18 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben de keuze gemaakt van ledikant naar peuterbed toen hij er uit klom.
We hebben eerst peuterbed en ledikant naast elkaar laten staan mocht hij kiezen , op den duur koos hij het peuterbed.
Ook hebben wij gezorgd dat alles in de kamer helemaal kid proof was en de deur klink van de binnenkant is er uit zodat hij er nooit zelf uit kan
Ik hoop dat je hier iets mee kan
Gr Myrte
2 jaar geleden
Ik heb me zoontje met 2j in een peuterbedje gedaan. Daarvoor sliep hij ook al niet meer in een slaapzak. Voor de zekerheid had ik zijn ledikant in mijn kamer gezet voor als het niet ging.
De overstap deed mijn zoontje niks hij vind zijn nieuwe bed geweldig, loopt zelf de trap op en gaat zelf trots in zijn bedje liggen.
Heb altijd het trap hekje dicht omdat zijn deur op een kiertje staat maar mijn zoontje komt nooit zelf zijn bed uit hij roept en komt eruit wanneer ik bij hem ben.
2 jaar geleden
Hier met 18 maanden overgegaan naar een 1 persoonsbed en sinds die tijd slaapt ie juist veel beter 🙏 ging altijd het hele ledikant door en sinds ie meer ruimte heeft blijft ie netjes op zijn plek.
Heb hem zelf de keus gegeven waar ie wou slapen (ledikant stond nog in de kamer erbij) maar hij wou meteen in het grote bed, hij was helemaal trots.
Hij blijft gewoon liggen totdat we hem komen halen
2 jaar geleden
Mijn zoontje ligt sinds 22 maanden in een peuterbed.
Hij klom uit het ledikantje.
Hij bleef in het begin netjes liggen in bedje als hij wakker was.
Sinds kort komt hij wel zelf uit bed en naar mij toe, maar dat is eigenlijk alleen als hij hoort dat ik wakker ben.
2 jaar geleden
Ik volg even. Wij gaan komend weekend over naar een meegroeibed. Onze zoon krijgt een hele nieuwe kamer en zijn huidige kamer blijft dan baby kamer (in oktober uitgerekend). Wij hebben wel een bedhekje erop, dus eruit klimmen zal niet makkelijk gaan. Ik zie dat de meeste het ledikant nog ernaast zetten, maar ik ben bang dat dat juist voor verwarring gaat zorgen. Onze zoon is nooit een makkelijke slaper geweest, dus ik vind het ook erg spannend 😁
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Ik volg even. Wij gaan komend weekend over naar een meegroeibed. Onze zoon ...
Ledikantje is hier meteen uit elkaar gehaald en richting zolder gegaan.
Heb samen met mijn zoontje en opa het peuterbed in elkaar gezet.
Kind helemaal blij met zijn grote bed.
Babybed mocht meteen weg.
2 jaar geleden
Ledikantje is hier meteen uit elkaar gehaald en richting zolder gegaan.
He ...
Ja hier ook meegeholpen met alles in z'n nieuwe kamer. We willen komend weekend samen z'n dekbed van z'n ledikant in z'n nieuwe bed gaan leggen en z'n knuffels enz in de hoop dat dat de overgang wat soepeler maakt. We gaan er vanuit dat het onrustige dagen gaan worden, dan kan het alleen maar meevallen 😜
2 jaar geleden
Oké en toen toch opeens vandaag z'n peuterbedje neergezet, manlief wilde niet meer wachten haha.
M'n zoontje was er supertrots op en blij mee. Even een half uurtje wennen, vaak korte huiltjes dat ik even terug moest. Maar hij ligt sindsdien heerlijk te slapen.
En nu ben ik benieuwd hoe de nacht zal gaan, spannend!
2 jaar geleden
Reactie op Kahoe
Oké en toen toch opeens vandaag z'n peuterbedje neergezet, manlief wilde ni ...
Ah wat knap! Ben benieuwd hoe de nacht gaat, laat je het morgen even weten? 😉
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Ah wat knap! Ben benieuwd hoe de nacht gaat, laat je het morgen even weten? ...
Het ging super! Ik ben 5x terug gegaan toen hij wat begon te huilen, binnen 20 minuutjes sliep hij rustig. En doorgeslapen tot 5.45, helaas is die tijd standaard haha.
Vandaag 1x terug en hij heeft nog zo'n 10 minuutjes wakker gelegen en is toen lekker in slaap gevallen.
Trots!
2 jaar geleden
Reactie op Kahoe
Het ging super! Ik ben 5x terug gegaan toen hij wat begon te huilen, binnen ...
Wauw wat goed zeg! Dat geeft hoop 🤣 Wij gaan zaterdag over naar nieuwe slaapkamer met meegroeibed 🤞🏼
2 jaar geleden
Reactie op Kahoe
Het ging super! Ik ben 5x terug gegaan toen hij wat begon te huilen, binnen ...
Wat fijn.
Heel herkenbaar die tijd. Niet zo gek ook al mama der wekker een paar keer per week op dat tijdstip gaat.
Vind 7uur in het weekend al echt uitslapen
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Wauw wat goed zeg! Dat geeft hoop 🤣 Wij gaan zaterdag over naar nieuwe sla ...
Wauw, mag ik ook even trots opscheppen dat onze zoon vanmiddag gewoon in z'n nieuwe bed is gaan slapen!! Vanmorgen samen alles verhuisd van de babykamer naar z'n nieuwe kamer en toen heeft hij al trots 20min in z'n nieuwe bed gelegen haha. En net met naar bed brengen sprong hij zowat in z'n bed van plezier en binnen 10min sliep hij!! Ik snap er niks van, heb gewoon zitten huilen hahaha 🤭 Ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan, want dan heeft hij vaak wat meer moeite met in slaap vallen.
2 jaar geleden
Mijn kleintje is al met 1.5 jaar naar een groot bed met valrand gegaan, de eerste week kwam hij er afentoe uit, en nu alleen als de slaapkamer deur openstaat
2 jaar geleden
Reactie op Gerda2504
Hoi allemaal, nog tips voor een matras/dekbed? Ik ben aan het zoeken maar l ...
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/dekbed-ledikant-abz-allergy-protect-microfibre-100x135?gclid=CjwKCAjwmJeYBhAwEiwAXlg0AR8svGdGFimoU5Qxy068yyRXRpYExadfgMVOsub7EqYas25wlY9t1xoCJd4QAvD_BwE
Deze hebben wij destijds voor in z'n ledikant gekocht en slaapt hij nu ook mee in z'n meegroeibed. Heel tevreden over! Lekker luchtig, maar wel warm genoeg.
Qua matras weet ik niet precies, want die hebben wij mee overgenomen bij het tweedehands meegroeibed (nog zo goed als nieuw en altijd gebruikt met matras beschermer).
Voor zn wieg en ledikant hebben wij airgosleep maar dat vonden wij nu niet meer nodig. Hij slaapt ook al met een dun kussentje