21 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter is ook van 7 Juli , net op controle geweest in het zh : 84,5cm en 12,4kg ( heeft een ziekte en toch zit ze perfect op schema!) hier nog 2 x per dag groeimelk , ontbijt ( verschillend) , middag meestal warm in de creche vieruurtje ( fruit en koek) en dan in de avond nog eens warm eten, Af en toe nog tussendoortjes of kleine hapjes van ons ofzo , we hebben wel een hele goede eter
2 jaar geleden
Oh wat grappig, wij zijn vanmorgen ook geweest. Ons zoontje is van eind juni en was precies 14kg en 94cm 🙂
Wij hebben een goede eter behalve de avonden, dat is op het moment drama maar dat komt ook vast wel weer goed.
Smorgens eet ie 2 boterhammen, 2 uurtjes erna fruit, met de lunch 3 boterhammen (momenteel laat ie wel zijn korstjes liggen) en dan smiddags een tussendoortje, dat wisselt, ene keer een koekje, andere keer nog een keer fruit ofzo. Avondeten gewoon met ons mee
2 jaar geleden
Zoon 14kg en 86cm, ochtend boterham met jam + 100ml melk, tussendoor fruit, lunch 2 boterhammen, tussendoor fruit, avondeten wat we eten en waar hij zin in heeft. Soms niet zoveel en dan hopen we op een paar tomaatjes en toetje bakje yoghurt. En de hele dag door heel veel water drinken.
2 jaar geleden
Hij eet mee met ons aan tafel. In de ochtend een twee tal boterhammen, 's middags warm of ook boterhammen en 's avonds wat de pot schaft. Eet vlot mee. Tussendoor fruit, yoghurt. Soms eens iets snoeperig zoals een pudding. Drinkt maar 1 fles meer, volle melk, een 200ml. Drinkt water tussendoor en 's morgens een drinkyoghurt.
2 jaar geleden
Zoon van 13 Juli. 12,2 kg en 90,5 cm. Altijd al aan de lage kant gezeten, maar wel gewoon gezond BMI.
Ontbijt: 1 a 2 boterhammen of crackers
Tussendoor fruit
Lunch 1 a 2 boterhammen of crackers
Tijdens het koken snoept hij wat tomaat of paprika of fruit.
Avondeten wat de pot schaft + yoghurt of soepstengel met roomkaas.
Wij betrekken hem bij het koken, omdat hij dan meer proeft en eet 😁 Hij smeert ook z'n eigen boterhammen (lees: hij smeert 1x en likt de rest vh beleg van z'n mes 🤣) We hebben ook een moestuin waar hij regelmatig een tomaat uit pakt en fijn knijpt om het sap eruit te drinken haha. Hij vind vooral het zelf doen en zelf ontdekken heel interessant en daardoor probeert hij ook meer
2 jaar geleden
Dochter van 16 juni weegt iets meer als 11 kilo 86 cm
1 a 2 broodjes
Fruit
1a 2 broodjes
Fruit
Avond eten +kwark met fruit
( helpt tegenwoordig met eten klaar maken dus heeft eigenlijk al gegeten voor een deel voor we beginnen🤣)
Geen idee of daar ook wat mee te maken heeft nog maar ze had wel laag geboortegewicht
(Prematuur)
Okt weer een afspraak ben benieuwd 🤞
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Zoon van 13 Juli. 12,2 kg en 90,5 cm. Altijd al aan de lage kant gezeten, m ...
Oh en nog een fles 90cc voor z'n middag dut en avond fles 120cc 😁 en na avondeten snoept hij vaak nog wat fruit en/of een rijstwafel of eierkoek. Qua drinken 's ochtends een beker melk en verder water, thee of siksap
2 jaar geleden
Zoon van eind juli. Altijd op de +1 lijn gezeten. Die volgt hij nog, maar hij is iets slanker geworden. 1,5 week geleden woog hij 13,4 kilo en was hij 89,1 cm.
Hij is al een tijdje een slechte eter qua groente en fruit. Gaat er eigenlijk niet meer in. En opeens eet hij dan weer 2 bananen op een dag. Geregeld wil hij 's avonds helemaal niets eten (ook geen dingen die hij eerder heel graag at). Hij eet wel brood en drinkt nog graag flesjes koemelk. Wij maken er verder geen strijd van. Hij groeit goed en ontwikkelt zich goed.
Hij is wel een slechte slaper. Maar dat is hij al 2 jaar🥴
@TO, misschien is dit gewicht gewoon wat past bij jullie dochter :)
2 jaar geleden
Reactie op Ekein
Zoon van eind juli. Altijd op de +1 lijn gezeten. Die volgt hij nog, maar h ...
