15 Reacties
2 jaar geleden
Ik had t bij kindje 1 gedaan vond ook prijzig maar bij kindje 2 niet omdat ze nu ook de 20 wk nu met 13 wk doen en veel al kunnen onderzoeken vind ik.. en ook vanwege mijn huidige leeftijd nu vond ik het niet noodzakelijk (30)… met daarbij dat het prijzig is! Doe wat je gevoel je zegt.
2 jaar geleden
Ik heb de nipt test wel gedaan... En alle drie de testen die je kunt doen.. En je kunt ok kiezen voor één test dan leggen ze een velletje over de andere uitslagen neer.. Maar ik wou het weten, gaf mij rust.. En ik had daar voor over het geld...
2 jaar geleden
Wij hebben het bij beide zwangerschappen gedaan. Kost wat, maar het gaf ons veel rust
2 jaar geleden
Wij hebben het niet gedaan. Al is de reden daarvan niet de kosten. De reden dat we de test niet gedaan hebben is het feit dat ze tegen ons zeiden bij afwijkingen in de NIPT test wordt gezegd dat je dan alsnog een vruchtwaterpunctie hebt om het te bevestigen. Dat wilde ik niet. En daarbij hadden we zelf vooraf ook al besloten dat de uitkomst van de nipt ook niets zou veranderen aan evt vervolg van de zwangerschap. Maar je moet zeker doen wat voor jou goed voelt.
2 jaar geleden
Wij hebbe het wel gedaan ondangs de kosten.
Wat mensen hier zegge van op de 13 en 20 weke echo was alles goed en niks te zien. Dat kan maar wat je met een nipt kan onderzoeken zie je niet altijd een echo. Dat is wat mijn vk zei 😊
2 jaar geleden
Wow, in BE is dit (zo goed als) gratis. Ziekenfonds komt hiertussen.
2 jaar geleden
Als je de zwangerschap bij afwijkingen zou willen afbreken of graag voorbereid bent mocht het kindje een afwijking hebben, dan is de nipt test veel betrouwbaarder dan een 20 weken echo en zou ik toch de 175,- ervoor over hebben.
Mocht de uitslag geen effect hebben op je keuze en is het zoiezo welkom, dan zou ik het niet uitgeven. Echo's zijn tegenwoordig heel goed, maar heel soms missen ze wat. Bekenden van mij kregen een kindje met syndroom van down maar dat hadden ze gemist bij de echo's en wisten ze pas na de geboorte. Gelukkig was ze zeer welkom 🙂
2 jaar geleden
Echt gek dat het zo duur is in NL in belgie is het gratis en heb het erg gedaan!