21 Reacties
2 jaar geleden
Sorry voor verwijderen van mijn eerdere bericht. Ging even mis. Ik vroeg of peutergym wat was. Dit wordt in meerdere steden aangeboden.
2 jaar geleden
Bij ons in de omgeving bestaat er een “dreumesclub”. Maar dit is in NB. Daar ben ik een poosje heen gegaan met ons zoontje, tot hij naar de peuterspeelzaal ging op die dag. De dreumesclub was iedere donderdag (en dinsdag op een andere locatie) van 9:00u tot 11:15u ongeveer geloof ik. Daar kwam je dan inderdaad samen met je kindje en andere ouders met kindjes (allemaal dreumes/peuter leeftijd), en daar was dan ook een pedagogisch medewerker aanwezig. Die had dan iets voorbereid om te knutselen bijv., of die zong eens een liedje met de kinderen en ging rond met fruit als de kindjes in een kringetje op een stoeltje zaten. Echt heel leuk. En tussendoor konden de ouders er zelf lekker bij zitten aan een andere tafel en onderling kletsen, thee drinken etc. Het was wel heel duidelijk dat het niet fungeerde als opvang of oppas, je moest wel uiteraard zelf je kindje verder in de gaten houden ed. Maar zo konden de kinderen onderling kennis maken met anderen kinderen, ander speelgoed, knutselen, etc. Toen hij naar de psz ging, vergeleek hij het de eerste dag ook wel echt met de dreumesclub die hij zo gewend was.
Lang verhaal, sorry haha. Kostte €2 per keer. Maar daar kreeg je dus gezelligheid voor, een mooie speelruimte, drinken en iets lekkers voor ouders en kinderen, altijd iets te knutselen, etc.
Maar ik denk dus dat je zoiets bedoeld! Hopelijk hebben ze iets soortgelijks ook bij jou in de buurt. Hier heet het dus “dreumesclub”.
2 jaar geleden
In België wordt dit vaak speelbabbels genoemd.
Worden georganiseerd door huis van het kind.
Elke ochtend per week word in een afwisseld schema ,in een omliggend dorp een speelbabbel georganiseerd.
Vaak zijn deze van 9 tot 11u. Rond 10u krijgen kindjes stukje fruit en voor de ouders is er een tas koffie/thee.
Misschien bestaat dit ook in Nederland
2 jaar geleden
Bij ons heb je een dreumesclub! Dit is voor kindjes van 0-4 met een ouder/opa/oma/oppas dus met volwassen erbij!
Hier kunnen ze spelen met leeftijdsgenootjes wordt er een kleine activiteit gedaan (kleuren/verven/knutselen en fruit gegeten
Is wel in Brabant
Zit hier op 2 locaties bij een school/peuterspeelzaal en is vrije inloop. We betalen 2 euro en drinken samen een kopje thee/koffie
2 jaar geleden
Reactie op KSG
Bij ons in de omgeving bestaat er een “dreumesclub”. Maar dit is in NB. Daa ...
Had de reacties nog niet gelezen, maar zie dat wij het over hetzelfde hebben! Wat grappig!
2 jaar geleden
Reactie op KSG
Bij ons in de omgeving bestaat er een “dreumesclub”. Maar dit is in NB. Daa ...
Oh dat klinkt inderdaad als wat ik zoek! Wat jammer dat het in NB is. Ik heb gegoogled op dreumesclub rotterdam, maar vind niet echt iets wat erop lijkt. Iemand vd mama's die wel weer of het op zo een manier als hierboven beschreven, ook in Rotterdam omgeving wordt aangeboden?
2 jaar geleden
Reactie op Ekein
Misschien niet precies wat je zoekt, maar wellicht heb je er toch iets aan ...
Ik heb de site bezocht, dankjewel voor het delen! Ik zoek dus idd minder het aspect van met andere ouders dingen over het kind en opvoeding bespreken :p
Het feit dat de kinderen met elkaar kunnen spelen is wel heel leuk. Ik weet alleen niet of het mogelijk is om alleen te komen om je kindje met de anderen te laten spelen en dus niet komt voor het dingen bespreken met ouders in die vorm...(?)
2 jaar geleden
Hier in Utrecht heb je bij een apeeltuin peuterochtend, dat is heel leuk! Ik heb even gegoogled op peuterochtend Rotterdam en kwam dit tegen ; https://www.desteronline.nl/peuterochtend-bij-de-ontdekhoek-rotterdam/
2 jaar geleden
Reactie op KSG
Oh ja inderdaad! En aan de naam van jouw dochtertje te zien, hebben wij elk ...
Ik denk ook dat we elkaar maar een keer of 2 gezien hebben inderdaad! Wij gingen meestal op de dinsdag naar de andere locatie
4 maanden geleden
Ik vind dit oprecht zo gek in Nederland omdat je dit in Duitsland dus overal hebt. De zogenaamde “Spielkreis” leert kinderen om langzaam in contact te komen met leeftijdsgenoten maar alsnog een ouder (of twee) erbij hebben. Ik vertrouw de mensen niet die in de opvang werken. Alleen wat ze je aan het begin vertellen… ‘Hoi we zijn een bijzondere opvang want bij begroeten de kinderen met hun naam’. Sorry hoor, maar voor mij is het vanzelfsprekend om de kinderen met hun naam te begroeten? Van mij mogen ze er echt niet zonder ouderlijk toezicht naar de opvang dus wij zijn ook opzoek om miss met andere moeders soort van speelmiddagen te organiseren. Wel regio Eindhoven/Helmond dus helaas beetje te ver weg van Breda :/