5 Reacties
één jaar geleden
Wat een vervelend bericht, geen leuk nieuws na bet horen van het hartje en zien van het embryo.
Hier een hele tijd terug een miskraam gehad. Besloten om te wachten tot mn lichaam het zelf zou opruimen. Bewust omdat ik de medicatie wel zie als rotzooi voor je lijf. Mocht het niet spontaan op gang komen, zou ik die optie nog hebben. Daarbij had ik de tijd, er zat voor mijn gevoel geen tijdsdruk achter opnieuw zwanger proberen te raken.
Hier duurde het wel echt lang voordat de miskraam op gang kwam. De ontwikkeling was met 5 weken gestopt, zagen we met 8 weken. Uiteindelijk heeft het geloof ik nog meer dan een maand geduurd voordat er bloedverlies kwam. Dat bloedverlies was heel matig, stelde weinig voor, maar wel verspreid over 2,5 maand. Dat was wel een beetje onhandig met vakantie (je mag geen tampons gebruiken met zwemmen enzo). Tussendoor nog wat echo's gehad om er zeker van te zijn dat alles weg was (ook gelet op het weinige bloedverlies).
Succes met je afweging. Doe waar jij je goed bij voelt, het is allemaal al ellendig genoeg😘
één jaar geleden
En ik hoop voor je dat, hoe klein de kans wellicht ook is, dit toch anders mag aflopen met een gezond kindje.
één jaar geleden
Wat vervelend zeg, sterkte! Bij ons was het hartje gestopt met 8+ weken terwijl we wel al een krachtig hartje hadden zien kloppen. Toen geen last van buikpijn gehad. We kwamen er zelf met 11 weken achter, ik had zelf al een vermoeden omdat ik me te goed voelde, na de bevestigde echo had ik de volgende dag bloedverlies en toen na een week bij 12 weken kwam het pas af, heeft dus best een poosje geduurd.
één jaar geleden
Wat heftig zeg, sterkte.
Ik heb hetzelfde meegemaakt begin dit jaar en gekozen voor medicatie. Afwachten werkte niet in mijn hoofd, het idee dan nog een kindje te dragen vond ik heel naar. Ook ivm alle zwangerschapssymptomen die gewoon doorgingen. Ik vond het hele proces met de medicatie wel heel erg heftig en pijnlijk. Heb echt wel weeën gehad en nadien 6wk hevig bloedverlies en een ontsteking er bij. Curettage vond ik zelf een te heftige stap, ivm de eventuele bijwerkingen en risico’s. “Voordeel” is wel dat je er dan misschien sneller “van af” bent..