378 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben nu 10 weken zwanger van de tweede en ik ben ‘pas’ 31, dus niet het gevoel dat het snel moest voor mijn leeftijd, maar ik vind het heel leuk als ze straks zo dicht bij elkaar zitten in leeftijd. De meeste mensen moeten er niet aan denken zie ik aan de reacties om mee heen, maar tot nu toe ben ik er heel blij mee 😊

3 jaar geleden

Reactie op NKN

Ik ben nu 10 weken zwanger van de tweede en ik ben ‘pas’ 31, dus niet het g ...
Zo dacht ik bij de eerste ook 😅 De tweede wilde ik niet zo snel. Maar nu denk ik daar ineens anders over hahaha Juist leuk dat ze dicht op elkaar zitten.

3 jaar geleden

Ik ben nu 28 en onze dame is 8 maanden. We willen nog wel graag een tweede maar moet er nu nog even niet aan denken om eerlijk te zijn. Geniet pas net weer een paar weken van het doorslapen en begin langzamerhand weer een beetje mezelf te worden. Wij gaan het bewust pas weer proberen als de eerste ongeveer 3 jaar is.

3 jaar geleden

Reactie op Vivian92

Ik ben nu 28 en onze dame is 8 maanden. We willen nog wel graag een tweede ...
Precies mijn gedachten na mijn eerste kindje haha

VRIEND

3 jaar geleden

Ik ben 37 en heb een kleintje van bijna 9 maanden. Ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken om voor een 2e te gaan. Mocht het na een paar jaar wel zo zijn, dan kijken we of het ons nog gegeven is. Maar ik laat mijn leeftijd geen rol spelen in deze. Heel veel succes in ieder geval 🌼🍀

3 jaar geleden

Ik ben ook 28 en mijn meisje is 8,5 maand. Ik heb ook een bonus zoon van 5 en ik moet eerlijk ook nog niet denken aan een 2e 🙊 Wil het wel hoor als het mij gegeven is, maar nu nog niet. Ik hoop over 1 of 2 jaar. Maar goed ieder z’n mening en keuze 😇

3 jaar geleden

Reactie op Vivian92

Ik ben nu 28 en onze dame is 8 maanden. We willen nog wel graag een tweede ...
Dit inderdaad haha, over een jaartje kijken wel weer verder 🙈

3 jaar geleden

Ik ben ook 28 en mijn meisje is 8,5 maand. Ik heb ook een bonus zoon van 5 ...
Zo dacht ik ook na mijn eerste hoor. Alleen nu na mijn tweede denk ik daar anders over. Wij hebben drie jaar gewacht na de eerste 😉

3 jaar geleden

Ik ben inmiddels 18 weken zwanger van de 2de en onze dochter is 8 maanden. Ik moest er eigenlijk ook nog niet aan denken maar ineens was ik toch zwanger. Wij hadden voor de eerste een lang ziekenhuistraject achter de rug en dachten met temperaturen en ovulatietesten de boel wel onder controle te hebben. Dat was dus niet zo. Na een paar weken paniek in m’n hoofd is er inmiddels ruimte voor blijdschap en denk ik dat ondanks dat het pittig zal worden op de korte termijn, er op de langere termijn ook veel voordelen zijn. Ik ben ook al 41 en denk als het nu niet zo was gegaan er wellicht geen 2de kindje was gekomen omdat ik anders veel meer tijd had genomen om alles weer “perfect” op de rit te hebben.

3 jaar geleden

Ik ben nu 42 en moet er wel over nadenken of dat hier nog een 3e (voor mijn vriend de 2e) komt. Na 2 dochters hoop ik stiekem toch ook nog op een zoon. ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Joyce78

Ik ben nu 42 en moet er wel over nadenken of dat hier nog een 3e (voor mijn ...
😁 mijn man hoopt ook stiekem ook heel erg op een zoon 😆 Maar juist daarom heb ik het gevoel dat het gewoon weer een meisje gaat worden 😅

3 jaar geleden

Reactie op Joyce78

Ik ben nu 42 en moet er wel over nadenken of dat hier nog een 3e (voor mijn ...
Wil je vriend nog wel een tweede?

3 jaar geleden

Reactie op Miss_Joyce

Ja dat is ook de reden waarom we nu ook al snel willen proberen. Ik word di ...
Hier precies hetzelfde, nu 36, onze eerste is bijna 9 maanden (helaas duurde dat 2,5 jaar) Maar nog wel de wens voor 2 meer, dus ook snel weer begonnen met proberen en inmiddels 9 weken zwanger 😄

3 jaar geleden

Reactie op MoniekS

Hier precies hetzelfde, nu 36, onze eerste is bijna 9 maanden (helaas duurd ...
Gefeliciteerd! Bij onze eerste duurde het ook 2,5 jaar, de tweede drie maandjes. Wat fijn dat het jullie ook zo snel weer gegund is!

