12 Reacties

2 jaar geleden

Oh mijn zoontje is ook nu 2 jaar en 2 maanden oud maar ik moet er ook niet aandenken. Hij gaat pas logeren als ik en hij daar aan toe zijn, ik doe het niet omdat iemand anders dit vraagt.

2 jaar geleden

Niks ongezonds aan vind ik.. onze zoon heeft 2 opa's en oma's en 2 ooms en tantes, maar is ook nog nooit uit logeren geweest. Waarom niet? Omdat het niet nodig was en ik liever wacht totdat hij zelf aan kan geven dat hij dat graag zou willen. Maar onze zoon is ook geen makkelijke slaper, dus dat houd mij ook wel tegen. En ik heb hem inderdaad ook gewoon graag thuis 🥰 Ondanks dat schoonouders in het begin vaak lieten vallen dat hij best een keer mocht komen logeren. Heb toen ook uitgelegd dat we daar geen behoefte aan hebben en we die keuze aan hem zelf willen geven. Mocht je dit toch een keer willen proberen is het misschien een idee om de eerste keer ook daar te slapen? Mocht je dochter jou dan nodig hebben dan ben je er gewoon en logeert ze toch bij je zus 😁

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Niks ongezonds aan vind ik.. onze zoon heeft 2 opa's en oma's en 2 ooms en ...
Dus ondank weinig familie bijvoorbeeld aan onze kant is het eigenlijk helemaal niet zo raar van mij dat ik haar liever bij me heb.🥰 Ik kan idd aangeven dat ik Er nog niet aan toe ben en het fijner vind als ze zelf wat meer kan aangeven. Maar dat van dat zelf daar logeren is ook Een goed idee wat ik zeker meeneem Om over na te denken 🤔😊

2 jaar geleden

Wij hebben beide een vrij grote fam ( meerdere broers en zussen met ook kinderen en dan beide opa en oma 's)Maar ook die van ons is nog nooit blijven logeren ergens anders,vind het ook prima zo komt wel ooit heb haar ook het liefst lekker bij me ook al weet ik dat ze daar prima zou hebben,ze is week bij 1 opa en oma de hele dag maar de nacht nee, dat stel ik graag nog even uit .😅

2 jaar geleden

Hoii! Onze dochter Hayley ook van net 2 is al best vaak wezen logeren en ze vind het geweldig! Ze logeert de meeste keren bij mijn moeder, ze is ooit eens bij m'n schoonouders geweest. De eerste keer vond ik het ook erg spannend,maar ik kon wel met mijn man een avond samen zijn. En daar hecht ik ook veel waarden aan.( Niet dat het laat werd want we lagen om 10uur op bed 😴 Maar wat ik wel weet is dat Hayley het prachtig vind te logeren ze vermaakt zich prima en is dan ook enthousiast als wij haar weer ophalen, wat ook meer als duizend woorden spreekt❤️ Ik zou het toch eens proberen! Succes🍀🍀

2 jaar geleden

Luister naar je gevoel (lekker cliche). Maar zegt jouw gevoel nee. Dan doe je het niet.🥰 En je hoeft niet bang te zijn dat je haar gevoelens krenkt want het is jouw kindje jouw keuze (al zou ik het niet zo hard zeggen uiteraard hahahaha). Maar geef aan haar aan dat je er nog niet klaar voor bent om jouw zoontje uit handen te geven en je bv nog een jaartje wil wachten etc. 🥰

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook nog nooit wezen logeren. Het is ook nog nooit nodig geweest, vind het onzin om hem te laten logeren terwijl mama toch alleen thuis op de bank zit. Als het goed is gaat hij eind september voor het eerst logeren bij mijn zus (hij is dan 26 maanden). Ik heb dan een bbq van mijn werk die tot 1uur duurt. Vind het eigenlijk best wel spannend, al weet ik dat hij in goede handen gaat zijn en woon in dezelfde straat dus hij kan zo weer thuis zijn

2 jaar geleden

Reactie op petraphilippenhotma

Dus ondank weinig familie bijvoorbeeld aan onze kant is het eigenlijk helem ...
Je gevoelens zijn nooit raar 😉 Dat zijn jouw gevoelens en mag je gewoon naar luisteren. Dat een ander een ander gevoel ervaart wil niet zeggen dat die van jouw raar zijn! Onze zoon heeft de eerste 6 maanden overdag bij ons in een draagdoek geslapen en 's nachts naast ons in bed. Vonden ook veel mensen wat van, maar dat was volgens ons gevoel het beste voor hem en ik ben nog steeds dankbaar dat we dit gewoon gedaan hebben! Maar ik ben wel altijd eerlijk geweest naar de buiten wereld vanuit mijn gevoel. Dan begrijpen mensen het beter en krijg je ook minder opmerkingen en meer begrip in plaats van dat je je (voor je gevoel) steeds moet verdedigen of antwoorden probeert te vermijden 😉

2 jaar geleden

Gewoon doen wanneer jij er zelf klaar voor bent. Het is heel leuk dat je zus dit wil, maar het schiet niet op als jij en je man daardoor de hele nacht wakker liggen. Onze zoon is met 1 een nacht gaan slapen bij zijn tante en gaat binnenkort weer voor 2 nachten naar zijn opa en oma. Wij vinden het wel lastig, maar kunnen hem wel los laten op die momenten. Volg gewoon je eigen gevoel, dat is het beste.

2 jaar geleden

Hier is ze ook nog nooit uit logeren geweest. Gaat ze ook niet doen tot ze er om vraagt. Vind het niet nodig en wil d’r ook liever in d’r eigen bedje hebben ‘s nachts😅 De keer dat wij een nachtje weg zijn geweest heeft oma in ons huis geslapen. Dus nee heel gezond dat je dit liever (nog) niet doet😊

2 jaar geleden

Iedereen bedankt voor de reactie s ‘ fijn te lezen dat ik niet de enige ben die het spannend vind 🙂ik kan hier wel wat mee

2 jaar geleden

Ik snap heel goed dat je het moeilijk vindt. Onze dochter van net 2 is afgelopen weekend voor het eerst uit logeren geweest bij mijn ouders. Ik durfde het eerder ook niet aan, maar nu hadden we een bruiloft waar we beiden graag van begin tot eind bij wilden zijn. Mijn moeder past elke week (overdag) op haar, dus kent haar goed, maar alsnog vond ik het heel spannend. Daarvoor had zelfs nog nooit iemand haar 's avonds in bed gestopt behalve wij (dus nooit 's avonds een oppas gehad na haar bedtijd). Het is gelukkig heel goed gegaan, dus dat geeft wel vertrouwen. Het was wel fijn om weer eens samen met mijn man naar een feestje te kunnen en de dag erna uit te kunnen slapen😅