6 Reacties
één jaar geleden
Ik zou haar even wakker maken. Vragen of ze wat wilt drinken. En dan toch even de zetpil geven of een lepel sinasspril. Dat is denk ik wel belangrijk om haar toch even wat te laten drinken, want met die temperatuur zweet ze er een hoop vocht uit. Succes ermee! Hopelijk is ze snel weer beter!
één jaar geleden
Dit is een hele lastige.
Ik vraag mezelf altijd af wat er erger is. Wakker maken of koorst hebben maar wel slapen?
Heeft ze alleen koorts of ook wat anders?
Ennnn het aller belangrijkste, wat zegt jouw gevoel?
Dat is waar je het beste naar kan luisteren.
Ik kan wel zeggen bijvoorbeeld "laat slapen" maar geeft jou dat dan een goed gevoel.
Its up to you en anders de dokter (als die zegt dat het moet). :)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.:)
Good luck!!! Beterschap!!!!!
één jaar geleden
Slaap is ook belangrijk om te herstellen, ik zou haar laten slapen totdat ze weer wakker wordt. Wel even checken of ze niet heel erg ligt te zweten van de koorts. Heeft ze wel goed gedronken vandaag?
één jaar geleden
Koorts is niet slecht, het is het verdedigingsmechanisme van het lichaam. Het is dus ook heel functioneel. Ik zou zeggen, lekker laten slapen tot ze vanzelf wakker wordt en dan laten drinken en zetpil geven. Heb vertrouwen in haar lijfje :) als er iets is wordt ze wel wakker
één jaar geleden
Koorts is niet slecht. Een kinderarts heeft mij ooit verteld dat het beter is om het lichaam het zelf op te laten lossen en geen zetpil te geven. Hier bouwen ze weerstand mee op. Tenzij het kind er zo beroerd door is, dan zou ik het wel geven. Anders het lichaam zelf laten 'vechten'. Kinderen kunnen echt veel hebben. En idd zoals boven staat, vertrouw hebben. Kinderen worden zelf wakker. Slapen is goed om beter te worden. Succes, ik snap dat het lastig is om je kind ziek te zien. Hopelijk knapt ze snel weer op!!!
één jaar geleden
Wij geven alleen paracetamol (kauwtabletten) als het nodig is. Ik maak mn zoon er nooit voor wakker. En probeer altijd of hij eerst gaat slapen zonder.
Koorts meten doe ik eigenlijk alleen als hij duf is of verward reageert op vragen of niet meer goed drinkt. Hij is ondanks koorts altijd heel aanwezig en helder met woorden, dus sinds baby niet meer koorts gemeten. Zoals al aangegeven is koorts niet slecht, maar een reactie van het lichaam om het virus e.d. op te ruimen.