3 jaar geleden

Ik ben 32. Ik zou ook nog wel 2 kindjes willen. En het liefst voor mn 35e 🙈 (aangezien ze zeggen dat je na 35e minder kans hebt en meer lichamelijke klachten kan krijgen.. hoewel mijn oma na haar 40e nog 3 kinderen kreeg haha). Maar ik vond de eerste (zoontje van bijna 9 maand) ook heel zwaar. En nog steeds eigenlijk. Hij huilde erg veel de eerste maanden en slaapt nog steeds slecht overdag. Dat is best wel vermoeiend. Ook duurde mijn herstel lang. Ik werk nog niet volledig. Dus ik wacht dit jaar nog even af... en kijk hoe ik me volgend jaar voel🙈.

3 jaar geleden

Reactie op Ann_ie

Ik ben 32. Ik zou ook nog wel 2 kindjes willen. En het liefst voor mn 35e � ...
Ik zie hier meerder moeders reageren met 1 kindje die dit zeggen. Zo dacht ik namelijk ook. Maar nu we een derde (of eigenlijk vijfde) willen, denk ik dat deze gewoon mee gaat met het gezin. Is voor mij een ander gevoel dan bij de tweede. Heel raar haha

3 jaar geleden

Reactie op Maria123

Ik ben 37 en heb een kleintje van bijna 9 maanden. Ik moet er eerlijk gezeg ...
Zo denk ik er dus ook over! Ik ben onlangs 38 geworden en mijn tweede is nu 8 maanden. Voor mijn gevoel ben ik nu klaar met kinderen, maar mocht ik op mijn 40ste toch nog een kinderwens hebben dan ga ik er gewoon voor.

3 jaar geleden

Ik ben 37 jaar en ons 3e kind is nu ruim 9 maanden. Weet niet of ons nog een 4e kind gegeven wordt, maar ben daar nu ook nog niet mee bezig. Ik had tijdens deze laatste zwangerschap 2 kids in de peuterpuberteit. Zwangerschap 1 was 🍎 🥚 maar zwangerschappen 2 en 3 echt zwaarder. En dan ook nog 2 peuterpubers erbij. Baby 3 is een supermakkelijk en vrolijk mannetje. Kind 2 was 2 jaar en 4 mnd toen hij geboren werd. Had iets ouder mogen zijn. Tussen kind 1 en 2 zit 1 jaar en 10 mnd. 2 jaar en 4 mnd was qua tillen enzo veel handiger maar had dus nog wat ouder mogen zijn van mij. Maar ik ben ook geen 22 meer dus ook wel blij dat alles zo soepel verliep.

3 jaar geleden

Ik word 34 dit jaar en 1e zoontje is bijna 9 maanden. Het lijkt alsof hij vorige maand werd geboren dus kan mij echt niet inbeelden dat ik alweer zwanger zou zijn 😅 Zou het ook echt heel spannend vinden, ik ben nu al vaak zo moe 😆 Ook al heb je natuurlijk absoluut geen grip op hoe snel het gaat, ik ga ervan uit dat het bij nr. 2 even snel lukt als bij de 1e. Dus wij 'plannen' om terug te beginnen proberen vanaf de herfst. Als het direct raak is, zou ik bevallen als mijn zoontje net voorbij 2j is. Ik plan dan om weer 6 maanden thuis te blijven dus tegen dat de 2e naar de opvang gaat, gaat mijn zoontje naar de kleuterklas. Kwestie van kosten voor opvang niet te verdubbelen met 2 kindjes (kost gewoon zo belachelijk veel geld). En euh, wat zie jij er fantastisch uit, ik had je nooit 37 gegeven hoor, doe daar maar 10j af op die profielfoto 😄

3 jaar geleden

Reactie op J_dc

Ik word 34 dit jaar en 1e zoontje is bijna 9 maanden. Het lijkt alsof hij v ...
Hahaha dankjewel! ☺️ maar ik voel me soms wel 45 door dat slaap tekort hoor! Na een nachtje van maar 4 uur slaap zie ik er heel anders uit 🤣 Ja opvangkosten en leeftijd is precies waarom we voor nummer 2 pas zijn begonnen net voordat ze 3 jaar werd. Mijn dochter ging in september vorig jaar voor het eerst naar de basisschool en de jongste uiteraard in juli geboren. Dus die wisselde elkaar mooi af! Maar als ik nu zou moeten wachten totdat de jongste 3 zou zijn dan ben ik al 40 en dan trek ik dat denk ik echt niet meer. 🙈 Moet echt zeggen dat de jongste redelijk makkelijk mee gaat in het gezin. Na nummer 1 wilde ik ook echt niet direct een tweede! En moet ook eerlijk zeggen dat ik het super handig vond dat de oudste al bijna 4 was toen de jongste geboren is. Die was echt al redelijk zelfstandig en hielp mij goed mee. Maar gelukkig heb ik ook nog een bonus dochter van bijna 14 en een bonuszoon van 11 die heel veel meehelpen. En uiteraard een partner die echt heel veel doet in huis. (Ik hoor hier op het forum dat dat soms wel eens anders is😆)