20 Reacties

2 jaar geleden

Ik geef ok vaak wat anders hoor.. Ik heb de fles met Warme melk achter de hand doe dan exrta vol

VRIEND

2 jaar geleden

Oh ja heel herkenbaar. Dan eet ze een boterham of vanillevla zoiets.

2 jaar geleden

Hier niet echt… in ieder geval niks ter vervanging van de avondmaaltijd. Jammer dan, denk ik dan, ze eten genoeg over de dag heen. maar ik geef ze wel altijd een toetje (yoghurt), ook al eten ze niet/weinig. Geef ze voor het naar bed gaan ook nog steeds een fles warme melk…

2 jaar geleden

Ik heb 2 bonuskinderen. Toen zij klein waren kregen ze ook wel eens iets anders als ze weigerden te eten omdat je anders 1 of 2 uur later met een huilend/ hongerig kind zat en alsnog wat moest geven. Toen ze wat ouder waren en konden begrijpen dat je anders later honger hebt zijn we ermee gestopt. Ze zijn nu 8 en 10 en hele goede eters.

2 jaar geleden

Ik moet er nog wel aan toevoegen dat ze niet iets anders kregen tijdens de maaltijd. Soms namen ze dan toch nog een klein hapje wat we natuurkijk stimuleerden. Aten ze niets, ook goed. Geen strijd van gemaakt. Aanvulling van ander eten deden we pas na de maaltijd.

2 jaar geleden

Hier ook hoor! En voor het slapen nog steeds een flesje (die ik dan wat voller doe) maar moet er wel bij zeggen dat ze een boterham of fruit ook niet altijd wil en onze druif rond de 11 kilo weegt en dus voor haar lengte op ondergewicht zit

2 jaar geleden

Hier door verkoudheid ook meer moeite met avondeten en elke keer op de bank voor de tv willen en vragen naar een boterham. Ik heb een paar avonden een halve boterham erbij gelegd op zn bordje en toen was het over 😁 Hij at dan de boterham en vervolgens nog wat van de rest. Dus we gaven het niet als vervanging, maar als onderdeel van de maaltijd. Hij krijgt wel ook altijd voor het slapen nog een eierkoek/rijstwafel/cracker/fruit en een flesje melk, maar dat is 1,5 a 2 uur na het avondeten.

2 jaar geleden

Wij geven niks anders, zijn hier ook heel duidelijk over tegen ons zoontje. Komt wel eens voor dat hij (bijna) niks gegeten heeft voor het slapen, maar hij eet zoveel overdag dat hij echt niks tekort komt. Wij zijn hier strikt in omdat ze kunnen ze gaan denken dat ze altijd wat anders kunnen krijgen als ze eten weigeren. https://open.spotify.com/episode/0qhv4vFAkyc0qVlNAKwrZt?si=Qr7c84-CTI-0OwzuNfnHPg ik vond dit een hele goede podcast over eten, misschien ook interessant voor jou/jullie. Ik geloof dat ze bij deze ook aangeven dat kinderen zich niet kunnen verhongeren dus dat het niet erg is als ze een keer zonder eten naar bed gaan, als ze echt honger hebben eten ze uiteindelijk wel.

2 jaar geleden

Ik geef ook een boterham, fruit of yoghurt. Ik maak er geen probleem van als ze niet wil eten. Soms eet ze wel met de pot mee, soms niet. Ik denk dat het vanzelf weer over gaat. Met honger naar bed kan ik niet over m’n hart verkrijgen.

2 jaar geleden

Hier krijg niks anders en moet aan tafel blijven zitten tot wij klaar zijn, bij het toetje krijgt ook gewoon weer als dat gewild is. Een toetje zien we als onderdeel van de maaltijd en niet als extraatje. Ik maak me er niet meer druk om, gaat vaak genoeg zonder eten naar bed en slaapt er gewoon een hele nacht op.

2 jaar geleden

Hier krijg niks anders en moet aan tafel blijven zitten tot wij klaar zijn, ...
Dus dan eet je de kleine gerust niets aan tafel en dan bijvoorbeeld alleen toetje en dan woord je niet boos. En zit de kleine dan bij jou op trip trap /gewone stoel of kinderstoel?

2 jaar geleden

Reactie op Anonieme Mama

Dus dan eet je de kleine gerust niets aan tafel en dan bijvoorbeeld alleen ...
Klopt inderdaad! De kleine moet op de stoel blijven, en tuurlijk gaat de kleine er afentoe vanaf maar krijgt 3 tellen om uitzichzeof terug te zitten. Anders doe ik het. En nee, bij niet eten word ik niet boos

2 jaar geleden

Klopt inderdaad! De kleine moet op de stoel blijven, en tuurlijk gaat de kl ...
Maar als jij het doet en terug zet en je wilt zelf even lekker eten en de kleine gaat staan op de stoel of er weer van af dan woord jou eten koud.

