96 Reacties

4 jaar geleden

Had deze twee opgeslagen, weet niet of je er wat aan hebt

4 jaar geleden

.

4 jaar geleden

https://www.medela.nl/borstvoeding/blog/lactatiekundige-nienke/hoeveel-moedermelk

4 jaar geleden

Met die hitte ook meer drinken, denk dat (lichte) uitdroging je productie ook remt. Drinkt je kindje 300 ml per keer? Anders zou ik per voeding gewoon kolven. wat ze ongeveer drinkt. Zelf kolf ik voor de avond en nacht en geef ik overdag wel zo veel mogelijk borstvoeding.

4 jaar geleden

Hay, ik kolf ook..dochtertje is nu bijna 5 weken oud. Alleen kolven is echt verschrikkelijk zwaar. Ik begreep van de kraamzorg dat 100 ml per x om te drinken ( om de 3/4 uurtjes) ruim voldoende is. Nu is het zo dat ik niet om de 4 uurtjes 100 ml kan kolven, althans die hoeveelheid krijg er niet uit. Met geluk om de 6/7 uurtjes 150 ml(beide borsten) en dat zeker na 30 min te hebben gekolft. 300 ml per keer is echt veel! Maak het je zelf niet te lastig. Ik doe nu alleen het afgekolfte melk voor s nachts(+ ochtend) en daarna aanleggen. Ze raakt heel snel moe valt in slaap en komt daarna weer terug. Maar na 30 minuten zit ze vol en ik heb het idee dat ze dus minder dan de 100 ML nodig heeft. En als ze goed plast en poept moet je je zeker geen zorgen maken

4 jaar geleden

300 per keer? Ik krijg maar 100 per keer om de 3 uur 300 is echt heel erg ver hoor

4 jaar geleden

Hoi hoi, Mijn dochter is nu 6 weken en ik kolf ook alles af. Ik kolf ongeveer met de voedingen van mijn dochter mee (zo om de 3 a 4 uur overdag en 's nachts soms langer), maar als ik een ruime voorraad heb, sla ik ook wel eens over. Per keer is dat tussen de 130 en 250 ml. Aangezien zij momenteel rond de 110 ml drinkt (soms meer en soms minder), is dit dus ook ruim voldoende. Hierdoor is er extra over als zij meer wil drinken, kan ik ruim meenemen als we ergens op visite gaan en kan ik elke dag een voorraadje invriezen. 300 ml is wel heel erg veel hoor! Mag ik je vragen waarom je naar 300 ml streeft? Heeft je dochter dit nodig?

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 6 weken en ik ben een week van het kolven af nu leg haar alleen nog af en toe aan. Ze drinkt 130 ml per keer uit de fles. Ik kolfde tussen de 80 en 150 per keer om de 3 uur, een borst deed het altijd minder. bij iedereen is de productie anders maar 300 is wel erg veel, leg er niet te veel druk op anders stress je voor niks!

4 jaar geleden

300 ml is idd wel echt veel gevraagd voor jezelf. Het beste is natuurlijk uit de borst laten drinken, omdat je de borst dan ook echt "leeg" maakt. Hierdoor komt er sneller en betere productie (Heeft de verpleegkundige van het ziekenhuis aangegeven). Als je en je wil echt goede productie dan zou mijn advies zijn leg de lat als eerste niet te hoog voor je zelf en kolf om de 2 uur, 15 a 20 minuten. Als je nog merkt dat er veel melk uit komt kun je doorgaan tot 30 min, maar dat is idd wel lang.. hihi Veel succes and dont be hard for yourself! Als jij uitgeput bent en gestrest bent zal er ook minder melk komen!

