41 Reacties
2 jaar geleden
Oei, veel beterschap en sterkte!
Dankjewel! Ben vooral er erg verkouden door en veel hoesten. Maar gelukkig niet erger dan dat. Was wel een beetje angstig aangezien ik nu ook zwanger ben maar geen koorts tot nu toe.
De kleine man hoest ook veel maar heb hem netjes getest en hij is zowaar negatief!
En alles is een fase.... toch?
Dat is inmiddels een standaard mantra geworden.. gelukkig maken de knuffels van hem nog steeds wel veel goed
2 jaar geleden
Reactie op Iriskepp
Dankjewel! Ben vooral er erg verkouden door en veel hoesten. Maar gelukkig ...
Idd, het is een fase.. Een lange wel 😏 snap dat je angstig bent, zou ik ook hebben! Hopelijk is alles over een paar daagjes weer beter. Sterkte hoor!
2 jaar geleden
Hier ook nog wisselend! Nu ook een verkoudheid erbij met veel hoesten. Zodra wij een nieuw woord zeggen, zegt hij hem direct na 🤯
2 jaar geleden
Hier gaat het op en af. Ze heeft een weekje bij oma en opa gelogeerd ivm een vakantie en daar sliep ze heel goed. Nu thuis wisselt het (ze is nu weer een week thuis). Ze slaapt overdag soms een half uur, meestal een uur en 10 minuten (maar dan nog niet echt uitgeslapen). Een keertje sliep ze 2 uur maar dat was een uitzondering blijkbaar haha. Ze huilt bijna altijd als we de deur uitlopen na het in bed leggen, maar slaapt dan wel binnen 10 minuten. Het hopeloze krijsen is er dus wel af gelukkig! Sochtend werd ze een tijdje wakker na 6u (yesss) maar nu is het alweer een aantal dagen op rij 05.45u 🤷♀️ Merk wel dat ze eigenlijk wat meer slaap zou kunnen gebruiken maar ja, wat kan ik meer doen dan we al doen..?
Verder inderdaad ook wel eigenwijze buien, wil alles zelf doen (wat uiteraard niet altijd lukt) en raakt dan gefrustreerd. Veel en rustig tegen haar praten en alles uitleggen helpt hier wel goed. Ze eet als een malle en groeit als kool, en ik zag een nieuwe achterste kies verschijnen vandaag. Dus zal er allemaal wel mee te maken hebben denk ik dan maar 😉
2 jaar geleden
Reactie op Maria123
Ja gaat ene dag beter dan andere. Wel steeds huilen bij naar bed brengen en ...
Yes hier idem! Ik probeer er steeds meer berusting in te vinden dat het allemaal wel een goede reden heeft (het huilen bij naar bed brengen en wakker worden enzo). Ze leren zo snel zoveel!
2 jaar geleden
Het was hier een paar dagen weer perfect, tot gisteravond 🙄 te vroeg gejuichd
2 jaar geleden
Ik heb dit soms dat mijn dochter overstuur raakt als ze savonds naar bed gaat. Bij de eerste keer huilmoment til ik haar op en troost ik haar en vertel ik haar dat ze zo heerlijk gaat slapen en ik in de buurt ben. Geef haar extra kusjes en knuffels en leg haar neer. Ze begint dan meteen al te huilen en laat haar in bed liggen en aai over haar hoofd, over haar wang en boven haar neus, tussen haar ogen. Ik praat nog zachtjes tegen dr. Ik verlaat dan de slaapkamer. Ze begint nu weer te huilen. Ik blijf op de gang en zeg hardop dat ik in de buurt ben en dat ze mag gaan slapen. Dit herhaal ik een aantal keren en luister naar haar huil of het erger wordt of niet. Ik blijf dit laatste een half uur herhalen. Als dit niet lukt of werkt dan herhaal ik het vanaf het moment hierboven dat ik haar neerleg. Ik haal haar niet uit bed, maar leg haar weer goed in bed.
