378 Reacties
3 jaar geleden
Hier word ons zoontje binnen een paar dagen 8 maand en ondertussen terug 9 weken zwanger. Dit was eigenlijk niet verwacht, maar o zo welkom. Voor ons zoontje hebben we immers 3 jaar moeten proberen met een miskraam voor onze kleine man. We dachten bij ons zelf het heeft 3 jaar geduurd laat ons geen bescherming gebruiken wnat als het terug 3 jaar duurt...... zijn ook niet de jongste meer vandaar.
3 jaar geleden
Reactie op pee
Hier word ons zoontje binnen een paar dagen 8 maand en ondertussen terug 9 ...
Gefeliciteerd! Ja ik hoop dat het ons ook gegeven is dat ik redelijk snel weer zwanger mag worden. Misschien lukt het wel helemaal niet zo makkelijk als bij de tweede. ☺️
3 jaar geleden
Hier zijn we er soort van mee bezig hihi. In die zin geen anticonceptie meer, maar niet actief bezig met wanneer ik vruchtbaar ben enzo. Ik ben ook 35 jaar geworden, vorige maand.
Alleen een pittige zwangerschap en bevalling gehad bij de eerste. Ben soms bang dat ik het dan mentaal niet goed aan kan. Maar komt vast goed. Donderdag was ik een week overtijd. Ik wacht nog ff een weekje en miss dat ik dan maar is een test ga doen 😉
Maar de wens voor een tweede is er hoor ☺️
3 jaar geleden
Reactie op Spit1986
Hier zijn we er soort van mee bezig hihi. In die zin geen anticonceptie mee ...
Al zo lang overtijd? Wauw ik zou dan niet kunnen wachten met testen hoor! 🙈
3 jaar geleden
Ik ben er zelf nog niet aan toe, maar voel wel heel sterk dat ik meer kinderen wil. We willen het liefst dat de oudste een jaar of 3/4 is voor een tweede gaan, maar of mijn eierstokken dat trekken👀 haha. Ik kreeg mijn zoontje op mijn 26ste dus heb ook niet die ‘haast’. Voor nu gewoon optimaal genieten❤️ Hoe vond jij het leeftijdsverschil van 3 jaar? Ben wel benieuwd!
3 jaar geleden
Reactie op Astrd
Ik ben er zelf nog niet aan toe, maar voel wel heel sterk dat ik meer kinde ...
Mijn dochter was zelfs bijna 4. En moet eerlijk zeggen dat ik het leeftijdsverschil ideaal vond. Daarnaast kreeg ze de zwangerschap ook bewust mee, dat was echt heel leuk. Ook was zij van de opvang af voordat mijn jongste er naartoe ging dus dat scheelde erg in kosten. Ze is natuurlijk ook zelfstandiger, zelf aankleden, niet meer hoeven tillen, zindelijk.. dat scheelt echt enorm hoor!
Mijn leeftijd speelt nu een hele grote rol, en ook de leeftijd van mijn partner 🙂
Anders zou ik denk ik wachten totdat de jongste 2 jaar zou zijn.. 😊
3 jaar geleden
Reactie op Miss_Joyce
Wil je vriend nog wel een tweede?
Mijn vriend is 28, die riep meteen al dat hij wel een 2e wilde.
Haha ja ik ben volgens mij ook een meidenmamma hoor dus stel dat ik nog zwanger zou raken dan denk ik dat het ook weer een meisje zal worden. Maar dat is zeker ook heel leuk!
3 jaar geleden
Reactie op Joyce78
Mijn vriend is 28, die riep meteen al dat hij wel een 2e wilde.
Haha ja ik ...
Ja ik vind dat wel leuk nog een meisje! 😊
Maar hoe cliché ook, gezondheid is het belangrijkste. Daar ben ik soms wel eens bang voor naarmate ik ouder word.
3 jaar geleden
Wij zijn na 5 maanden alweer begonnen , mocht van mij zelfs meteen haha . Eerste duurde even ook , nu is ze 8,5 maand en nog niet zwanger . Gister was weer de grote dag , spannend over 2 weken of het nu gelukt is .
