4 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter van net 3 gaat ook niet naar een opvang/psz Wij kunnen ons werk zo afstemmen dat er altijd iemand thuis is en het niet nodig is geweest. Gaan sinds ze 2 jaar is 2x pw spelen bij de dreumesclub dit is met een ouder/verzorger en een pedagogisch medewerker hier komen veel kindjes spelen tot 4 jaar en soms iets oudere als school bijv studiedag heeft Nu alleen nog in twijfel om ze voor school niet te laten wennen op een psz (zonder mama) vooral omdat ze zelf zo graag al aangeeft naar school te willen

één jaar geleden

Ons dochtertje is ook net 3 geworden. Ze gaat sinds ze 2 jaar oud was naar de peuterspeelzaal. Eerst voor 2 ochtenden in de week en sinds ze 3 is geworden voor 4 ochtenden in de week. Mijn partner werkt en ik ben zelf thuis met de kinderen. (Oudste van 4 gaat al naar school) Voor mij was een grote reden dat ik even een momentje had om wat dingen gedaan te krijgen in huis zonder een kleintje die mn aandacht nodig heeft. Hierdoor ben ik ook weer beter aanwezig als ze weer thuis is. En voor haar erg leuk dat ze met andere kindjes kan spelen en al leert dat het oke is om even weg te zijn van mij. Daarbij denk ik dat het ook goed is voor hun ontwikkeling, er zijn allemaal andere indrukken en dingen die ze daar leren. En een mooi opstapje voor wanneer ze naar school gaan. Ze is daar ongeveer 3 a 3,5 uur op de dag. Maar ieder zn situatie is anders, dit is wat werkt voor ons🤗

één jaar geleden

Ik ben ook thuis sinds de kinderen er zijn, maar hebben wel bewust gekozen voor peuterspeelzaal 2x per week een ochtendje van 815-1215uur, omdat ik het anders een enorme overgang vind naar de basisschool. Zowel voor hem als voor mij 🤣🙈 Ik ga zelf ook veel op pad en zoek andere kinderen op, maar vind peuterspeelzaal echt wel wat anders. Meer voorschoolse dingen en wennen aan een vast ritme buiten thuis. En inderdaad ook zonder mama 😁 Onze zoon heeft best wel even moeite gehad met vast ritme en aan tafel zitten als de juf het zegt etc 🙈 en dat moet straks ook 4 of 5 dagen per week op school.. wij zijn wel pas met 2,5 jaar gestart omdat hij er toen ook echt aan toe leek te zijn om zonder mij en met andere kinderen te spelen. Hij heeft nooit gehuild bij afscheid gelukkig, maar ik nam in het begin ook de tijd zodat hij op zn gemak was voor ik wegging. Sinds November heeft hij een broertje en vind ik het ook wel fijn als hij soms even daar alle aandacht krijgt en ik de jongste aandacht kan geven 😁

één jaar geleden

Onze dochter van net 3 gaat ook niet naar een opvang/psz Wij kunnen ons wer ...
Hi! Helaas hebben wij hier geen dreumesclub, anders had ik haar graag naar zoiets gestuurd. Ze gaat af en toe wel naar de peutergym, maar ook hier is het nooit nodig geweest om haar op een opvang te zetten. Ik zou haar wel graag met zoiets als een dreumesclub willen klaarstomen voor school, maar aangezien er niet zoiets is, houd ik haar liever thuis en bij familie en kennissen met kindjes, zodat ze toch veel leert in omgang met leeftijdgenoteb