ritme wel.
Ps: willen mama’s aub niet zo verbijsterd reageren op andere mama’s die nog co sleepen aub. Want andersom ga ik ook niet zeggen “wauw zo jong al je kleine baby in eigen bed laten slapen?!
3 jaar geleden
Reactie op Leila B
Ik hou mijn kleine nog lekker bij mij op de kamer 😍 6 maandjes alweer en b ...
Juist! Iedereen doet het op hun eigen vertrouwde manier ☺️ onze kleine slaapt (6 maandjes nu) ook nog bij ons op de kamer. Hij komt snachts nog voor een voeding en zijn ochtenden beginnen helaas al om 05:00 😅 ook hebben wij een oud huis (1800), is een samen gesteld huis, dus zijn kamertje is aan de andere kant (3 kamers beneden door en twee trappen op en af), dus wij kiezen er ook voor om nog lekker bij ons te houden ☺️
Als hij er klaar voor is, zal hij inderdaad eerst dutjes doen overdag en als hij zijn ochtenden normaal begint, wil ik er over denken om hem op zijn kamer te laten slapen! Tot die tijd, geniet ik heerlijk van de kleine zo dicht bij mij.
3 jaar geleden
Reactie op Roxannee
Wauw iedereen zo kort geleden de baby pas op de eigen kamer?! Onze dochter ...
Haha ik dacht ook nu pas die van ons sliep er ook met 2 maanden en we sliepen ook allemaal zoveel beter dus ben blij dat het niet nu nog moet 🤣🤣
Maar ieder ze eigen ding natuurlijk maar ons was het echt een verbetering
3 jaar geleden
Reactie op Leila B
Ik hou mijn kleine nog lekker bij mij op de kamer 😍 6 maandjes alweer en b ...
Bij mij is het meer...'wauw waren wij nu zo heel vroeg met alleen laten slapen?'
Hier slaapt ze sinds ze 2 weken oud is al op haar eigen kamer.
Mm vriend wilde vanaf nacht 1 al maar dat kon ik niet😅
Ze heeft 2weken naast mij in de kinderwagen bak geslapen. Het ging (gelukkig) meteen goed, ik heb een stoel in haar kamer waarin ik kon zitten met de nachtvoeding.. alleen dat heeft ze sinds een maand of 3 denk ik ook al niet meer.. sliep toen al door van 20.00-07.00.
Maar iedere moeder moet zoiets zelf bepalen. Ik heb het geluk dat ze erg makkelijk is, maar begrijpelijk dat je met sommige kindjes, ze liever nog dichtbij wil hebben.
VRIEND
3 jaar geleden
Ik ben jaloers op moeders die nog met hun baby’tje slapen. Ik wilde dat ook graag, maar deed geen oog dicht door alle geluiden. Daarom lag ze met zes weekjes op haar eigen kamer. Ik kan wel heel erg genieten van ‘s ochtends vroeg als ze nog even verder slaapt bij mij in bed 💕
We moeten er trouwens ongeveer 4x uit voor een speentje en 1x voor een nachtvoeding. Dit zal wel minder worden als ze zelf haar speentje kan pakken.
3 jaar geleden
Onze dochter van 6 maanden slaapt ook bij ons op de kamer. Dat was in eerste instantie zo omdat we in ons huidige appartement geen apart kamertje hebben voor haar, maar eerlijk gezegd vind ik het nog steeds wel fijn. Ik hoef niet de koude gang op als ze haar speentje kwijt is, en ik slaap met 1 oordop prima. Volgende maand gaan we verhuizen naar een groter huis waar ze wel haar eigen kamer heeft. Het idee is om haar dan wel daar te laten slapen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan aangezien de hele omgeving dan nieuw is :)
3 jaar geleden
Reactie op charmender
Onze dochter van 6 maanden slaapt ook bij ons op de kamer. Dat was in eerst ...
Wij hadden dezelfde situatie en ook dat idee. Drie keer raden waar hij nu slaapt 😀
3 jaar geleden
Ons meisje is bijna 7 maanden en slaapt bij ons op de kamer in haar eigen ledikant. Wij hebben momenteel nog maar één slaapkamer, dus ik hoef er ook niet over na te denken. Geen andere optie. We gaan een hele goede verbouwing in en gaan dan met z'n drieën een keer of caravan in. Ik verwacht dat ze met 1,5 pas een eigen kamer heeft. Denk dat ik er dan ook echt wel aan toe ben 😅 Nu soms al!
3 jaar geleden
Ik had van te voren bedacht dat ons meisje wel op haar eigen kamer zou slapen. Toch een wiegje aangeschaft voor de eerste dagen/weken.... voornamelijk omdat ze achter bleef in groei en ik toen dacht zo'n mini wil ik dicht bij me houden 🤣
Inmiddels ruim 6mnd verder (7 februari 7mnd) en ik hoop dat ze niet te snel groeit 🙈 anders past ze er niet meer in en moet ze op haar eigen kamer hahaha.... overdag doet ze wel haar dutjes in haar ledikantje op haar eigen kamer.
Ze is dysmatuur geboren met 2350 gram maar inmiddels aardig gegroeid en laatste weging (2weken terug 6400gram)
3 jaar geleden
Onze dochter ging al heel snel naar haar eigen kamer, na 1,5 week al. Sliep daar gelukkig direct net zo goed als bij ons op de kamer. 😊
Reden was voor ons dat ik een hele lichte slaper ben en lastig weer inslaap. Ik werd van elk zuchtje en geluidje wakker terwijl Meike vaak helemaal niet wakker werd of honger had. Ik kwam totaal niet aan mn rust. Had de deuren van de kamer van ons en van Meike gewoon op een kier dus als er iets was hoorde ik dat meteen.
3 jaar geleden
Ik zag er ook tegen op om haar op haar eigen kamer te laten slapen. Wij hebben het gedaan toen ze een half jaar was en eigenlijk ging het direct goed, ook s nachts slaapt ze door maar dat deed ze ook al bij ons op de kamer. Kortom ik heb me er drukker om gemaakt dan zij deed haha. Denk ook dat het voor haar rustiger is ze werd namelijk nog wel eens wakker als wij naar bed gingen toen ze nog op onze kamer sliep. S avonds in slaap komen is soms wel even een strijd. Moet geregeld de trap op en af maar goed dat is goed tegen de corona kilo's;)
3 jaar geleden
Wij hebben onze dochter na 6 maanden co-sleeper ook in haar eigen bedje in haar eigen kamer gedaan. Ik heb er wakker van geleden, maar zij sliep als een roosje 🤣.
Ze heeft een stoffen speenkoord die we aan haar slaapzak vastclippen en die kan ze zelf in haar mond doen. Komt maar een enkele keer voor dat ze erom huilt, ze kan hem dan in haar slaap niet vinden...
Ik denk dat voor ons het slaapritueel wel geholpen heeft. Het enige wat anders is, is het bed en de plek, maar verder niets. Heb zelf het idee dat ze dus geen verschil heeft gemerkt
3 jaar geleden
Hier eentje van bijna 7 maanden dat al van haar 3,5 maand op haar eigen kamertje slaapt! Gewoon van de ene dag op de andere geprobeerd en voilla ze slaapt de hele nacht door 😃 We hielden elkaar wakker door op dezelfde kamer te slapen