23 Reacties

2 jaar geleden

Hier altijd in de houtgreep met zn 2en... een houd dr vast en ander poetst... wst bij ons werkt is snel tandenborstel in dr mond als ze hem snel open doet en ik doe ook nog wel eens de wangetjes beetje induwen

2 jaar geleden

Hier ook geen enthousiasme, behalve als ze zelf mag poetsen (niet nadoen). Ze wil dan ook onze tanden poetsen. Napoetsen gaat vaak met stribbelen maar ze laat het dan toe.

2 jaar geleden

Hier maken we er vaak een spelletje van anders wil ze ook echt niet haar tanden poetsen Dan zeggen we gadsie ik zie nog een appeltje zitten (alles noemen wat ze die dag gegeten heeft ). Vaak zegt ze dan uit haar zelf ook dingen die ze gegeten heeft en laat ze het dan wel toe

2 jaar geleden

Ik geef hem wel eens de kieteldood. Dan moet ie wel lachen met mond open en dan snel die tandenborstel er door heen.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op priscilla1989

Hier altijd in de houtgreep met zn 2en... een houd dr vast en ander poetst. ...
Wij doen het ook zo. In de houdgreep.

2 jaar geleden

Hier als niet anders kan in de houtgreep. En dat gaat hij niet leuk vinden maar dan huilt hij ff gauw tandenborstel er door...

2 jaar geleden

Hier gaven we hem zelf een tandenborstel in zn handen als hij niet wilde. Dan stak hij die in zn mond en konden wij met een andere tandenborstel bij zn kiezen. Misschien werkt dat? Hij was toen wel een stuk jonger, dus weet niet of dat werkt bij een peuter puber 🤣 Ik doe ook altijd zelf mn mond open om te laten zien wat de bedoeling is en hij heeft een tijdje onze tanden gepoetst terwijl wij die van hem deden.

2 jaar geleden

Hier ook nog steeds een drama!! Hysterisch!! Ben echt bang voor de gevolgen van het slecht tot niet poetsen…

2 jaar geleden

Wij leggen de kinderen 9 van de 10 keer samen op bed. Als het echt drama is met poetsen, dan gaat er eentje kietelen, gek doen of iets anders waardoor hij moet lachen en dan gaat het goed. Voor zijn middagtuk poetsen we ook altijd en dan is het iets uitdagender, maar laten lachen doet het altijd wel. Is het écht drama, dan hebben we altijd nog youtube op de telefoon 😅

2 jaar geleden

Wij hebben gister een stickerkaart samen gemaakt en nu al 2 dagen zonder gekrijs kunnen poetsen🎉 Ze lijkt het ook al prima te snappen, goed poetsen is sticker plakken en kaart vol is een cadeautje

2 jaar geleden

Reactie op Nammie88

Wij leggen de kinderen 9 van de 10 keer samen op bed. Als het echt drama is ...
Mijne presteert het tijdens het kietelen keihard te lachen met alsnog zijn kaken op elkaar... Ja die is niet dom :')

2 jaar geleden

Mijne presteert het tijdens het kietelen keihard te lachen met alsnog zijn ...
Hahaha, heerlijk dat eigenwijze van die kinderen. Maar wel jammer ivm poetsen 😅

2 jaar geleden

Hier is tandenpoetsen ook altijd een draaaaama. Ik kan juist goed bij de achterkant komen, maar de voorkant is echt een strijd. We moeten haar dan ook echt in de houdgreep houden, zo sneu! Mn dochter heeft ook altijd snel last van aften, dus dit helpt er ook niet aan mee 😅 Ik las dat ze voor kinderen een elektrische tandenborstel met app hebben, wat bij heel veel kindjes echt goed helpt en ze punten kunnen verdienen ofzo. Mss is dat iets?

2 jaar geleden

Ik benoem tegenwoordig tijdens het poetsen van alles op wat ze die dag heeft gegeten. Alsof ik het zie zitten in haar mond en wegpoets. Dus: wat zie ik daar? O, ja broodje pindakaas. En wat zit daar achter op je kies? Een koekje? Op die manier vindt ze het tanden poetsen helemaal leuk. Vanavond bedacht ze zelfs zelf iets wat ze had gegeven overdag.

2 jaar geleden

Nou het lukt dus nog steeds niet, eindstand is dat elke keer als we dan de buitenkant poetsen, zijn mond bloed. Het is echt erg nu. Met de tandarts overlegd en zij gaf de tip om zijn hoofd lager te leggen dan zijn lichaam, dan kan hij zijn kaken niet klemmen. Ik blij, dacht dat we de oplossing hadden. Vanavond geprobeerd, nee hoor, weer niet gelukt en kind volledig overstuur, weer bloed en weer geen kiezen gepoetst. Stickers plakken als beloning, echt het gesprek met hem aan gaan, hoofd lager leggen, elektrisch poetsen, zelf poetsen, voordoen bij onszelf, zittend, liggend, liedjes zingen, spiegel... Niks werkt!!! Wat moet ik nog?! Neus dicht knijpen?! Dit kan zo niet langer.

2 jaar geleden

Kind ligt trouwens volledig in de houtgreep tussen 2 volwassenen, maar hij verder zich zo dat het gewoon echt niet lukt

2 jaar geleden

Nou het lukt dus nog steeds niet, eindstand is dat elke keer als we dan de ...
Probeer beetje de wangen in tw duwen dan gaan ze ook niet klemmem omdst ze dan op de wamgen bijten

2 jaar geleden

Hier op het begin toen ze tandjes kreeg twee tandenborstels gehad, eentje mocht ze zelf vasthouden of poetsen en de andere is altijd voor papa en mama om te poetsen. Tegenwoordig mag ze een video uitkiezen van een kinderliedje of tandenpoetsliedje op YouTube. Duren meestal maar 2 minuten, halverwege mag mama poetsen. Als ze haar mond niet open doet, gaat het filmpje uit. Na wat protest wilt ze toch het filmpje aan en mag mama poetsen 🙈 anders weer het filmpje uit totdat de mond weer open gaat. Niet ideaal, maar dit werkt voor ons en ben al blij dat haar tanden zo tenminste gepoetst worden 😅🤭.

2 jaar geleden

Reactie op elseem

Hier op het begin toen ze tandjes kreeg twee tandenborstels gehad, eentje m ...
Mja, die van mij smijt mijn telefoon gewoon door de kamer. Rot maar op met je filmpje denkt hij.

2 jaar geleden

Bij ons werkt het kijken van een tandenpoets liedje heel goed en dan de telefoon wat hoger houden dan hangt de mond al bijna open (dj tuub bijv)