Hey lieve ouders,
Mijn vriend werkt sinds begin dit jaar ongeveer drie van de vier weekends per maand. (V.a. 11:00 tem 22:30.) Net ervoor verkochten we onze tweede auto, omdat ik wilde besparen. De auto die we hielden heeft hij nodig om naar zijn werk te gaan.
Als gevolg zit ik vaak alleen thuis met mijn dochter van 2 en 7 en na pakweg 6 maanden begint dat echt te wegen. Ik probeer telkens hen te prikkelen met de 'gewone' dingen, maar ik ben de omliggende wijk ondertussen stro** moe gezien en ik moet bijna kotsen als ik eraan denk om NOG een wandeltocht te moeten maken. Elk boek lazen we 10 keer en de schommel is bijna versleten van alle stunts die we ermee uithalen. Ik kan wel even doorgaan.
Mijn moeder heeft geen auto om mij en mijn meisjes eens te bezoeken, mijn schoonmoeder (met wie ik een goede band heb) is vaak weg in het weekend. Broers en andere familie wonen eerder in boerendorpjes waar ik niet 'even' het openbaar vervoer naartoe kan nemen. Verder komt er niemand echt op bezoek.
Ik wil nu mijn antieke en defecte bakfiets restaureren om in de winter mijn kinderen droog te kunnen vervoeren, maar momenteel ben ik echt moe als ik aan de toekomst denk met al die eenzame weekends.
Herkent iemand dit? Iemand tips om te doen op maat van een tweejarige?