20 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter slaapt elke middag en dan max 2.5 uur meestal van 1230/1300 tot 1500/1530 uur maar merken wel als we weg zijn ze het prima kam redden met 45min tot uurtje in de buggy slapen
2 jaar geleden
Onze kleine man van 24/7 slaapt nog wel, maar heeft wel wat minder nodig.
Wakker rond 6.00 a 6.30. Middag dutje ongeveer 1,5 uur a 2 uur savonds naar bed rond 19.30.
Als we weg gaan slaapt hij eventjes in de auto (half uurtje op de heenweg als je rond 10 of 11uur zou vertrekken) dan slaat hij zijn middagdutje over en pakt hij weer een slaapje in de auto op de terugweg. Dan heeft hij daar voldoende aan.
Ben ook benieuwd naar anderen.
2 jaar geleden
Reactie op Jillvantil
Onze kleine man van 24/7 slaapt nog wel, maar heeft wel wat minder nodig.
...
En hoe gaan de nachten dan? Als hij middag slaapje overslaat?
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 21-7 doet al enkele weken bijna geen middagdutje meer. Per week slaapt hij gemiddeld nog 2 dagen in de middag. Helaas voor mij want ik kon zijn dutjes nog wel gebruiken om zelf even op te laden 🙈
Ik leg hem nog wel iedere middag op bed, zodat hij de mogelijkheid heeft om te slapen en anders om te rusten. Vaak resulteert het in samen boekjes lezen op bed of wandelen met de buggy, zodat hij wel even tot rust komt. Hij ligt s avonds dan rond 18.15 weer op bed tot gemiddeld 07.15 de volgende ochtend. ‘s Nachts komt hij nog twee keer om te eten/ geborgenheid (ik geef nog bv). Omdat we samen slapen is dit voor mij prima vol te houden en hij is heel de dag vrolijk en energiek. Voor nu werkt dit dus prima.
Als hij wel slaapt overdag ‘mag’ het niet langer dan 1,5uur meer duren en voor 15.00 weer wakker, want anders slaapt hij in de avond pas tussen 22.00-23.00.
(We proberen wel zoveel mogelijk ons zoontje te volgen natuurlijk, dus als hij echt nog moe is dan laten we hem nog even liggen).
Succes iig!
2 jaar geleden
Reactie op Mickey88
Mijn zoontje van 21-7 doet al enkele weken bijna geen middagdutje meer. Per ...
Hahahahha herkenbaar die van mij slaapt ok idd pas half tien, maar mijn hart breekt als ik hem wakker moet maken in de middag...
2 jaar geleden
Hier zoontje van 13-7 slaapt 's middags nog 2 a 3 uur en 's nachts van 21.00 tot 7 a 8uur. Hij gaat 's avonds dus wel wat later, maar heeft z'n middag dut echt nog nodig dus wij kiezen ervoor om wel een middag dut te doen en 's avonds wat later naar bed. Ik probeer hem zoveel mogelijk te volgen in z'n behoefte. Soms slaapt hij 's ochtends tot na 8uur en dan weet ik dat hij 's middags pas later naar bed moet, want anders is hij niet moe genoeg, maar heeft nog wel een dutje nodig. Want overslaan resulteert in drama middag met veel huilen en niks kunnen hebben
2 jaar geleden
Reactie op Anonieme Mama
En hoe gaan de nachten dan? Als hij middag slaapje overslaat?
Het maakt voor de nacht niet echt uit of hij een middagdutje in bed heeft gehad of twee dutjes in de auto. Als we laat in de middag terugrijden leggen we hem meestal iets later op bed, ( rond 8 uur)omdat er anders te weinig tijd tussen zit.
Gelukkig kan dit met ons mannetje, want dan kan je wat makelijker een dagje weg.
2 jaar geleden
Reactie op Anonieme Mama
Knap van je dat je weg durft... Ondanks z'n middag slaapje...
We weten door ervaring dat twee keer 3 kwartier in de auto slapen genoeg is om gelijk te staan aan zijn middag dutje.
