23 Reacties
VRIEND
2 jaar geleden
En vertellen dat als hij net zulke sterke tanden wil als een krokodil dat we ze dan echt allemaal moeten poetsen. Heb m ook meegenomen naar een controle van mijn tanden bij de tandarts. Daar mocht hij op de stoel en keken ze ook even in zijn mond, daarna mocht hij een klein cadeautje uitzoeken. Nu vind hij het zelfs leuk. Misschien is dat een idee?
één jaar geleden
Ik kan inmiddels 1 of 2x per dag echt goed bij hem poetsen, zonder strijd.
Maar dat is lang niet zo geweest. Wat ik nooit deed was hem dwingen omdat ik sterker ben. Tja, dan poetsten we dus ook vaak niet.
Daar baalde ik van, maar het is een afweging die je dan maakt. Ik denk dat het op de lange termijn beter is om dat niet af te dwingen. Het heeft maanden geduurd, deze fase.
Het omslag punt kwam nadat we samen naar de tandarts gingen. Ook daar had ik het helemaal prima gevonden als hij nergens aan mee had willen doen, maar dat ging dus goed ( beetje helpen en overhalen en een suuuuper lieve tandarts!)
Sindsdien vindt hij het steeds leuker worden, hij rent nu zelfs naar de badkamer om te poetsen. Hij is nu 2j en 5 maanden. We lezen ook boekjes waarin hij ziet dat het personage tandjes poetst voordat hij gaat slapen. Ook dat lijkt te helpen om het normaal te maken. En hij vond het ook erg leuk om MIJN tanden te poetsen, toen hij nog niet zijn eigen wilde poetsen.
Oh en… hij mag altijd eerst zelf poetsen. Op het begin was dat alleen maar de tandpasta opzuigen van de tandenborstel. Maar ja he, peuters willen dingen zelf doen. Nu poetst hij ook echt. Daarna ‘is mama aan de beurt’. En laat hij me overal bij!
één jaar geleden
Reactie op Bijnamamavantwee
En vertellen dat als hij net zulke sterke tanden wil als een krokodil dat w ...
Die opmerking over de krokodil ga ik ook gebruiken! 😅