18 Reacties

2 jaar geleden

Hier kan er ook iemand om niks een hele drama scene zetten! En dan ind huilen, huilen,huilen. Is de fles niet te warm, in het begin? Dattie hem daarom niet wilt? Hoelaat krijgtie zn fles? Misschien te laat dattie al moe is en daardoor ook vervelend word. Ik noem maar wat op hoor, geen idee haha.

2 jaar geleden

Oh wauw k klik dit weg en ik zie ineens staan.. ontwikkeling: je kind kan zomaar in huile uitbarsten, gewoon zomaar.. de beker is groen ipv rood, het water is te nat😅🤣🤣 dus wss zal het ook weer een fase zijn.🙄😮‍💨

2 jaar geleden

Reactie op jenn01

Hier kan er ook iemand om niks een hele drama scene zetten! En dan ind hui ...
Ja ik kom er dus ook echt niet achter... Hij krijgt rond half 8 zijn fles. Misschien klopt het hoor, wat je zegt maar ik heb echt geen idee.

2 jaar geleden

Ja hoor. Grote drama omdat ze niet met schoenen aan in bad mocht. Past helemaal bij de leeftijd. Misschien eerder de fles geven?

2 jaar geleden

Reactie op SGVS

Ja hoor. Grote drama omdat ze niet met schoenen aan in bad mocht. Past hele ...
Pffff ja heel vermoeiend... Elke avond hetzelfde liedje om hetzelfde. Je gaat toch twijfelen aan wat je dan verkeerd doet. Zo rot dat hij het niet kan zeggen.

2 jaar geleden

Pffff ja heel vermoeiend... Elke avond hetzelfde liedje om hetzelfde. Je ga ...
Probleem is ook de avondroutine. We halen hem half 6/6 uur van de opvang op. Dan nog eten... Dirt nogal lang bij hem, als hij überhaupt wat eet. Half 7/7 uur wassen en daarna de fles.

2 jaar geleden

Hier gisteren groot drama omdat ik zijn bed had verschoont en het niet zijn deken en kussen meer was. “Ik wil mijn kussen en dekentje”. En om 04:00 ‘s nachts werd hij weer wakker en zei meteen weer “ik wil mijn dekentje”. 🤷🏻‍♀️. Of huilen omdat hij een bepaalde lepel wil bij het avondeten zonder überhaupt te kijken of die lepel in zijn bakje ligt.

2 jaar geleden

Is het flesje nog nodig? Hier ook een dametje dat nog lekker een flesje drinkt voor het slapen, maar qua leeftijd na 1 niet meer nodig als ze normaal groeien. Hier vindt ze het nog lekker en heeft ook ondergewicht dus daarom krijgt ze m nog... Meestal drinkt ze m leeg soms laat ze wat staan, maar als het flesje drama zou zijn zou ik m eens proberen te skippen

2 jaar geleden

Herkenbaar... half uur dikke tranen huilen omdat ik d'r boterham doormidden had gesneden (wat we altijd doen). Even in de gang zetten hielp niet. Daarom maar genegeerd, en toen stopte ze en at d'r boterham op. Is inderdaad wel erger wanneer ze moe is.

2 jaar geleden

Is het flesje nog nodig? Hier ook een dametje dat nog lekker een flesje dr ...
Nodig zeker niet, maar hij wil hem echt graag hebben. Skippen hebben we al eens gedaan.. Daar werd het drama niet minder van

2 jaar geleden

Reactie op Nina93

Herkenbaar... half uur dikke tranen huilen omdat ik d'r boterham doormidden ...
Maar is dat dan structureel dat ze over hetzelfde een drama maakt zoals bij ons, of was het een incident?

2 jaar geleden

Dit was een incident. Maar doet ze vaker bij verschillende dingen. Inderdaad niet structureel. Heel lastig voor jullie... als je dan niet weet wat er precies is. Je zou idd denken dat hij te moe is op dat moment...

2 jaar geleden

Hoe laat gaan jullie kindjes dan naar bed en wat is het slaapschema verder?

2 jaar geleden

Hoe laat gaan jullie kindjes dan naar bed en wat is het slaapschema verder? ...
Hier gaan we om half 6 beginnen met avond eten.. dan om half 7 naar boven, in bad pyama aandoen. Meestal 7 uur weer beneden voor een danoontje, daarna weer naar boven een boekje lezen en dan half 8 de fles en naar bed.

2 jaar geleden

Hoe oud is jouw zoontje? Heeft hij nog een fles nodig dan? Mijn jongste is van juni 2020 maar gaat al sinds hij 1 is met hetzelfde ritme als z’n broer en zus mee en zo deden we dat bij de oudste ook: 17.30/18.00 ongeveer avondeten met water Gelijk daarna (Nouja nu eerst ff Sinterklaasjournaal) douchen, verhaaltje en bed in.

2 jaar geleden

Ik ken het helaas soms huilen en echt zeuren om niets , is soms pas gedijst als die z'n tablet krijgt, maar das okk niet de bedoeli

2 jaar geleden

Het klinkt vind ik alsof hij gewoon de spanning van de dag eraf weent tijdens dat halfuurtje. Het draait dan inderdaad niet om die fles (of eender wat op dat moment het probleem is). Er is een leeftijd dat peuters het extra lastig vinden wat er voor hen allemaal beslist wordt en het gebrek aan controle die ze ervaren. Doorheen de dag regelmatig kleine keuzes geven helpt. Wil je eerst fles of eerst in bad? Of welke sok doen we eerst uit? Dat helpt om al iets minder spanning op bouwen maar verder zijn het gewoon ook emoties die eruit moeten. Liefdevol dichtbij zijn en zeggen dat je er bent en begrijpt dat ze het moeilijk hebben is het beste wat je dan kan doen. En voor jezelf beseffen dat het een fase is en het binnenkort weer voorbij gaat/anders is. De tranen er dan uit laten komen, helpt hen om de nacht rustiger door te komen. Onze dochter is hier al wat uitgegroeid momenteel. Nu een goede fase, maar wie weet wat volgende week of maand brengt 😅

2 jaar geleden

Het gaat denk ik inderdaad niet om de details (de fles, hoe warm die is, etc). En voor ons kan het soms echt voelen ja alsof ze overstuur zijn om niets. Wat mij helpt is om te bedenken dat de gevoelens voor mijn dochtertje wel heel erg echt zijn. En dat ze mij nodig heeft om haar erdoorheen te helpen. Ik vergelijk het soms een beetje met als ik een rotdag heb doordat ik ongesteld ben of tijdens de zwangerschap. Dan snapt mijn man soms ook niets van me 🤣 maar voor mij zijn de gevoelens dan wel heel echt. Naast het gedrag van mijn dochtertje probeer ik dan na te denken waar het door komt en wat ik kan doen om haar te helpen. 5-10 minuten helemaal samen spelen doet hier soms wonderen. En we doen sinds een tijdje een liedje aan en dansen voor het avondeten, daardoor is ze tijdens het eten ook een stuk rustiger. Veel keuzes geven zoals hier ook wordt gezegd helpt ook erg. En dan nog steeds hebben we regelmatig momenten waarop ze het moeilijk heeft. Daar ontkom je denk ik helaas niet aan. Gelukkig gaat dit uiteindelijk ook weer in fases en komt er gauw genoeg weer een wat rustigere periode aan. Veel succes!!