Dit kan ook zo zijn dat ze heel moe is en moeilijk in slaap komt.
Succes met mijn tips als jullie deze een keer gaan gebruiken!
2 jaar geleden
Reactie op Maria123
Herkenbaar! Ik trek het ook slecht heel eerlijk. Hier ook een haat- liefde ...
Echt vervelend he! Hier ook al vanaf de geboorte gedoe. Ik zie er zelfs tegenop haar weer naar bed te leggen omdat ik weet dat dat gehuil dan weer begint. En hoe langer ze moet huilen voor het slapen gaan, hoe korter ze slaapt (en dus hoe vermoeider ze wordt en sochtends ook weer vroeger wakker wordt). Toen ze een paar maanden oud was, zei mijn schoonvader: dat huilen rondom het slapen houdt vanzelf op, en dat gaat sneller dan je denkt. Maar ze is nu bijna 2 en het is nog steeds (bijna) elke dag hetzelfde liedje. Ik probeer rustig te blijven maar zit nog vaak in tranen beneden omdat ik het zo beu ben. Alle liefde hoor, maar dit is zo frustrerend 😪
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Mam84
Echt vervelend he! Hier ook al vanaf de geboorte gedoe. Ik zie er zelfs teg ...
Oh ja heel herkenbaar. Ik heb ook zoveel gehuild. Compleet uitgeput was ik. Erg he en niemand die het begrijpt. Van die hakfbakken tips die niks uithalen. Nu heeft m'n dochter ook driftbuien erbij 🤯 Vreselijk! Gisteren sliep ze niet voor 22 uur. Vanaf 19 uur steeds op bed gelegd. Heel veel sterkte ook weer 🍀
2 jaar geleden
Hier ineens sinds eergisteren!!!!!
In de avond gewoon prima geslapen van 19:00u tot 23:30u.
Ze is wakker geworden (waarvan weten we niet)
Ging huilen en BLEEF huilen!! We wisten echt niet wat er aan de hand was.
Bij ons in bed gepakt en daar is ze verder gaan slapen na 25 min (eerst spelen bij ons in bed)!
Vannacht het zelfde verhaaltje! Krijsen, gillen, staan in bed??? Gewoon NIET in bed te krijgen!
Eten gegeven, drinken gegeven, lekker geknuffeld…. Na elke poging zette ze het op krijsen!
Bij ons in bed gepakt, hier begon ze meteen te spelen. Dat ging hem dus ook niet worden!
Uiteindelijk haar bedje bij ons op de kamer gezet en daar sliep ze!!!
Ik lees op internet dat ze bang kunnen worden in het donker vanaf 2 jaar oneven! Of het dat dan is???
Een nachtlampje wijst ze af!😔
2 jaar geleden
Hier slaapt onze kleine al vanaf januari vanaf een uur of 3 in ons bed maar zijn daar klaar mee. Want het is nu een gewoonte voor hem geworden en begint soms vanaf half 6 al te feesten in bed 😒
Dus ben nu om 3 uur naast hem gaan liggen op de grond zodat hij zag dat ik ging slapen en ik er was. Na een half uur woelen viel hij in slaap tm 06.10
Dus hopelijk is dit nu een oplossing!
Willen hem sowieso weer trainen in zijn eigen bed en over een paar weken zijn nieuwe peuterbed want we krijgen nummer 2 in september
En dan slaapt de baby in de cosleeper naast ons en wil ik niet dat ze elkaar gaan wakker houden 😅
Overdag daarentegen slaapt hij goed🤷♀️ alleen eenmaal een kort dutje in de auto is hij wel volledig uit z'n ritme. En moet hem altijd 1 keer terug leggen.
Savonds vaak een keer of 5 terug leggen
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Maria123
Het is nu al 2 weken bezig, maar de afgelopen 5 dagen zijn wel het ergst to ...
Hier ook al in de peuterpuberteit. Ik ben (bijna) 2 en ik zeg nee. Ook ineens niet willen slapen in de avond hoe moe hij ook is.