Mijn familie en vrienden wonen op 3 kwartier rijden van ons huis, waardoor we dit weten. Hij denkt nu al bij in de auto stappen, "oké tijd om te slapen" Hij wil dan ook niet in bed op locatie als hij die eerste keer drie kwartier al heeft gepakt in de auto. Nu wel makkelijk met dagjes weg. Geen gesleep meer met bedjes 😊 (tenzij je een korte autorit hebt)
Heb je het zelf ook wel eens geprobeerd? Of was dit geen succes?
2 jaar geleden
Zoontje slaapt overdag nog steeds 2 tot 3 uur.
Hij gaat meestal tussen 11uur en 12uur naar bed, maar gisteren kwam hij om half 10 naar mij toe met de mededeling: mama boven slapen. Hij was zo vertrokken en zelfs 3,5 uur geslapen.
2 jaar geleden
Reactie op Jillvantil
We weten door ervaring dat twee keer 3 kwartier in de auto slapen genoeg is ...
Ik ga weinig tot niet weg... Omdat ik dus noah graag in z'n eigen bedje wil hebbe maar ik heb afgelopen maart dagje weg geweest met twee x 1.5 uur in de auto.. Maar geen slaapje... 18 juni dag weg maar neem wel bedje mee
2 jaar geleden
Ja, maar als we bijvoorbeeld een dagje dierentuin doen, slaapt hij de hele dag niet. Ook op de opvang heeft hij al 2 x zonder problemen z’n slaapje overgeslagen. Hij wordt 20 juni 2 jaar.
Als hij ‘s middags wel goed slaapt (soms zelfs van 12.30-16.00 uu maar tegenwoordig ist ook gerust 13.00-15.00) is hij ‘s avonds nog even aant spelen met de knuffels in z’n bedje.
Z’n broer en zus waren ook rond 2,5 jaar van hun middagslaapje af dus zie hun kleine broertje dezelfde kant op gaan.
2 jaar geleden
Reactie op Amie1984
Ja, maar als we bijvoorbeeld een dagje dierentuin doen, slaapt hij de hele ...
Lijkt mij heelijk zo dagje weg maar ik durf niet zo goed... Omdat ik dus bang ben dat hij het niet trekt... Denk dat ik het meer durf hij ruim twee is...
2 jaar geleden
Reactie op Anonieme Mama
Lijkt mij heelijk zo dagje weg maar ik durf niet zo goed... Omdat ik dus ba ...
Heb je het wel eens geprobeerd? Wij hebben een buggy die wat zachter is en helemaal plat kan en kap die ver naar beneden kan (Easywalker mini, zo eentje met Engelse vlag) en die is ideaal. Kan je kleine ook in slapen. Dus mocht hij het zat worden: knuffel geven en hij kan lekker slapen…
2 jaar geleden
Reactie op Amie1984
Heb je het wel eens geprobeerd? Wij hebben een buggy die wat zachter is en ...
Het is idd gewoon keer proberen.. wij hebben een Deryan buggy die kan ook lekker plat en de kap vergroten.. onze dochter slaapt er prima in, is wek ff huilen maar zodra ze dr knuffie en speentje heeft en we ff lopen of wiegen met de buggy is ze zo weg en slaapt er dan prima uurtje in
VRIEND
2 jaar geleden
Onze dochter slaapt ‘s middags van 12:30 tot 14:00. S nachts slaapt ze van 18:30 tot 6:30.
Als we een dagje weggaan slaapt ze vaak wel een uurtje in de buggy. Ze heeft pas 1x haar middagslaapje overgeslagen. Toen was ze eind van de dag wel echt heel erg moe. Ze heeft het nog wel nodig.
VRIEND
2 jaar geleden
Hier altijd een slechte slaper geweest in de middag, in bed is slaapt hij sowieso max 40 min. Maar nu het weer lekker weer is ga ik wandelen en dan slaapt hij een uurtje of 1,5. Soms wat meer soms wat minder. Hij slaapt onderweg wel goed, ben ook regelmatig op pad dan slaapt hij in de auto soms lukt het om hem over te leggen in de wagen maar soms slaapt hij maar kort en slaapt hij soms op de terugweg nog even.