We hadden het al los gelaten inderdaad, ze is gewoon smal! Maar nu toch weer even onzeker omdat ze begon over de kinderarts 🤷 en met haar lengte komt heeft ze toch wel ondergewicht (bmi) dus blijft een aandachtspunt, maar gelukkig eet ze de laatste 2 maanden wel goed!
Over de dag gemiddeld 3 boterhammen, fruit, een koekje/snoepje en avondeten wisselend, maar toch zeker een halve maaltijd of meer en een toetje.
Ook nog een flesje melk (140ml) voor het slapen...
2 jaar geleden
We hadden het al los gelaten inderdaad, ze is gewoon smal! Maar nu toch wee ...
Snap dat je er weer wat onzeker van wordt. En ondergewicht is niet fijn natuurlijk. Al is het wellicht niet gek gezien haar start en misschien ook wel de bouw van jullie families.
De enige tip die ik kan geven is om overal de volle producten van te geven. Dus volle melk, volle yoghurt, vette kwark, vette boter, enz. Misschien dat een diëtist nog tips heeft hoe je de brood- en avondmaaltijd 'voller' kan maken, zonder dat het ongezond wordt en ze ook nog blijft eten :)
2 jaar geleden
Mijn dochter is ook niet zo zwaar, ongeveer 85 cm denk ik.. en ze weegt nu 10,2 kilo. Ze is van juli 2020.
Ze eet niet super veel, maar wel gevarieerd en krijgt gedurende de dag wel alles binnen.
Sochtends meestal 1 broodje of pap
Tussendoor fruitbakje
Lunch 1 broodje en soms wat rauwkost erbij
Tussendoor bijvoorbeeld rozijntjes, reepje, yoghurt of waterijsje
Diner: met de pot mee. Soms eet ze veel en soms maar een paar happen.
Voor het slapen nog een klein flesje met 90 ml.
Ik denk dan maar, zolang ze lekker alles proeft en de gehele dag door wat eet zal het wel goed komen. Ze is vrolijk, actief en ziet er gezond uit. Tot nu toe volgde ze haar lijntje wel, ben benieuwd wat ze erover zeggen bij de komende afspraak.
2 jaar geleden
Hier zoontje van begin juli.
Ik moet nog naar het cb maar we schatten hem op 93 cm (meetlint aan de muur) en hij is 14+ kg.
7:30 papfles 250cc
8:00 2 boterhammen
9:00 1 stuks fruit
10:00 koekje
11:30 3 boterhammen
14:30 cracker
15:30 rozijntjes
16:30 rauwkost
17:30 avondeten en danoontje
19:00 papfles 250cc
Een groot maar slank mannetje
2 jaar geleden
Hier zoontje van begin juli.
Ik moet nog naar het cb maar we schatten hem o ...
2020 uiteraard
VRIEND
2 jaar geleden
Ik weet niet hoe zwaar mijn zoontje is (geen weegschaal thuis 😅) maar ik heb hem laatst wel gemeten omdat we naar een pretpark gingen. Toen zat hij rond de 86cm. Hij is 2/07 2 geworden. Maar hij zit vanaf het begin al onder het gemiddelde.
2 jaar geleden
Ik heb nog geen afspraak bij het CB gehad, maar begin het nu wel spannend te vinden. Onze dochter is op onze eigen weegschaal tussen de 10,5 en 10,9 kg. Ze is echt volgens mij al zeker een half jaar boven de 10 kilo.
Als ik de algemene curves bekijk gaat ze nu wel naar beneden op haar curve.
Als ik lees wat de andere eten, zoveel eet ze echt niet. We zijn bij ontbijt en lunch blij als ze haar ene boterham opeet. Tussendoortjes van groente, fruit en crackers eet ze op zich goed. Avondeten wisselt heel sterk hoeveel ze daarvan eet, maar het zijn geen hoeveelheden van wat het geweest is. We zijn wel onlangs overgestapt van magere naar halfvolle melk. Dat dronk ze omdat ik dat ook drink. Dus misschien doet dat nog wat. Misschien wat vaker een toetje geven, dat krijgt ze nu bijna nooit... 🙃 Ik zou niet weten hoe ik het uit gezonde producten met halen.
Ze is wel heel beweeglijk. Ze begon ook al vroeg met lopen en klimt, rent en stept nu veel. Dus aan de ene kant denk ik daardoor: ze verbruikt ook veel van haar energie en aan de andere kant, het zal dan ook wel goed zitten dat ze zo energiek is.