10 Reacties
茅茅n jaar geleden
Reactie op Mila2306
Misschien eerst starten met zelfstandig leren slapen in de kinderwagen bene ...
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar ze adviseren ook een rustige, donkere kamer te gebruiken.. dat is het niet beneden 馃槄馃檲
茅茅n jaar geleden
Is het een optie om je peuter mee naar boven te nemen en dan daar te laten spelen op zijn kamer/jullie kamer? Dus dat je boven een activiteit kunt doen?
Mijn dochter van 2,5 vindt het bijv al leuk mee boven te poetsen/was op vouwen of spelen met wat ik daar heb staan....
Weet niet of het lukt je dreumes dan bijv in bad te laten kliederen/spelen (evt babyfoon erbij zodat je toezicht hebt als je uit de ruimte gaat?)
茅茅n jaar geleden
Is het een optie om je peuter mee naar boven te nemen en dan daar te laten ...
Dat is zeker een optie, dat heb ik namelijk al eens geprobeerd. Maar als het echt 3 kwartier tot een uur duurt dan komt hij naar de slaapkamer van de jongste gelopen en dat is ook niet handig 馃榿 Zelfs met beeldscherm wil hij even checken of ik er nog ben (beetje verlatingsangst na erg ziekzijn)
Bedankt voor het meedenken! Heel fijn 馃榿
茅茅n jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar ze adviseren ook een rustige, ...
Ik werk als slaapcoach en ik snap dat dat het advies is inderdaad. Alleen in dit geval zou ik eerst zelfstandig leren slapen oefenen en dat is het makkelijkst met PUPD. Als kindjes dat nog niet kunnen is een eerste stap bijv ook wandelen met de kinderwagen om wat meer los van ouders te leren slapen en dat is ook niet rustig en donker. Soms is het ook een te grote stap om ineens vanuit draagzak direct naar een kamertje te gaan met bed wat ze nog helemaal niet kennen en dan ook nog zelfstandig leren inslapen. Juist dan is het fijn om die stapjes kleiner te maken door eerst dit in de kinderwagen te oefenen. Als dat goed gaat komt dat bedje vanzelf wel, hij is nog super jong dus maak je geen zorgen
茅茅n jaar geleden
Reactie op Mila2306
Ik werk als slaapcoach en ik snap dat dat het advies is inderdaad. Alleen i ...
Wat een fijn berichtje! Dankjewel! Ik had vandaag iemand van het cb gesproken om advies te vragen en die adviseerde juist wel in zn bedje omdat hij 's nachts ook in bed moet en we beter 1 slaapplaats kunnen kiezen voor alle slaapjes. Hoe denk jij daar dan over?
Ik vind het niet erg als hij 's nachts nog bij ons in bed ligt. Dat deed de oudste ook tot 6 maanden en heb ik altijd prettig ervaren. Maar de jongste is (nu nog) zo onrustig 's nachts, maar van cb zei dat als de dag beter gaat met slapen dat de nacht vanzelf volgt.
Ik heb al slaapzakken te leen en een slaap schaap met witte ruis, omdat hij dus in de wandelwagen wel in slaap valt met zn jasje aan dacht ik misschien mist hij de geborgenheid
茅茅n jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Wat een fijn berichtje! Dankjewel! Ik had vandaag iemand van het cb gesprok ...
Wat is de reden dat hij in de nacht ook in zijn eigen bed moet? Is dat een keuze vanuit jullie zelf of vanuit het CB? Ligt hij dan alsnog bij jullie op de kamer of eigen kamer? Vanuit de methode waar ik mee werk (droomritme) hoef je niet 1 slaapplaats te kiezen als je gaat werken aan slaap. Vooral niet omdat hij het bed als ik het zo lees nog helemaal niet eigen is, is die overgang veel te groot. Klopt wat CB zegt dat als overdag beter gaat de nacht vaak ook beter gaat. Maar als hij dat bed nog niet gewend is haal je denk ik alleen maar meer onrust op de hals
茅茅n jaar geleden
Reactie op Mila2306
Wat is de reden dat hij in de nacht ook in zijn eigen bed moet? Is dat een ...
Dat adviseerde het cb zodat hij alle slaapjes in hetzelfde bed doet en dit dus gaat herkennen als zn slaapplaats.
Nu voed ik hem 's avonds op de bank in slaap en dan leggen we hem in zn wieg die naast ons bed staat. Dan word hij na een 3 kwartier tot max een uur al weer wakker en leg ik hem naast me. Dit vind ik opzich prima zolang hij dit nodig heeft. Ik hoop alleen dat hij wat langere blokken gaat slapen 's nachts ipv elk uur onrustig te zijn en ik uiteindelijk maar 4 uur per nacht slaap 馃槄
茅茅n jaar geleden
Reactie op Team
Tv. ;)
Ook dat doet hij niet een uur lang in stilte. En wil ik ook liever niet haha. Momenteel slaapt de jongste af en toe een half uurtje in de wandelwagen 馃槄 en de rest in de draagdoek. Door ziekte weinig kunnen ondernemen qua oefenen in bed..