19 Reacties

2 jaar geleden

Zoë toonde de afgelopen maanden af en toe wel interesse en deed soms een plas en dan weer weken geen interesse. Nu sinds 5 dagen ineens weer intresse en nu moet het ook gelijk goed van haar en wil ze eigenlijk helemaal geen luiers meer dragen😅. Het komt wanneer het komt en blijven aanbieden dan gaat het denk ik vanzelf goed wanneer dat ook is en vooral niet er boven op zitten dat werkt juist niet

2 jaar geleden

Reactie op Bloem115

Zoë toonde de afgelopen maanden af en toe wel interesse en deed soms een pl ...
Ja inderdaad. Hij gaf reeds weken lang signalen en ik dacht: we wagen het er eens op. Maar blijkbaar toch te vroeg. Tips zijn echter altijd welkom :)

2 jaar geleden

Wij zijn met 1,5 jaar al begonnen. Ging super goed. Plaste 3x per dag op potje of wc en soms zelfs poepen. En ineens wilde hij niet meer. Dus niet gepusht en pauze ingelast. Tijdje terug weer opgepakt en waren weer zover dat hij 1x per dag op het potje plaste en poepte en weer ineens wilde hij niet meer. Dus maar weer pauze ingelast. Hij heeft nu net een nieuwe kamer en nieuw bed dus we wachten weer even met proberen. Ik had het boek "zindelijk maken is kinderspel" geleend van de bieb en dat werkte hier dus heel goed. Hij mag ook altijd mee als wij zelf naar de wc gaan en we benoemen dan ook wat we doen. Ik vraag wel nog regelmatig of hij op het potje wil, maar het antwoord is altijd nee haha. Sinds een tijdje zegt hij het wel meteen als hij gepoept heeft, omdat hij dat niet fijn vind voelen. Dus ik verwacht dat het vanzelf wel goed komt. In oktober krijgt hij een broertje of zusje erbij dus ik wil hem ook niet teveel belasten en hem zelf aan laten geven wanneer hij er klaar voor is. Ik weet dat hij het kan, alleen het willen moet er nog komen 😁

2 jaar geleden

Beloningssystemen werkte hier totaal niet. Mijn dochter wou de tweede sticker al niet meer hebben 🤣 Ik zou gewoon af en toe erop blijven zetten en luiervrije momenten aanbieden en verder niet pushen. Op een later tijdstip nog eens echt proberen, hij zal er nog niet klaar voor zijn geweest

2 jaar geleden

Hier ook met 1,5 jaar begonnen, met regelmatig op de pot zetten. Zonder luier laten rondlopen en iedere keer als hij plaste, met hem naar het potje sjezen. Zodat hij hopelijk zou begrijpen, dat dat de plek was. Na 1,5 maand had hij het door en sinds geen luier meer aan (behalve met slapen). Geen beloningssysteem, behalve dat we hem regelmatig op het potje zetten en dan gezellig een boekje deden lezen of iets anders leuks. Inmiddels zit hij op de wc, stuk handiger dan die pot overal mee naar toe te zeulen. Helaas lukt poepen hier nog niet, dat gebeurt in zn slaap. Daar nog iets voor bedenken..

2 jaar geleden

Reactie op Sanniepannie1

Hier ook met 1,5 jaar begonnen, met regelmatig op de pot zetten. Zonder lui ...
Maar plaste hij dan niet alles onder? Hier ook geprobeerd zonder luier (vond hij geweldig), maar hij plaste 'n keer op de grond dus ik vroeg of hij op het potje moest en hij zei vrolijk nee en plaste verder 🤣 toen nog wel op het potje gezet, maar hij wilde echt niet! Ik ben veel te bang dat hij al z'n speelgoed onder plast incl stoffen manden 😅 Boekje lezen en gezellige tijd van maken op de pot deden wij ook. Toch was het ineens klaar en wilde hij niet meer 😅 Ik heb trouwens gelezen dat als ze in de slaap poepen dat ze die spieren nog niet onder controle hebben. Ze worden eerst onbewust poep-zindelijk voor ze het zelf kunnen beheersen. Dus misschien is hij daar nog niet aan toe 😁

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Maar plaste hij dan niet alles onder? Hier ook geprobeerd zonder luier (von ...
Hij hield s ochtends wel zn plas ruim 3 uur op, dus dat was voor mij wel een teken dat hij daar controle over had. Maar in het begin was het veel poetsen;) Het kleed had ik tijdelijk even opgeruimd, dus het was wel te doen. Behalve een drol in de keuken, met een plasje ervoor. Dat was wel even een dingetje. Ik heb hem destijds nooit gevraagd om op het potje te gaan, hem er op gezet zodra ik zag dat hij plaste. En dan maar hopen dat er nog meer kwam, zodat hij het zou snappen. Bedankt voor het poep zindelijk deel. Dan is het nog wat te vroeg, helaas.

