9 Reacties
2 jaar geleden
De mijne heeft deze fase ook! Wordt eind juli 2. Lijkt nu langzaam aan weer wat beter te gaan! Heb geen tips voor je, ik laat het maar gebeuren zolang hij lekker rustig en tevreden in z'n bedje ligt en overdag ook gewoon tevreden is. Zie geen oververmoeid kind dus hij zal wel genoeg slaap pakken op dit moment.
2 jaar geleden
Hier ook ‘ ons meisje word half juli ook 2 en als ik haar naar bed breng vertikt ze het om te slapen en van de week zat ze ook om 21.30 nog beneden 😅zo al een paar keer … fijn te lezen dat het dus niet alleen hier is en een fase is .
Wel fijn die tip van het middag slaapje inkorten ‘ dat ga ik morgen gelijk proberen 😄
VRIEND
2 jaar geleden
Hier ook hetzelfde. Kon hem eerst wakker in bed leggen (na boekje en liedje) en sliep vrij snel. Nu drama schreeuwen als ik weg ga en lijkt wel hyperactief te worden opstaan of heel veel draaien en praten nee mama niet slapen. Uit! Daar toe! Ben soms wel 1,5-2u bezig tot hij slaapt (maakt ook niet uit of ik hem vroeger of later naar bed breng). Maar ik las ook dat dit “normaal” is rond 2 jaar (2 is nee/ peuterpuberteit)
2 jaar geleden
Geen tips maar heel herkenbaar.
We hebben vorige week de avondvierdaagse gelopen waardoor hij steeds rond 9uur pas in bed lag, hij viel dan wel snel in slaap.
Maar sindsdien blijft hij wakker tot 9uur / half 10.
Hij gaat om half 7 / 7 uur zonder problemen mee naar boven maar blijft daarna in zijn bed kletsen/zingen. S middags slaapt hij gerust 3uur, gisteren zelfs 3,5uur.
Denk dat de warmte nu ook niet echt mee helpt. En daarnaast last van doorkomende kiesjes.
Laat het maar even zo, s middags eerder wakker maken is hier ook geen optie, dan heb ik een chagrijnig kind.
En volgende week 2 weken vakantie dus dan kunnen we (hopelijk) lekker uitslapen
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Duurt nu al 1,5 maand. Ik accepteer het nu maar gewoon, verder vrolijk kindje
2 jaar geleden
Was hier ook een paar weken soms zo, was ook ineens weer over. We hebben hem gesupport en elkaar avonden afgewisseld. Hij was ook weer behoorlijk aan het ontwikkelen dus misschien dat het daar mee samen ging.
Zou vooral niks aan je rituelen of ritme veranderen, want dat geeft hem juist iets van houvast in een voor hem ook lastige fase ☺️