9 Reacties

2 jaar geleden

Dit klinkt herkenbaar! Mijn zoontje slaapt helaas al maanden praktisch helemaal niet meer in de middag. Ik vind ook dat hij dat nog wel nodig heeft, hij denkt daar duidelijk anders over. Wat bij ons heel goed helpt zijn boekjes lezen op bed, tv kijken, lange wandeling met de buggy of helpen met klusjes in huis. Je gaf al aan dat je dochter niet voor iedere optie open staat, maar misschien kun je een ‘rustige’ activiteit vinden? Een stukje rijden met de fiets/ auto / buggy, knutselen, in bad gaan etc, zodat ze op een andere manier kan rusten? Verder heb ik het veelal los gelaten, hoe moeilijk ik dat soms ook vind, en geef ik het ‘goede voorbeeld’. Ik zeg een paar keer per dag tegen mijn zoontje dat mijn lichaam even wil uitrusten/ weer op wil laden en ga dan zelf ook even een rustige activiteit doen. Vaak helpt dit wel maar zeker niet altijd 🙈 Oh en wat het avondeten betreft, ik zorg dat hij zoveel mogelijk groente en fruit bij zijn ontbijt/ lunch en tussendoortjes binnen krijgt, zodat ik dat ook kan loslaten. Vooral veel zorgen van mijn kant zoals je kunt lezen, mijn zoontje vind dat ik hem vooral lekker moet laten. Kan ik vast ook nog wat van leren 😉🙈 Misschien heb je er iets aan en hoe dan ook succes!

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Mijn dochter is 2 jaar en 3 maanden en ook een lekkere stuiterbal. Hele dag springen, rennen en dansen. Stil zitten is niet aan haar besteed. Sinds kort slaapt ze niet meer en ook zij is dan vanaf 16.00 uur zo niet echt gezellig. Wat bij ons erg helpt is het avondeten naar voren halen. Ze eet nu rond 15.00. Later eet ze niet meer omdat ze dan te moe is. Rond half 6 lekker een half uurtje in bad spelen en relaxen. En dan het laatste uur doen we de tv uit zodat ze geen prikkels meer krijgt, wat minder licht aan en dan boekje lezen. We geven dan heel duidelijk aan dat ze zo gaat slapen en dat werkt wel.

VRIEND

2 jaar geleden

Wij zijn hier nu ook in beland. Onze dochter wil tussen de middag niet meer slapen. Het was eerst nog een half uur maar nu niks meer. Om 16.00 is ze doodop. We eten nu rond 17 uur en dan om 18.30 proberen naar bed. Hier ook een wildebras die niet stil kan zitten.

2 jaar geleden

Als ik je verhaal zo lees is het een leergierig meisje. Wij hebben er ook zo één rondlopen. Vanaf geboorte al een moeilijke slaper, want hij wilde alles meemaken. We hebben 1,5 jaar ons best gedaan om de oververmoeidheid tegen te gaan en nu slaapt hij juist veel haha. Tussen de middag zeker 2 uur en 's nachts 10 a 11 uur. Dus ik herken het wel van de eerste 1,5 jaar, maar door het slaapje vol te houden nu weer rust. Ik zou denk ik gewoon het slaapje aan blijven bieden zolang ze nog gewoon slaapt, al is het maar 35 min. Het is toch even een break. Zeker als ze het nog zo duidelijk nodig heeft.. Ik weet niet hoe je ruimte er verder uit ziet, maar ik ben minder speelgoed aan gaan bieden zodat hij meer rust in zn hoofd kreeg. Hij wilde alles tegelijk doen en alles oefenen om er beter in te worden. Dus ik heb veel in kasten gestopt en heb 3 mandjes staan waar hij speelgoed uit kan pakken (nu duplo, ballen, auto's) en die wissel ik regelmatig. En soms zet ik dan de kast open om te zien wat hij zelf uit kiest en dat zet ik dan weer een paar dagen weg. Ik weet niet of het voor haar werkt, maar ik dacht deel mijn ervaring 😉

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Als ik je verhaal zo lees is het een leergierig meisje. Wij hebben er ook z ...
Super bedankt voor je berichtje!! Hier staat beneden eigenlijk alleen een keukentje MET keukenspulletjes en de poppen met poppenspulletjes. Is dit te veel?🤭

2 jaar geleden

Super bedankt voor je berichtje!! Hier staat beneden eigenlijk alleen een k ...
Hmm nee dat lijkt me niet. En haar slaapkamer? Wij hebben bv geen speelgoed in de slaapkamer om daar echt een rust plek te hebben. We spelen er wel eens maar dan pakken we speelgoed uit zn kast die hij zelf niet open krijgt. En qua open eind speelgoed? Ken je dat? Misschien dat ze juist wat meer uitdaging zoekt en daardoor niet moe genoeg is om 's middags te slapen? Ondanks dat ze continu bezig is wordt ze dan geestelijk te weinig gestimuleerd. Onze zoon heeft ook echt uitdaging nodig. Blokken bouwen, met rijst of pasta spelen, verven, kleuren, zandbak, boswandeling eikels/blaadjes zoeken en daar thuis mee knutselen. Een bak met knopen/kurken/etc vullen en dan met diertjes of lepels etc scheppen. Wij hebben nu bv een bak met duiven voer die ik wel eens uit de kast pak en dan met lepels, tractors en verschillende bakjes word dat dan over geschept. Groot succes!

2 jaar geleden

Zo ziet dat er dan dus uit haha. Ik doe dit meestal op een groot picknick kleed buiten, dan hoef ik me ook niet zo druk te maken over rommel 🤣 naderhand alle hoeken van het kleed pakken en alles naar het midden schudden, in de bak scheppen en klaar 😁

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Zo ziet dat er dan dus uit haha. Ik doe dit meestal op een groot picknick k ...
Dank voor je tips!! Vind ik echt onwijs fijn!!!!! Wij hebben oneindig veel open ended play speelgoed en dat lijkt hier ook inderdaad ECHT een groot succes!!! Maar helpt helaas niets met het slapen of het verwerken van de prikkeltjes🤭

2 jaar geleden

Dank voor je tips!! Vind ik echt onwijs fijn!!!!! Wij hebben oneindig veel ...
Ahhh dan weet ik het ook niet meer hahaha! Misschien is het een fase, omdat ze door heeft hoeveel er te leren valt 😉 No time for sleep haha