7 Reacties
2 jaar geleden
Dat stukje van school herken ik, precies wat jij beschrijft... mijn oudste zit net in groep 6 en in groep 5 begonnen ze al met die gekkigheid over je mag zijn wie je wilt zijn etc, weet hij alles over transgenders, homo's en lesbies, maar hetero had hij nog nooit van gehoord. Nu zijn er 3 'meisjesstelletjes' in zijn klas, prima hoor, maar laten we niet normaal maken wat niet normaal is. Als er niet zo ingepraat was op die kinderen waren die stelletjes er namelijk ook niet geweest. Het word aangepraat en gestimuleerd. Om van te kotsen. Zelfs zodanig dat wij twijfelen om onze zoon van school te halen en hem dan maar op een Christelijke school oid te zetten. Heeft mn voorkeur ook niet, maar dit gaat echt veel te ver. Kinderen op deze leeftijd horen hier niet mee bezig te zijn. Regenboogvlaggetjes kleuren... Ga rekenen en schrijven daarvoor zit mijn zoon daar
De rest leren we hem zelf wel. En wat betreft de rest van je punten, i agree :)
2 jaar geleden
Heel veel dingen herken ik in jouw verhaal. Niks verkeerds aan.
Ik irriteer me bijvoorbeeld aan mijn buren die hebben letterlijk schijt aan iedereen. Probeerde vaak het gesprek aan te gaan maar je word gewoon uitgelachen waar je bij staat!
En ze zijn nog ouder dan ons ook...
We werden zelfs een tijd getreiterd net keiharde muziek wanneer onze dochter van 2 op bed lach.
We hebben letterlijk langer dan een half jaar in de herrie gezeten van mensen die aan het klussen waren. Soms begon de buurman zelfs om 00:00 uur nog even te boren!! Wat een mafkees!
En daarna dachten de andere buren; go laten we een jacuzzi nemen. Wat een kleren herrie maakt dat ding zeg En dat moet dan ook alle dagen blijven draaien om op temperatuur te blijven. Zelfs de schoonvader van mijn buurvrouw had medelijden met ons maar zij zei letterlijk dat ze er schijt aan had.
Mensen kunnen tegenwoordig het woord empathie denk ik ook niet meer en willen ook niet meer met andere meedenken.
Zo jammer, word er soms echt verdrietig van gewoon. Maar ik vertik me te verlagen tot dit soort mensen hoe zwaar het soms ook is.
2 jaar geleden
Heerlijk om precies te lezen waar ik zo'n moeite mee heb in deze tijd. Ik wordt er ook behoorlijk moe van moet ik zeggen. Met alles wat je doet of zegt wordt er van je verwacht dat je rekening houdt met de gevoelens van iedereen die zich anders voelt of anders is dan gemiddeld. Helaas is het op die manier gewoon echt niet te doen kinderen op te voeden! En ja ik wil dat mijn kinderen leren iedereen te accepteren, maar volgens mij gaat dat veel beter door zelf het goede voorbeeld te geven dan dat het op school door hun strot wordt geduwd. En ik voel me oud als ik dit zeg, maar ik denk echt dat vroeger alles beter was.
2 jaar geleden
Oef.. wat erg om te lezen dat ze hier op de basisschool, zo jong, al zoveel nadruk op leggen.. Als mijn zoon besluit dat hij op jongens valt, dan accepteer ik dat. Als hij zich geen jongen voelt, dan leren we daarmee omgaan. Maar ik ga het hem zeker niet in de mond leggen. Dat is zijn ontdekkingstocht. Precies zoals wij dat zelf ook doorstaan hebben. Als hij tijdens het spelen een prinsessen jurk aan wil, dan mag hij die aan. Maar hij is nu eenmaal een jongen. En geen het/hun/zij/hen of weet ik veel wat ze nog meer verzinnen. En ik leer hem dat mama een meisje is. En ik zal het altijd eerlijk vertellen als hij ergens naar vraagt.
En inderdaad social media is echt vreselijk in sommige gevallen. Ik heb me de eerste maanden een hele slechte moeder gevoeld, want mijn kind sliep zo slecht en ik was moe en op en de borstvoeding verliep niet goed en ik zag alleen maar foto's van blije gezinnetjes met slapende baby's in kinderwagens. Ben zelfs naar een psycholoog geweest omdat ik zo aan mezelf twijfelde. Daar ook geleerd dat social media alleen de mooie kanten laat zien.
En toch kan ik er niet mee stoppen 😅 Maar ik filter wel meer.
En zo zijn er inderdaad zoveel dingen die tegenwoordig helemaal doorgedraaid zijn. Ik zal niet zeggen dat alles van vroeger beter was, maar qua technologie e.d. zou ik wel eens terug willen naar de tijd zonder internet. Dat je bij elkaar langs moest om te weten hoe het met iemand gaat.
Ken je de serie "when calls the heart"? Zo zou ik wel eens op vakantie willen. Even helemaal back to basic.
Ik vind het ook vreselijk dat ik zo verslaafd ben aan mn telefoon 😅 Dat is vooral gekomen in de tijd van corona en ik ben thuisblijfmama, dus dat was mn enige communicatie middel met de buiten wereld. Maar hoeveel tijd daar in sluipt..
Zo kan ik ook nog wel even door gaan denk, maar ik laat het hier even bij 🤣 Fijn om te weten dat ik niet de enige ben!!!
VRIEND
2 jaar geleden
Social media vind ik ook vreselijk. Ik heb deze zomer zoiets bizars meegemaakt. Een gezin zat naast ons op het terras bij een speeltuin. Ze zaten daar te kibbelen, te zuchten en te steunen. Op zich helemaal prima natuurlijk. Maar wat gebeurde er toen de drankjes en de bitterballen kwamen? Ze zetten hun beste neplach op, maakte een foto omdat er nog iets op Facebook geplaatst moest worden. Zo triest!! Dat ze een ongezellige middag hadden weet verder niemand. Haha en zo word je voor de zot gehouden.