17 Reacties

2 jaar geleden

Bevalling heb zelf keizersnede gehad en is wel operatie maar wel Bevolkings operatie is zwaar naderhand wand je mag officieel 6 weken niks tillen en zware dingen doen

2 jaar geleden

Gewoon bevalling dmv een keizersnede Tuurlijk is een keizersnede ook een operatie maar om het op die manier zo zwart wit te zien... Word er verdrietig van als ik het zo op deze manier lees

2 jaar geleden

Reactie op Kellebell

Gewoon bevalling dmv een keizersnede Tuurlijk is een keizersnede ook een o ...
Sorry, ik wil je niet verdrietig maken!

2 jaar geleden

Sorry, ik wil je niet verdrietig maken!
Ooo dat doe je niet hoor maar het doet me wel vaak wat dat sommige andere mensen er zo over denken Zelf heb ik geen ervaring met een keizersnede maar heb er wel een mening en gevoel bij

2 jaar geleden

Reactie op Kellebell

Gewoon bevalling dmv een keizersnede Tuurlijk is een keizersnede ook een o ...
Ja echt hè. Ik heb bij allebei de kids keizersnede gehad. 1x medisch en 1 x niet medisch, maar betekend niet dat ik er niet voor gewerkt heb. Ik heb mijn “bevalling” gewoon op een andere manier gehad. Ik denk ook dat er mensen echt gekwetst worden door deze uitspraak. Het is voor sommige al zwaar omdat ze een bepaald beeld hebben hoe ze de bevalling graag hadden gewild en waardoor het door medische redenen niet kon (en dus keizersnede hebben gehad). En ik denk dat het gevoel van “falen” door dit soort uitingen nog meer versterkt worden. Natuurlijk mag iedereen een eigen mening hebben, maar wilde het wel even kwijt. Ik heb er altijd nuchter in gestaan en ik voel me niet anders dan een andere vrouw die kindjes heeft gekregen, ik heb er net zo hard voor gewerkt! Net als iedere vrouw die ook een keizersnede heeft gehad!

2 jaar geleden

Voor en na een keizersnede kun je weeen hebben. Wat betekend dat de bevalling aan de gang is. Je bent dan dus met een keizersnede bevallen van je kindje. :). En een keizersnede is een operatieve handeling. Keizersnede moet je langer van herstellen en is dus meer werk als je het echt zo bekijkt hahahaha. (Dat zegt niet dat je geen klachten kunt hebben na een vaginale bevalling). Wat ik probeer te zeggen is. Beide is hard werken hahaha.

2 jaar geleden

Ik vind het een beetje kortzichtig van je vriendin. Is ze zelf bevallen? Ik heb een vaginale bevalling gehad; kort en heftig, maar heel prima. Tuurlijk heb ik 'hard gewerkt', maar uiteindelijk 'maar' 5 uur. Betekent het dan ook dat mijn vriendin waarbij de bevalling 36 uur heeft geduurd de term bevalling meer verdiend heeft dan ik? Of telt het niet meer omdat ze een ruggeprik kreeg, omdat ze niet meer kon? En dat mijn schoonzus die 24 uur weeën heeft weggepuft tot 10 cm ontsluiting en alsnog met een keizersnede moest bevallen van haar sterrenkijker de term bevalling niet verdiend? Alle mama's hebben een kindje in hun buik laten groeien. Soms mocht het kindje de groei niet afmaken, soms is het veel te vroeg gekomen, soms ziek, soms anders, en vaak gelukkig gezond. En bij alle mama's heeft het kindje de buik verlaten. Hoe is niet relevant. Dat maakt je niet meer of minder mama. Je hebt altijd een echte bevalling gehad. En dat is heftig maar ook heel mooi. #doelief

2 jaar geleden

Reactie op jessynaomi

Ja echt hè. Ik heb bij allebei de kids keizersnede gehad. 1x medisch en 1 x ...
Ben het helemaal met je eens

2 jaar geleden

Hahaha ik heb na 41.4 weken zwangerschap 17 uur lang gewerkt als een malle, waarvan 3 uur persen, en toen werd het alsnog een keizersnede omdat het simpelweg niet lukte en ik he-le-maal gesloopt was. Noem dat maar een 'niet verdiende bevalling' 🤣

2 jaar geleden

Ik heb 2020 keizersnede gehad en van de 2de wordt het ook weer een keizersnede.!!

2 jaar geleden

Dames ik merk dat het veel emoties oproept, het is niet mijn bedoeling geweest om te kwetsen! Ik zal het topic aan mijn vriendin laten lezen in ieder geval :) en ik vind het goed dat jullie zo goed voor jullie gevoel uit komen. Voel je vooral niet persoonlijk aangesproken want dat is zo echt niet bedoeld

2 jaar geleden

Een bevalling is je kindje ter wereld brengen. Op wat voor manier dan ook.

2 jaar geleden

Ik heb met behulp van flink wat weeenopwekkers meer dan 17 uur lang weeën moeten opvangen en met 10 cm ontsluiting ook nog heel hard mijn best gedaan om mijn kindje via de natuurlijke weg op de wereld te zetten. Zonder pijnbestrijding. Uiteindelijk toch een spoedkeizersnede gehad omdat hij vast zat. Ben ik volgens je vriendin dan zowel bevallen als geopereerd? 🤔

2 jaar geleden

Ik zou aan haar vragen of ze het als een wedstrijd ziet. Verdien je bonuspunten en extra respect als je zoveel mogelijk pijn hebt gehad? Wat een onzin zeg. Bij een bevalling wordt een baby geboren…op welke manier dan ook.

2 jaar geleden

Bevalling natuurlijk. Vind dat heel kwetsend om dat zo te stellen. Alsof je als mama die een keizersnede heeft gehad minder bent. Wat een instelling. Elke vrouw draagt haar baby met alle ups en downs en dan zal je afgerekend worden op hoe je bevalt? Ik heb zelf bij de eerste 14 uur heftige weeen gehad om uiteindelijk een spoed keizersnede te krijgen. Bij de tweede zelf voor een keizersnede gekozen omdat ik geen herhaling van de eerste keer wilde. Ben van mening dat we als moeders elkaar vooral moeten suppleren ipv onderscheid te maken. Zwanger zijn en bevallen is al heftig zat 😉

2 jaar geleden

Oeeee wat een rare gedachte… ik had niet eens keus want mijn kindjes zijn met 33+6 met een keizersnede gehaald!! Wel goed dat je je vriendin deze topic even laat mee lezen…

één jaar geleden

Ene oor in, andere oor uit.