8 Reacties
één jaar geleden
Qua slapen klinkt het erg herkenbaar. Wij hebben er ruim 3 maanden ingezeten😅
Qua spraak weet ik het niet zo goed. Nooit echt op gelet eigenlijk. Wat mij wel opviel is dat ze met andere dingen idd iets achteruit ging en vervolgens sprongen vooruit maakte.
Denk dat dit op elke vlak kan. En als je het echt niet vertrouwd kun je altijd even bellen naar het consultatiebureau (als het een fijn bureau is).
Voor onze dochter hebben wij toen methodieken meegekregen om mee te oefenen met het slapen. Daar zat echt de gouden tip voor ons tussen waar we zelf nog niet aan gedacht hadden
één jaar geleden
Reactie op Kellebell
Qua slapen klinkt het erg herkenbaar. Wij hebben er ruim 3 maanden ingezet ...
Zou ik zo vrij zijn om te vragen welke methodieken?🫣🫠
We zien soms door de bomen het bos niet meer en zijn bang dat dit gewenning wordt bij ons in bed slapen😮💨
Niet dat we het erg vinden! Maar het is natuurlijk niet zo prettig voor je privacy en ook niet als je twee kindjes hebt en met z’n 4en in een 2 persoons bed ligt! Hahaha. Die kleintjes slapen namelijk languit zonder enige schaamte😂😓😮💨
Daarbij willen we gewoon dat ze lekker doorslaapt omdat het ook overdag veel voor haar verpest qua moe zijn etc🥹
één jaar geleden
Ik herken de acheruitgang niet per se maar het slapen gaat hier ook sinds drie weken verschrikkelijk. Viel eerst altijd makkelijk in slaap en sliep tot we m wakker maakten, nu moeten we erbij blijven zitten tot ie in slaap valt en snachts komt hij bij ons liggen en is om 6 u op.
één jaar geleden
Reactie op Muumiannie26
Ik herken de acheruitgang niet per se maar het slapen gaat hier ook sinds d ...
Oei inderdaad hier ook herkenbaar het slechte slapen, huilen in haar slaap en vroeg weer op (vaak 5.30u) qua spraak misschien iets slordiger in de uitspraak, maar onze dochter loopt daarin wel flink voor op leeftijd genoten
Maar pfff... Als ik lees dat er pas na een maand of 3 weer verbetering is dan hebben we nog wel even 🫣
één jaar geleden
Wat is juist de terugval in spraak?
Er is een moment in de taalontwikkeling dat kinderen de regels van bijvoorbeeld werkwoorden beginnen snappen en ze die dan overal op toepassen. De uitzonderingen zeiden ze voordien juist maar nu ze de regel kennen gaan ze dat tijdelijk terug fout zeggen. Na een tijdje begrijpen ze dat je de regel niet altijd volgt en gaan ze ook de uitzonderingen weer juist zeggen.
Is dat misschien wat er bij jullie aan de hand is? Eigenlijk is dat dus een stapje verder in de taalontwikkeling
één jaar geleden
Reactie op MTKR
Wat is juist de terugval in spraak?
Er is een moment in de taalontwikkeling ...
Dank voor de reactie! Ze is inderdaad hele zinnen aan het spreken en vergeet daarom wel eens wat woordjes valt me op. Ik hou het even in de gaten! Het zal vast iets met de ontwikkeling zijn hihi
één jaar geleden
Zou ik zo vrij zijn om te vragen welke methodieken?🫣🫠
We zien soms door d ...
Natuurlijk mag je dat vragen! En snap het helemaal haha
Het gaat om:
Langer & langer methode slapen en leren wachten tijdens slaap ritueel.
Ik heb de bestanden nog maar weet niet of ik je die kan sturen mocht je interesse hebben?
Verder hebben wij een slaaptrainer aangeschaft en maken we al een lange tijd gebruik van een beloningssysteem met stickers
één jaar geleden
Reactie op Kellebell
Natuurlijk mag je dat vragen! En snap het helemaal haha
Het gaat om:
Lange ...
Je zou hem me eventueel mogen sturen hoor! Volg me anders even op instagram: @maudyasminn
Dan kan ik mijn mail adres even doorsturen. Vind je dat goed?😘
En in ieder geval super bedankt voor je moeite!!!