10 Reacties

2 jaar geleden

hier altijd 19.15 naar bed en is ze tussen 05 en 6 wakker maar met slaapschaap die om 6 uur groen wordt mag ze eruit. wil graag nog beetje avond hebben voor mezelf dus standaard 19.15 naar bed dan maar vroeg wakker. zij toch ochtendmensen en op werldagn 7.15 de deur uit

2 jaar geleden

Hier meestal tussen 20-21uur naar bed. Afhankelijk van hoelang het middag slaapje was 😁 Hij slaapt namelijk 's middags nog 2 a 3 uur, dus kan hem dan wel om 19uur naar bed brengen maar dan is het feest tot 21uur haha. Dus dan maar later naar bed en meteen slapen. Het middag slaapje heeft hij echt nog nodig en als die er straks af gaat word de avond vanzelf vroeger!

2 jaar geleden

Zoontje gaat tussen half 7 en 7uur naar bed. S middags slaapt hij tussen de 2 en 3 uur. Hij geeft het meestal zelf wel aan als hij moe is en naar bed wilt. Doordeweeks gaat de wekker hier wel altijd om 6uur, hij wordt meestal tussen 6uur en kwart voor 7 wakker.

2 jaar geleden

Hier 24 maanden; tussen 19:00-19:30 naar bed en rond 07:00-08:00 zijn ze wakker. Ze slapen ook nog van 13:00-15:00… echte slaapkoppen dus 😅

2 jaar geleden

Hier tussen 19 en 20u naar bed. 's Middags slaapt hij tussen 13 en 16u (soms wel tot bijna 17u...). Hij wordt vaak tegen 6.30u wakker, soms ook wel 7.30u. We laten hem slapen zo lang hij wil. Ik merk geen effect op een slechte nachtrust, hoogstens dat hij wat later naar bed gaat. De grap is dat hij als baby juist heel alert was, moeilijk in slaap kwam en minder dan gemiddeld sliep. Tegenwoordig lijkt dat andersom te zijn. Ik dacht zelfs in februari dat hij probeerde zijn middagslaapje af te bouwen (5x in korte tijd overgeslagen, was geen drama ofzo), maar hij gaat er nog goed op.

2 jaar geleden

Hier tussen 20:00-21:00 naar bed, heeft wel een beetje last al van de peuterpuberteit dus komt wat lastiger in slaap. Na de opvang valt hij vaak in de auto in slaap, dan leg ik hem wat later in bed. Slaapt ook tussen de 9-11u per nacht.

2 jaar geleden

Half 8 naar bed en tussen 7 en 9 er uit. In de middag tussen half 12 en half 3 slapen. Ik moet er niet aan denken dat hij nog later naar bed gaat, mama wil de avond graag voor zichzelf 😅

VRIEND

2 jaar geleden

Onze dochter vandaag 23 maanden. Gaat tussen 18.30 en 19.00 naar bed. Slaapt binnen een half uur nadat we naar boven zijn gegaan (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Sochtends tussen 8.00 en 8.30 moeten we haar wakker maken. Smiddags hebben we haar slaapje wat ingekort dus slaapt ze nu van 12.30 tot 14.00. Dit zodat wij wat meer vrijheid krijgen overdag om dingen te doen en zodat ze snachts lekker blijft slapen. Een goede nachtrust is ons meer waard dan de rust overdag voor haar natuurlijk. En ze doet het er goed op. Ik denk dat het belangrijk is dat het ritme werkt voor jou en je kindje. Dan maakt het niks uit wat anderen ervan vinden!

2 jaar geleden

Hier zo 19:00 en wakker rond 7:00

2 jaar geleden

Hier gaat hij tussen 18.30 en 19.00 uur naar bed. Meestal slaapt hij na 15-30 min. Hij slaapt de hele nacht door tot ca. 6.00 uur. We hebben wel eens geschoven met zijn bedtijd om ‘s ochtends iets langer uit te slapen, maar 6.00 uur is gewoon zijn biologische klok. ‘s Middags doet hij nog een slaap van 2 a 3 uur. Ligt eraan hoe vermoeiend zijn dag ervoor is geweest.