32 Reacties

2 jaar geleden

Dank jullie wel nog voor de laatste reacties! Fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik heb onze zoon vanmorgen weer gebracht en ik heb met de juf afgesproken om straks om 12:00u even te gaan zitten samen, zodat ik wat dingen kan vragen. De app heb ik geïnstalleerd ed. Ik moet nog even wachten op goedkeuring door de groepsbeheerder of zoiets. Vraag ik straks ook even na. Het lijkt een luxe probleem, maar het boeit ons zoontje totaal niet of en dat ik weg ga nadat ik hem gebracht heb. Vind ik ergens ook wel vreemd eigenlijk… Hij kijkt niet eens om als ik weg ga🥲😅. Nu ga ik weer zitten piekeren of onze hechting wel goed is.. Maargoed, dat is weer een andere zorg in mijn hoofd, haha. Bedankt iedereen!

2 jaar geleden

Reactie op KSG

Dank jullie wel nog voor de laatste reacties! Fijn om jullie ervaringen te ...
Hoe is het gesprek gegaan? Vanmorgen was het hier echt krijsen toen ik wegging. Voelde niet fijn om naar mijn werk te gaan. Maar kreeg al meteen een berichtje van de juf, dat hij snel stil was en lekker aan het spelen was. Met een foto erbij. Had dit echt niet meer verwacht met de 3e week, ging de eerste twee weken echt zonder problemen. En hij had vanmorgen ook zo'n zin in school

2 jaar geleden

Hoe is het gesprek gegaan? Vanmorgen was het hier echt krijsen toen ik weg ...
Sorry, ik lees het nu pas! Ik reageer morgen even! Lief dat je het vraagt!

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties en tips! We hebben voor nu besloten om met de peuterspeelzaal te stoppen. We proberen het later nog eens, het voelt nu gewoon nog niet als de juiste keuze voor haar.

2 jaar geleden

Reactie op MarMaya

Bedankt voor jullie reacties en tips! We hebben voor nu besloten om met de ...
Fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken nu waar jullie achter staan. Hopelijk is ze er op een later moment meer klaar voor en kunnen jullie haar met een goed gevoel daarheen laten gaan. Ik snap heel goed hoe lastig het is. Mijn dochter is inmiddels 4 weken geleden gestart als ik het goed heb en geeft nog elke keer aan dat ze niet naar school wil, maar het gaat wel elke keer weer wat beter. Vandaag ging ze voor het eerst zonder huilen! Ze begint ook wat meer te wennen aan de drukte/de andere kindjes en draait nu het hele programma mee. Zoals ik eerder aangaf was ze hiervoor altijd thuis bij mij, mijn man of bij haar opa's en oma's en ook niet echt gewend aan andere kindjes. Ik had echt niet verwacht dat het al zo snel beter zou gaan. Uiteraard kan het volgende week weer drama zijn, maar vooralsnog ben ik blij met hoe het gaat. Hopelijk vindt ze het binnenkort ook echt leuk (al krijg ik de indruk van de leidsters dat ze ook echt wel plezier daar heeft). Hopelijk geeft mijn berichtje je vertrouwen om je dochter in de toekomst opnieuw aan te melden. Het is uiteraard geen verplichting en ik ken jouw dochter natuurlijk helemaal niet, maar in geval van mijn eigen dochter zou ik anders bang zijn dat de overstap naar de basisschool anders te groot zal zijn.

2 jaar geleden

Mijn dochter gaat vanaf 1 november naar de peuterspeelzaal .. wennen... een ochtend.. ik vind het zelf verschrikkelijk moeilijk want hrt is nu fase mama blijf bij me... ze is altijd bij me geweest maar spelen met kindjes vind ze geweldig.. laatste 3 weken ook huilen bij dansles als ik op de gang wacht.. Mijn vraag.. ik krijg volgende week het plaatsingsgesprek.. wat is een normale tijd dat ze je kindje laten huilen? Na hoeveel minuten gaan ze me bellen dat ze er nog niet aan toe is ? Ik vind zelf een half uur huilen echt veel te lang.. waar doe ik goed aan?

2 jaar geleden

Reactie op Helena A

Mijn dochter gaat vanaf 1 november naar de peuterspeelzaal .. wennen... een ...
Ik denk ook afhankelijk van of ze aan 1 stuk door huilt of tussendoor wel even gaat spelen en later even weer moet huilen!? Zou het goed over nadenken wat je zelf vindt en dit goed aangeven. Zelf vind ik het bv belangrijk dat als m'n dochter huilt er iemand dichtbij is zodat ze weet dat ze niet alleen is. Als dat niet lukt voor ze (logisch met andere kinderen misschien?) Dan vragen of ze je bellen bijvoorbeeld. Maar dat is een voorbeeld van mijn grenzen, die van jou kunnen ergens anders liggen en dat zou ik zeker aangeven!

2 jaar geleden

Hoi, Ik heb even allen berichten gelezen over het wennen. Ik ben heel benieuwd hoe het nu met de kindjes gaat die moesten wennen en ondertussen paar maanden verder zijn? Hoe is het wennen gegaan en wordt het beter met de weken? Mijn dochter gaat nu sinds 2 weken 2 ochtenden, maar ook voor haar is het een hele opgave. Huilen en thuis al bij het woord school wordt ze huiverig en wilt ze er niet over praten. Ze is 2 jaar en 3 maanden en niet eerder op de kdv gezeten. Ook is ze sinds 2 weken grote zus geworden. Misschien teveel prikkels in een korte tijd?

2 jaar geleden

Reactie op Negin89

Hoi, Ik heb even allen berichten gelezen over het wennen. Ik ben heel ben ...
Hier werdt vanuit de psz zelf geadviseerd om wat later te starten, omdat hij nu net een broertje gekregen heeft. Onze oudste start dus pas in januari als hij 2,5 jaar is

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Hier werdt vanuit de psz zelf geadviseerd om wat later te starten, omdat hi ...
Ja, daar zit ik ook mee. Dat het misschien teveel voor haar is, omdat ze natuurlijk ook net zus is geworden. Ik zal het de eerst volgende keer bespreekbaar maken met de psz. Dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Negin89

Hoi, Ik heb even allen berichten gelezen over het wennen. Ik ben heel ben ...
Ik kan me voorstellen dat het dan idd wat veel is, al die nieuwe dingen in haar leven. Mijn dochter gaat nu 2 maanden en het gaat steeds beter. Soms moet ze nog even huilen bij het afscheid, maar dat is altijd snel over hoor ik terug. Ze doet goed mee met de groep. Als ik haar vraag of het leuk was, zegt ze tegenwoordig altijd ja. Eerder zei ze dan dat het heel spannend was.

2 jaar geleden

Reactie op IvSS

Ik kan me voorstellen dat het dan idd wat veel is, al die nieuwe dingen in ...
Dankjewel, en fijn om te lezen dat het beter gaat nu! Ik wacht het nog een aantal weken af met haar. Ze zit nu ook duidelijk in de fase van alles Nee en spannend, dit in combinatie met thuissituatie kan ik me ook goed in haar emoties inleven.