2 jaar geleden

Reactie op Anonieme Mama

Maar als jij het doet en terug zet en je wilt zelf even lekker eten en de k ...
Dat ik de kleine terug zet op de stoel is misschien 30sec werk. En vaak is dit al tegen het einde van de maaltijd. Zit niet in een tuigje oid, dus het is neerzetten en klaar. Verder staat wel eens op het voetenplankje, maar dat vind ik persoonlijk niet storend.

2 jaar geleden

Ik geef niets anders maar ze vraagt er ook niet achter dan ofzo. Er zijn gewoon dagen dat ze heel weinig eet en dagen dat ze meer eet dan ik. Ze zal zelf het beste aanvoelen wat ze nodig heeft denk ik dan. We eten wel nooit eten waarvan ze echt niets lust. Maar buiten sla en witloof eet ze eigenlijk alles. Nu de ene dag moet ze er dan niets van hebben en de volgende dag kan ze er niet genoeg van krijgen. Maar ik heb niet het gevoel dat wanneer ze amper eet ze met honger naar bed gaat, maar dat ze dan gewoon amper honger had.

2 jaar geleden

Mijn zoontje geeft aan ook zo nu en dan geen avondeten te willen of eet hooguit een paar hapjes. Voorheen een hele goede eter (at meer dan ik), dus het was wel even wennen. Wij geven geen vervangend eten en als hij nauwelijks eet krijgt hij ook geen toetje (beetje appelmoes). We weten dat hij het eten goed lust, dus ga er vanuit dat hij ook geen honger heeft. Hij weet dat hij niets anders krijgt, doet zeker nog wel eens eens een vragende poging, maar er is geen heisa. Hij eet s ochtends en s middags goed zn maaltijd, dus we maken ons geen zorgen. Het koekje rond 3 uur laten we wel weg, in de hoop dat hij wat meer honger heeft (maar helaas).

2 jaar geleden

Wij geven geen vervangend eten. Kids eten wat er is en anders maar niet. Als ze zoveel happen als hun leeftijd eten, krijgen ze pap. Eten ze niks? Ook prima, zo lang ze maar niet gaan zeuren aan tafel. Maar niks eten, betekent dat je geen honger hebt en er dus ook geen toetje in je buik past. Voor de kleinste van 2 jaar geldt dat nog niet, omdat die nog niet zo uitgekookt is om te denken: ik eet lekker alleen toetje. Dus hij krijgt voorlopig altijd. Zo ook met de jongste 2 gedaan. Als hij niet eet, heeft hij dus voorlopig wel z’n toetje maar ooit keer op bureau gevraagd en is prima als ze even fase hebben van minder eten. En zag dat bij de oudste 2 ook dat er meerdere fases zijn van goed en slecht tot bijna niks avondeten en gaat allemaal weer voorbij. Voorwaarde is wel dat er bij ontbijt en middageten dan wel goed gegeten wordt. Succes ermee!

2 jaar geleden

Vraagje aan degene die aangeven overdag wordt er wel goed gegeten Hoeveel eet je kleine overdag dan? Hier een kleine eter namelijk die overdag max 3 boterhammen eet (zonder korst) beetje fruit en een rijstwafel of koekje... Daarnaast weigert ze regelmatig avond eten of eet maar minimaal 🙄 vandaar dat we af en toe toch nog een boterham proberen want anders is het wel erg weinig soms als ze overdag ook minimaal eet bijv.

2 jaar geleden

Reactie op jessynaomi

Wij geven niks anders, zijn hier ook heel duidelijk over tegen ons zoontje. ...
Same

2 jaar geleden

Vraagje aan degene die aangeven overdag wordt er wel goed gegeten Hoeveel e ...
Hier s ochtends twee boterhammen met pindakaas of hagelslag. Het onderscheid met korstjes hebben we hem nooit geleerd. We snijden zn boterham in vier stukken en hij krijgt pas een nieuw stuk als het op is (bewust niet alles tegelijk, want dan wordt het hier naar binnen gepropt). Rond half 10 fruit, een banaan, appel of peer en vaak delen we nog wat mandarijnen. S middags 2 a 3 boterhammen of broodjes. Vaak staan er nog wat druiven, tomaatjes of komkommers op tafel, die gretig aftrek vinden. En dan niets meer tot het avondeten. Eerst gaven we s middags nog wel eens koek of noten, maar merken dat die behoefte er niet meer zo sterk is en hij eet dan s avonds nauwelijks tot niets meer.