10 Reacties

2 jaar geleden

Jup… Hier ook net zo’n fase achter de rug. Sinds 2 weken is ze weer het zonnetje in huis. Komt weer goed, maar ik vond het wel echt even doorbijten

2 jaar geleden

Oeff onze 2 jarige peuterpuber heeft sinds 3 weken een zusje gekregen en is sindsdien ook echt een uitdaging!!!😱😱😱 De combinatie van de peuter puberteit en papa en mama ineens moeten delen valt niet zo goed😅🙊

2 jaar geleden

Reactie op nikki_w

Oeff onze 2 jarige peuterpuber heeft sinds 3 weken een zusje gekregen en is ...
Oeiiii, pittig, sterkte!!

2 jaar geleden

Heel normaal. Stel je voor dat je allemaal dingen wil en anderen die ziet doen, maar het zelf nog niet kan of mag. Logisch toch dat je chagrijnig wordt. Er komen meer indrukken binnen, hij wordt zich steeds bewuster van dingen. Impulsen zijn heel sterk en ze onderdrukken lukt amper. Lange termijn is een vies woord dus moet alles nu meteen. Emoties zijn groot en daardoor moeilijk te reguleren. Biedt veiligheid om al deze emoties te ervaren door nabij te zijn, rustig te blijven en steun te bieden. Grenzen zijn grenzen, bewaak die liefdevol. Emoties mogen er altijd zijn (daar gaat een ander niet over), gedrag is niet altijd ok. Bijvoorbeeld: "ik zie dat je boos bent omdat je naar bed moet. En dat mag, het is ook heel jammer. Maar je mag mama niet slaan, want slaan doet pijn. Je mag mama wel knuffelen en aaien. Morgen gaan we weer samen spelen."

2 jaar geleden

Pfoeh ja hier ook pittige periode (hopelijk) achter de rug. Echt een draak heel de dag. Dingen doen waarvan hij weet dat ze niet mogen en dan kei hard lachen als ik er wat van zeg. Ben consequent gebleven, want het is echt uitproberen of je de 100ste keer nog steeds nee zegt. Wel alles op een liefdevolle manier uitgelegd. Het ergste was het wegrennen tijdens wandelingen. Door zwangerschap waren die onverwachte sprintjes echt niet tof! Maar elke keer weer uitgelegd dat als hij weg zou rennen hij mij een hand moet geven en dat dan ook echt gedaan als hij wel weg rende. Als hij dan tegen stribbelde weer uitgelegd waarom hij hand vast moest houden. Of als iets niet snel genoeg lukte smeet hij het maar dwars door de kamer. Elke keer weer rustig uitgelegd dat hij dan om hulp moet vragen en speelgoed niet mee gegooid mag worden. Nu sinds paar dagen weer super lief, luisterend kind. Die "mama helpen" zegt als iets niet lukt. En ook 's nachts weer beter slaapt i p.v. iedere nacht 1,5 tot 2 uur wakker! Het is een fase, het is een fase... Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Pfoeh ja hier ook pittige periode (hopelijk) achter de rug. Echt een draak ...
Dank, hoe lang duurde die periode bij jou?

2 jaar geleden

Dank, hoe lang duurde die periode bij jou?
Bijna 3 weken 😅 niet elke dag even erg gelukkig, maar echt dagen ertussen dat z'n papa thuis kwam en ik zei "succes ermee, jouw beurt" 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Bijna 3 weken 😅 niet elke dag even erg gelukkig, maar echt dagen ertussen ...
Pffff kan het me helaas helemaal voorstellen 😅 hier nu 2 weken bezig, met ook ups en downs. Helaas duurt het slechte slapen al langer. Al weken gebroken nachten (5x per nacht wakker) 🙄

2 jaar geleden

Pffff kan het me helaas helemaal voorstellen 😅 hier nu 2 weken bezig, met ...
Ja hier al bijna 2 jaar ellende haha. Nu sinds een half jaar hebben we eindelijk periodes dat hij de nachten door slaapt, maar die 3 weken dus ook bijna elke nacht van 3 tot 5 of van 5 tot half 7 liggen woelen en kreunen. Wij zijn z'n slaapje overdag nu aan het aanpassen omdat hij elke keer van 1uur/ half 2 tot 4 /half 5 sliep en vervolgens 's avonds pas om 2130uur en dan dus 's nachts 1,5 uur wakker en vervolgens 's ochtends nog tot half 9 sliep en dan 's middags weer ellende met slapen. Nu maken we hem 's ochtends tussen half 8/8uur wakker, 's middags rond 13uur slapen en max 2 uur. En dan 's avonds 20-2030uur weer op bed. Eerste dagen chagrijnig kind, maar nu gaat het slapen 's nachts wel wat beter. Helaas 's avonds duurt het nog lang voor hij slaapt (vaak pas om 2130uur), maar hij slaapt nu wel weer door 's nachts 😁 En dat vind ik al heeeeel fijn. Want ben bijna 28 weken zwanger en kapot moe 😅

2 jaar geleden

Ja, hoor...maar bij mij zijn de buien een pak korter als ik op ooghoogte begrip toon voor die lastig gevoelens en nabijheid geef dan als ik dat niet doe. Sommigen worden er knetter van dat ik op dit 'vervelende' gedrag reageer, maar een kind is vaak niet lastig... Het heeft het lastig. 😉 Met dat motto ben ik al vaak verder gekomen dan ik hoopte. ❤️