41 Reacties
2 jaar geleden
Oh men hier ook zo herkenbaar. Eigenlijk altijd al een kindje geweest (nu 21 maanden) dat huilde bij het slapen gaan. Maar savonds ging het op een uitzondering altijd goed: tevreden gaan liggen en na 20 minuutjes wakker maar stil in bed lekker slapen. Sind 1.5 / 2 weken is het één groot drama. Smiddags krijsen, savonds zo niet nog harder. Staan in dr bed, vastklampen als we naar haar toe gaan, en zó hard krijsen. Ik word er steeds zo verdrietig en moedeloos van. En de mensen om mij heen: "nooit moeilijke slapers gehad dus heb geen adviezen".... argh! Enfin, het is (hopelijk) een fase. Eenkennigheid, verlatingsangst? Ik heb in elk geval geen tips, sorry, maar hoop met jullie mee dat dit snel overgaat!
2 jaar geleden
Hier exact hetzelfde! ‘s middags slaapt ze binnen 5 min en ‘s avonds staan in bed en krijsen!! Dus soms wel 2 uur bezig om haar slapend in haar eigen bed te krijgen.. en dan wordt ze s nachts ook altijd nog 1 keer wakker en dan gaat ze altijd bij ons slapen in bed, ik het s nachts geen zin in gedoe. Vanaf vandaag hebben we geprobeerd om haar iets later op bed te doen. En samen als gezin de dag rustig af te sluiten. Want die behoefte heeft ze echt, vooral als ze de hele dag is weg geweest.. nog even rustig bij de tafel gezeten met elkaar vanavond. En toen gevraagd of ze op bed wou en pakte haar speen en knuffel en lag dus half 8 op bed en ging niet staan en meteen slapen 🥰 hopelijk kunnen we dit vast houden.
2 jaar geleden
Hier ook sinds een week hetzelfde! Echt, ik loop de deur van de slaapkamer uit en het is direct gillen. En houdt het zo makkelijk een uur vol 😖 ook smiddags doet hij het nu. Van de week zo wanhopig dat ik smiddags maar samen met hem in bed ging liggen en toen sliep hij wel!
Pff ook erbij blijven heeft geen zin, dan slaapt hij sowieso niet.. weet dus ook niet wat te doen?
Is het bij jullie wat minder al of over?
Hier normaal gesproken legde ik hem weg en sliep binnen een seconde. Dit is echt niet normaal meer 😕
2 jaar geleden
Mijn dochter had/heeft savonds ook iets meer moeite met in slaap vallen. Wat hier al goed helpt is om na het avondritueel (flesje, tanden poetsen, boekje) nog even samen de dag te bespreken en haar rustig op ons te laten liggen/nog even knuffelen. Vaak kunnen we haar daarna al rustig in bed leggen en gaat ze lekker slapen met haar knuffel.
2 jaar geleden
Hier sinds een paar weken ook standaard weer wakker en huilen rond 23 a 00.00 uur. neemt netgens grnoegen mee en blijft maar mama mama mama roepen. stomme is bij de opa en oma's en zelfs bij papa gaat ze slapen en slaapt ze door. als ik er ben dan moet en zal ze pas verder slapen als ik in dezelfde ruimte ga slapen en ze me dus condinue kan zien. ik zie haar hoofdje gewoon opkomen en checken. altijd al een lastige slaper geweest maar had gehoopt na 21 maanden toch wel door te slapen als standaard en zo af en toe eens gebroken nachten.
2 jaar geleden
Hier ook sinds een week dat ik regelmatig elk uur van de nacht zie. Is jullie kindje ook aan het ontwikkelen in taal ineens? Ik denk dat te merken, maar zoek ook een verklaring voor de slechte nachten. Vind het wel prut hoor, loop er als een zombie bij.
2 jaar geleden
Dan zal het misschien toch te maken hebben met zijn taalontwikkeling. Iets anders kan ik op dit moment niet verzinnen. De 2 jaar slaapregressie dan maar als schuldige aanwijzen?
2 jaar geleden
Reactie op Iriskepp
Dat klopt wel, soms een woordje per dag! Maar ook opeens weer verlatingsang ...
Hoe lang duurt het nu bij jouw kindje? Hier vannacht weer amper geslapen, nu een week. Elke nacht raak nu en ook huilen net na in bed leggen. Hij lijkt ook nachtmerries te hebben?
2 jaar geleden
Nou ik sluit me helemaal aan bij alles wat er gezegd wordt. Inderdaad altijd al niet een hele makkelijke slaper geweest en heel veel baat gehad bij regelmaat en wakkertijden etc.
Al maanden ging het perfect, en nu sinds een paar weken uit nood ook maar s nachts bij ons in bed genomen want .. na 4x terug en inderdaad met z’n armpjes klemmend om je nek als je hem in z’n bedje wil leggen. Dat trekt je moederhart ook niet lang.
Maar precies inderdaad met nu super veel woordjes zeggen en alles aanwijzen en benoemen. Dus het zal wel een monster sprong zijn maar men men men. Hoe komen we er doorheen.
Ook overdag nu drama inderdaad. Van elk ritseltje of kraakje op de trap wordt ie wakker en is het weer gillen tot hij eruit mag en op een van ons mag slapen. Zo hartverscheurend eigenlijk.
Succes mama’s ♥️ z
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier is het nog steeds aan de gang 😅 Paar keer huilend wakker in de nacht. We doen amper een oog dicht.
VRIEND
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier is het nog steeds aan de gang 😅 Paar keer ...
Ja hier ook. Ik vind het best pittig eerlijk gezegd. Ze hangt nu heel veel aan d'r vader. Niks is goed op het moment. Het leuke is wel dat ze heel veel praat en dat gaat goed vooruit. Succes ook 🍀
2 jaar geleden
Reactie op Iriskepp
Hier ook nog steeds dezelfde ellende. Al lijkt het beter te gaan als zijn v ...
Oei, veel beterschap en sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op Maria123
Ja hier ook. Ik vind het best pittig eerlijk gezegd. Ze hangt nu heel veel ...
Het is zeker pittig, we staan er "gelukkig" niet alleen in. Ooit lachen we hierom 🙄