3 jaar geleden
Oja voor de mama’s die het nog niet voelen , ook dat is te begrijpen . Wij hebben een makkelijke meid die na 1 week doorsliep enz , ik kan me heel goed voorstellen dat als zulke dingen anders zijn , je er nog niet over na moet denken .
Wij denken ook wel eens dat de 2e misschien juist tegenovergestelde is 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Miss_Joyce
Ja ik vind dat wel leuk nog een meisje! 😊
Maar hoe cliché ook, gezondheid ...
zo is het, als ze maar gezond zijn!
Ik moet zeggen dat deze zwangerschap op m’n 41e (ben paar maanden na de geboorte 42 geworden) me zoveel beter vergaan is en het moederschap nu ook als toen ik 28 was. Mss omdat ik met een puber van 13 ook weet wat ik allemaal kan verwachten. Heb de afgelopen zwangerschap geen testen laten doen maar qua leeftijd wordt het risico wel groter. Ga voor je duimen dat je snel weer met goed nieuws mag komen!!🤞🏾
3 jaar geleden
Reactie op Joyce78
zo is het, als ze maar gezond zijn!
Ik moet zeggen dat deze zwangerschap op ...
Lief! Dankjewel!
Ik hoop het ook! ☺️
3 jaar geleden
Reactie op Esje 39
Hier al bezig met de volgende zit nu op wacht bankje 2 maart miskraam gehad ...
Omg 6 jongens en nog een willen! Ik vind 2 kinderen (5 jaar en 8 mnd) al loodzwaar, hoe doe je het? De was, aandacht, eten, hoe? Ben ik oprecht zeer benieuwd naar en hoor er graag meer over, knap hoor!
3 jaar geleden
Hier na 7 jaar mama geworden van een kleine wonder en we willen graag nu voor een 2de gaan. Ik word dit jaar 41 en kunnen daarom niet wachten.
3 jaar geleden
Reactie op danielle van der ka
Ik ben inmiddels 18 weken zwanger van de 2de en onze dochter is 8 maanden. ...
Super leuk toch! Ik ben 22, 20 wkn zwanger de oudste is 9 maanden. Vind het voor de kids geweldig dat ze samen opgroeien met zo weinig leeftijdsverschil! Tuurlijk zal het voor ons best heel pittig zijn maar ik kom uit een gezin met 9 kinderen dus ben best wat gewend😋 bij een 2e weet je al veel meer dan bij een eerste he, ik denk dat een 2e echt wel makkelijker meedraait in t gezin! Komt goed joh! 😊
3 jaar geleden
Reactie op Mama-sas
Oww ik nog niet aan toe. Maar komt misschien omdat ons kindje totaal niet m ...
Dankjewel! Onze eerste was ook niet makkelijk, maar de tweede gaat gewoon mee in het gezin ofzo? Haha zij slaapt ook wel redelijk goed dus dit was voor ons inderdaad een opluchting 🤣
Maar ik snap je wel heel goed als de eerste lastig is met slapen of eten of ziekte.. dat is gewoon heel zwaar. Ik moest er ook even van bijkomen 😆
VRIEND
3 jaar geleden
Ik zou het wel willen hoor! Maar ik vraag me serieus af hoe ik het zou moeten doen. Ik vind het al heel erg druk met een baby. Dat had ik van tevoren wel onderschat. Ze slaapt bijvoorbeeld nog steeds niet door. Maar mijn leeftijd speelt wel ook rol, ik ben 34. En omdat ik wel heel graag twee kindjes zou willen, denk ik dat wij het weer gaan proberen als m’n dochtertje 1 is.
3 jaar geleden
Reactie op Miss_Joyce
Mijn dochter was zelfs bijna 4. En moet eerlijk zeggen dat ik het leeftijds ...
Dat zijn ook precies de redenen waarom wij wat langer willen wachten. Ik snap voor jou/jullie dat je voelt dat de tijd een beetje dringt. Hopelijk heb je snel een positieve test in handen!