4 jaar geleden

Reactie op PJ85

Met die hitte ook meer drinken, denk dat (lichte) uitdroging je productie o ...
Nee ze drinkt nu 130 tot 150 ml per keer, maar ik kolf 4 a 5 keer per dag. Zij drinkt 7 voedingen per dag Om aan alle voedingen voor een dag te komen is het nodig dat ik meer 200 ml kolf per sessie

4 jaar geleden

Reactie op Latifahbelk

Hay, ik kolf ook..dochtertje is nu bijna 5 weken oud. Alleen kolven is echt ...
Thanks dat doet ze gelukkig goed

4 jaar geleden

Reactie op Willemijn34

Hoi hoi, Mijn dochter is nu 6 weken en ik kolf ook alles af. Ik kolf ongev ...
Om niet in de nacht te hoeven kolven en max 4x per dag met 7 voedingen zou ik 200 ml per keer moeten kolven met 4 uur ertussen. Maar wil het liefst ook een voorraadje hebben als we naar buiten gaan

4 jaar geleden

Hoeveel moet een baby van 6-7 weken ongeveer minimal drinken eigenlijk... (maakt niet uit, kv of bv)

4 jaar geleden

Mijn dochter is 5 weken en 1 dag oud. Omdat ze niet voldoende aan kwam met aanleggen ben ik alles gaan kolven. Ze drinkt per keer nu rond de 90 a 100 ml. Ik kolf om de 2 a 3 uur tussen de 80 en 165 ml. ( 165 is meestal snachts of in de ochtend). Volgens mij is dat een hele prima productie! Ik kolf in 24 uur tussen de 600 en 750 cc. Hou dus vaak nog over om in te vriezen. Waarom denk je dat je 300 ml moet kolven in 1 sessie? Vraag me af of er mensen zijn die dat produceren??😳

4 jaar geleden

Reactie op Saml

Nee ze drinkt nu 130 tot 150 ml per keer, maar ik kolf 4 a 5 keer per dag. ...
Ik zou ook zo veel mogelijk haar ritme van haar voedingen mee kolven, dus 7 x of in de buurt van, lijkt me voor je productie natuurlijker. Ook in de nacht kolven houdt de productie beter op pijl. Waarom wil je maar 4x per dag kolven?

4 jaar geleden

Heb je wel eens gehoord van clusterkolven? Ik heb dit 1 keer gedaan en mijn melkproductie kwam veel beter op gang! Ik kolf nadat ik haar heb gevoed. Ik kolf 10 minuten en dan heb ik rond de 125 ml. Maar ze drinkt maar 100 ml. Soms heb ik zoveel melk dat ik het kan invriezen! Volgens mij is het ook niet mega goed om een half uur te kolven? Probeer eens te clusteren en geef het een dag de tijd om te kijken wat er gebeurd. Mocht dit niet helpen probeer het dan nogmaals! Dit heeft erg goed geholpen toen bij mij. https://moedermelknetwerk.nl/kolven-stap-voor-stap/clusterkolven-power-pumping Ik heb techniek 2 gedaan 2x

4 jaar geleden

Heb hier 100 tot 130 ml in kwartier tot twintig minuten. Zoon is 4 weken en drinkt 90 per fles, dit doen we nu al 2,5 week. Ik wil ook graag mijn productie omhoog hebben, zodat ik 1x kolven in de nacht kan overslaan als ik niet mijn partners hulp heb. Dus ik wou dat ik 300ml had 😂 iemand tips?

4 jaar geleden

Reactie op maryke-24

Hoeveel moet een baby van 6-7 weken ongeveer minimal drinken eigenlijk... ( ...
Wat betreft bv kun je het beste de berekening op deze pagina volgen. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles

4 jaar geleden

Als je borst voeding geeft een tip voor de mama’s eet 5 dadels op een nuchtere maag in de ochtend.. dit doet wonderen succes

4 jaar geleden

300ml?!?! Wauw. Het wisselt heel erg per persoon hoeveel je aanmaakt en hoeveel je baby nodig heeft. Ik weet wel dat een baby er meer uitkrijgt dan een kolf. Zelf lukt het me nauwelijks om 1x per dag extra te kolven en als ik dan 60ml haal is dat echt heel veel. Terwijl de borstvoeding verder goed gaat (wel lange voedingen) en mijn baby goed groeit en zelfs iets boven zijn curve zit nu met 5 weken... Dat gevoel van die melkfabriek is hier ook aanwezig hoor, met aangepaste openingstijden haha. 😅