2 jaar geleden

Reactie op Sanniepannie1

Hij hield s ochtends wel zn plas ruim 3 uur op, dus dat was voor mij wel ee ...
Ah ja ik ben momenteel 30 weken zwanger, dus hele dagen dweilen zit er even niet in 🤣😁 Mijn man heeft binnenkort 3 weken vakantie. Misschien dan maar eens proberen 😉 Maar hoe pak je zoiets aan. Gewoon 's ochtends na ontbijt luier uit? En dan met uitstapjes luier aan? En aan tafel dan ook of in de blote kind in de stoel?

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Ah ja ik ben momenteel 30 weken zwanger, dus hele dagen dweilen zit er even ...
Ik denk op het juiste moment dat het gewoon ook vlot kan gaan. Mijn dochter deed twee keer in haar broek de eerste twee dagen en dan deed ze het de rest van de dag en nadien meestal gewoon op het potje 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Ah ja ik ben momenteel 30 weken zwanger, dus hele dagen dweilen zit er even ...
Nee dat snap ik, met 30 weken. Pff daar zou ik inderdaad ook niet op zitten te springen. Ik denk dat het met een ouder kindje ook echt wel anders gaat met minder dweilen en in een korter tijdsbestek. Ze zijn dan een stuk bewuster. In het begin deden we de luier zo snel mogelijk uit, tenzij we weg gingen. In de ochtend wisten we dat hij altijd al lang ophield, dus dan nam ik hem wel zonder luier mee naar de supermarkt of een ander kort uitstapje met een extra setje kleren (en een handdoek in de autostoel). Was wel heel spannend hoor, maar op 1x plassen in de autostoel na is het altijd goed gegaan. En op wat vaste momenten hem op de pot blijven zetten, om het leuk te maken. Ik deed hem wel vaak boxers van de Hema aan, helemaal bloot was ik na een week wel klaar mee. Vond ik toch wel onhygiënisch en een beetje fris in januari.

2 jaar geleden

Reactie op MTKR

Ik denk op het juiste moment dat het gewoon ook vlot kan gaan. Mijn dochter ...
Wat knap zeg, zo snel!

2 jaar geleden

Reactie op Sanniepannie1

Nee dat snap ik, met 30 weken. Pff daar zou ik inderdaad ook niet op zitten ...
Ja precies. Dat helemaal bloot hele dagen vind ik ook wel een dingetje haha. Geeft hij nu wel zelf aan als hij moet plassen of zet je hem op vaste tijden op het potje/wc?

2 jaar geleden

Mijn zoontje kijkt kort filmpjes op het potje (zet een wekkertje) bedoeling was eigenlijk bedoel een boekje te “lezen” (had een boek zindelijk maken is kinderspel, waar dat instond om te wennen aan het potje) maar hij heeft er dan het geduld niet voor en met filmpje blijft hij even zitten. Hij geeft het over het algemeen goed aan, poepen en plassen. Ik laat hem in z’n blote billen lopen thuis, merk dat het dan iets beter gaat dan wanneer hij een luier of onderbroek aan heeft. Maar geeft het ook steeds vaker aan met luier.

2 jaar geleden

Reactie op jessynaomi

Mijn zoontje kijkt kort filmpjes op het potje (zet een wekkertje) bedoeling ...
Zet een wekkertje met paar minuutjes dan weet hij ook nu is het klaar. Maar soms dan moet hij meteen plassen en dan kan hij het ook zonder. En door hem in z’n blote billen te laten lopen is hij zich ook meer bewust wat er gebeurd als ongelukjes heeft met plassen.

2 jaar geleden

Reactie op jessynaomi

Zet een wekkertje met paar minuutjes dan weet hij ook nu is het klaar. Maar ...
Hier leest hij ook boekje op het potje nu. Goede tip van het bloot lopen. Ik dacht altijd het beste met enkel onderbroek! Kan ik binnenkort eens proberen

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Ja precies. Dat helemaal bloot hele dagen vind ik ook wel een dingetje haha ...
Hij geeft het soms aan, maar we zetten hem gewoon op vaste momenten op de wc. En altijd voor we de deur uitgaan. Hij vindt het meestal geweldig om naar de wc te gaan (de lamp aanzetten, een papiertje pakken en op het knopje drukken).

2 jaar geleden

Reactie op Sanniepannie1

Hij geeft het soms aan, maar we zetten hem gewoon op vaste momenten op de w ...
Ah ja dat deden wij ook allemaal. Maakte er echt een quality time momentje/feestje van. Maar toch was het ineens over.. Over een tijdje maar weer proberen!

2 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Ah ja dat deden wij ook allemaal. Maakte er echt een quality time momentje/ ...
Wat jammer dat het nu niet meer lukt, wat gek ook. Hopelijk tijdelijk, hij weet tenslotte hoe het moet zou je denken. Succes😘

2 jaar geleden

Reactie op Sanniepannie1

Wat jammer dat het nu niet meer lukt, wat gek ook. Hopelijk tijdelijk, hij ...
Ja, heel vreemd. Van de een op de andere dag "neeee" als hij op wc of potje moest 😅 Misschien door de zwangerschap ofzo. Hij is ook enorm leergierig en druk bezig met kleuren leren en tellen en letters opnoemen. Hij heeft er gewoon geen tijd voor 😅