13 Reacties
2 jaar geleden
Wij hadden dit ook en heb zijb middag slaapje enorm in gekort van 1.5 naar 45 min nu slaapt hij weer heel goed
2 jaar geleden
Hier hetzelfde helaas... van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen
Middag slaapje deden we al 2 maanden niet meer maar door die korte nachten merken we dat ze deze wel weer nodig heeft
We laten haar dan max. Een uurtje liggen (ook alleen met ons erbij anders wil ze ook niet)
Vandaag een tukkie gedaan samen, zodat ik ook even aan mijn rust kon komen maar tot nu toe is ze helaas nog steeds wakker...
2 jaar geleden
Hier duurt het ook lang, vaak ligt hij uren te praten in zn bedje. Maar helaas ook avonden dat we er heel veel naar toe gaan, omdat hij overstuur is.
Ook vroeg wakker, dus snap niet hoe hij het trekt. Wel weer nieuwe ontwikkelingen (koprollen maken, niet meer poepen in zn luier, spraak), dus ik hoop dat dat de reden is en het ergste voorbij is.
2 jaar geleden
Ze noemen het niet voor niks terrible two 🤭 rond de 2 jaar schijnt de grootste ontwikkeling plaats te vinden en dus ook de meeste moeite met slapen. Het goede nieuws is, dit is de laatste slaap verstorende ontwikkeling! 🥳 Wij hebben veel tijd en energie gestoken in het slapen zodat hij in ieder geval niet oververmoeid raakte en zijn er nu ver doorheen. Nog af en toe een onrustige nacht, maar eigenlijk mogen we de laatste tijd niet klagen
2 jaar geleden
Reactie op Kellebell
Hoe lang heeft het bij jullie totaal geduurd?
2 jaar 🤣😂 haha sorry flauw grapje, maar onze zoon is altijd een slechte slaper geweest. Maar de echte 2 jaar uitspatting heeft wel aantal weken geduurd. Echt wanhopig en kapot moe word je er van.. iedere avond naast zn bed zitten tot hij sliep, 's nachts minimaal 1x erheen om tutje te geven zodat hij weer wat rustiger werd (veel hoofd schudden en kreunen in zn slaap). Nu sinds een aantal weken slaapt hij in een groot bed en ineens slaapt hij vele malen beter! Het duurt 's avonds soms nog wel 3 kwartier voor hij slaapt (neuriën en hoofd schudden) maar hij word 's nachts bijna niet meer wakker. Behalve vannacht van 12 tot 330uur onrustig geweest, maar we zijn nu op vakantie dus logisch dat dat even wennen is! En we merken hier altijd dat rond de volle maan ook de nachten wat onrustiger zijn. Dit kan komen doordat de maan de zwaartekracht iets veranderd en dit kan onrust geven tijdens slapen. Wij lazen dat en dacht yeah right, maar elke volle maan slaapt hij 's nachts onrustiger 😅
2 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
2 jaar 🤣😂 haha sorry flauw grapje, maar onze zoon is altijd een slechte s ...
Ja die volle maan... dat is me toch wat haha zowel mijn vriend als dochtertje en ik zelf zijn er suuuuuper gevoelig voor
Jeetje wat een pittige tijd dan! Sjapoo hoor! Wij hebben altijd mazzel gehad met onze dochter. Ze sliep al vanaf 4 weken de nachten door alleen met een sprong even niet. En nu dan al bijna een week heel slecht en wat je zegt alle dagen naast haar bedje zitten tot ze slaapt en snachts er weer uit.
We zullen dan nog even door moeten knokken
Vandaag heb ik wel een beloningssysteem gemaakt in de hoop dat dat misschien zal werken
2 jaar geleden
Reactie op Kellebell
Ja die volle maan... dat is me toch wat haha zowel mijn vriend als dochtert ...
Bizar he wat die maan teweegbrengt 😅
Hier tot 1,5 jaar onderbroken nachten gehad en dan met een sprong extreme slechte nachten (tot aan bij ons in bed en dan nog niet slapen..) Dus voor ons is dit echt walhalla 🤣
Het grenzen opzoeken is hier momenteel ook erg actueel. Schijnt echt bij deze leeftijd te horen en heel belangrijk om ook grenzen te stellen (volgens je eigen normen en waarden uiteraard). Ze zijn echt bezig hun eigen ik te ontdekken. Super leuk, maar kan ook erg vermoeiend zijn haha.
Ik denk dat het hier 2 a 3 weken geduurd heeft voor hij weer rustiger sliep. En dan niet elke nacht drama hoor, maar elke keer 2 a 3 nachten ellende, 1 of 2 nachten goed en dan weer 2 a 3 nachten ellende. Nu dus alleen met volle maan of spannende/intensieve dagen nog onrustig 's nachts.
2 jaar geleden
Ik doe aan co-sleeping met het gezin en hier is het ook het geval. Ik ga soms naar beneden zodat de peuter papa en grote zus niet lastig meer valt.
Wij gaan haar dutjes proberen inkorten, maar momenteel heb ik haar duidelijk kunnen maken dat als we in bed liggen...het dan ook echt de bedoeling is om er te blijven tot de volgende ochtend. 😅 Nu komt ze knuffelen en soms zetten we een filmpje op grote zus haar tablet op, zodat ze op haar eigen tempo in mijn armen in slaap kan vallen.
Persoonlijk vind ik het niet DE oplossing, dus ik ga me er nog wat over proberen informeren bij onze osteopaat of interessante boeken, ... Voor nu is het maar zo. Als moeder incasseer ik elke onderbroken nacht en ik moet ook nog leven. 😅
2 jaar geleden
Wat vervelend zeg. Hier juist een slaapkopje. Hij kan 's middags rustig 2,5 tot 3,5u slapen (we maken hem eigenlijk nooit wakker) en 's nachts zo'n 11u, zonder veel gedoe. Wij geven nog steeds een klein flesje voor het slapen gaan, dat is voor ons wel dé manier om te zorgen dat hij meewerkt in het ritueel. En verder... Tja, veel ondernemen zodat hij vermoeid naar bed gaat? Maar ik kan me niet voorstellen dat jullie niet ook actief zijn met jullie peuters, dat is haast wel een vereiste die hoort bij de leeftijd. 😅
2 jaar geleden
Rond de leeftijd van 2 jaar vind ook een slaapregressie plaats, bij ons zijn de laatste 4 weken ook drama!