10 Reacties
één jaar geleden
Ik snap het niet helemaal (wel je bezorgdheid, maar de situatie voor donderdag)
Wie heeft er nu een vrije dag? Ik denk je man? Als dit niet zo was, wie zou er dan voor je dochter gezorgd hebben? En waarom zou dat niet alsnog een optie zijn?
Op andere dagen lukt 2u wel voor hem om op haar te letten, nu ben je tot 22u weg, maar je dochter ligt toch al eerder op bed?
Weet niet of het een mogelijkheid is dat hij bij (schoon) ouders mee kan eten met je dochter en haar dan bij thuiskomst alleen op bed hoeft te leggen? Dan is hij niet alleen, hoeft hij niet te koken oid....
Heftige periode geweest voor jullie, maar als hij zelf denkt het aan te kunnen misschien ook het vertrouwen hebben?
Is het mogelijk back up te hebben als het niet lukt of zelf terug te komen?
één jaar geleden
Ik snap het niet helemaal (wel je bezorgdheid, maar de situatie voor donder ...
Klopt . Mijn mijn heeft onverwacht vrij.
Anders zouden mijn ouders komen oppassen. Zij 'willen' niet oppassen als Henk-Jan thuis is, want dat vinden ze dan onnodig.
Tevens weten ze de helft van de problematiek niet.
Bedankt voor de tip over mijn schoonouders. Helaas krijgt hij van zijn moeder nog meer triggers, zij kan namelijk alleen vertellen wat hij fout doet.
Ja onze dochter gaat rond 19uur naar boven inderdaad.
Back up is er in principe wel.
Maar ik weet ook dat hij die niet zo snel zou bellen.
Het hebben van vertrouwen heb ik elke keer . Maar voor mij is het dan zo lastig dat hij in het verleden zo vaak heeft gelogen, dat ik het heel moeilijk vind om te geloven dat het echt zo is.
Want woensdag schrok ik me een hoedje
Hij had haar eerder opgehaald en was naar ballorig gegaan. Super leuk idee maar omg ik kreeg bijna een hartverzakking. Ik was overtuigd dat ie een biertje had gehad want ik kreeg een raar spraakberichtje. Maar toen ik thuis kwam was er echt helemaal niks aan se hand. Geen biertje gehad.
één jaar geleden
Oei lastige situatie en ik snap je onrust, heftige tijd geweest voor je en vertrouwen moet groeien.
Ik zou gewoon iets vaker "inchecken" dan normaal, bel of app om te kijken hoe het gaat, of ze al op bed ligt en maak met hem de afspraak dat hij reageert, dat hij weet dat je belt en appt. Hogelijk geeft dat je meer rust op de avond zelf, en kun je het een volgende keer meer en meer loslaten zodat je ook kan genieten van je avondje uit, want ontspanning is ook belangrijk voor je.
Sterkte lieve mama, je doet het goed ❤️
één jaar geleden
Moeilijk voor je zeg!
Ik heb een verslaafde broer. Alcohol is zo makkelijk toegankelijk en wordt als normaal gezien. Dat is het voor heel veel mensen ook, maar als je er eenmaal een probleem mee hebt, moet je echt rigoureus alchohol niet toegankelijk maken: verwijderen uit je huis. Ik neem namelijk aan dat hij geen alcohol gaat kopen als je dochter thuis is.
Heel veel sterkte!
één jaar geleden
Reactie op Amie1984
Moeilijk voor je zeg!
Ik heb een verslaafde broer. Alcohol is zo makkelij ...
Bedankt voor je reactie.
Ik neem dat ook aan. Maar in het verleden is het wel eens gebeurd dat hij de buurvrouw vroeg om 5 min op te passen en dan fietste hij snel naar de winkel. 400m afstand
Dat heeft hij denk ik al 2 jaar niet meer gedaan, maar die angst dat hij dat weer besluit.. of in zijn hoofd haalt is gewoon nog altijd aanwezig.
In huis is geen druppel. Maar ik denk dan hij kan het ook 5 minuten voor de ophaal tijd van de opvang, hij de winkel halen.
Ik hoop dat er gauw 24 uur voorbij zijn. Dan ben ik namelijk weer thuis. Het wordt een lange dag vrees ik.
één jaar geleden
Voor de mensen die gereageerd hebben en wellicht benieuwd zijn naar de uitkomst
Feestje was woensdag, niet donderdag. Dat schreef ik per ongeluk door de stress.
Tot 21uur ging het goed. Ik werd elk half uur op de hoogte gehouden met foto's. Ik voelde me gerust en ontspannen.
Om 22.00uur reed ij naar huis en belde dat ik er aan kwam.
Hij nam op, ik hoorde het gelijk. Hartstikke dronken 😪😪😪😪😪
Ik vind het verschrikkelijk . Weer een deuk in het kleine beetje vertrouwen dat ik nog had
één jaar geleden
Ach wat verdrietig zeg! Staat hij echt open voor hulpverlening? Dus niet dat het maar doet omdat het hem opgedrongen wordt maar dat hij het probleem ook echt snapt.
Fijn dat jij zo bezorgd bent om je kind 💝Ze is nu nog betrekkelijk klein, maar het zal anders niet lang meer duren voordat ze er ook wat van meekrijgt. Misschien nu ook al wel van spanningen. Dus hoop voor hem en zeker ook voor jou en je dochter dat hij hulp zoekt.
Zulke situaties zullen in de toekomst vaker voorkomen en je kunt jezelf niet eeuwig aan huis binden.
Misschien toch open kaart spelen met je familie zodat zij je kunnen steunen en ook praktisch opvang kunnen verzorgen?
Heel veel sterkte gewenst!!!
één jaar geleden
Reactie op Amie1984
Ach wat verdrietig zeg! Staat hij echt open voor hulpverlening? Dus niet da ...
Dankjewel Amie!
Ja hij wil het wel, dat geloof ik oprecht. Maar door zijn verleden met huiselijk geweld en misbruik begrijp ik ergens ook wel dat het fijn is om de herinneringen uit te schakelen.
Maar dat is geen oplossing. Zeker niet als je 36 bent en vader.
Vanavond was se psycholoog er gelukkig en ze komt donderdag weer. Dan gaan we het volledig hier over hebben