23 Reacties

2 jaar geleden

Wat super vervelend! Mijn zoon had na geboorte ook hele erge eczeem en alleen hydrocortisol hielp helaas. Nu hij wat ouder is (17 mnd) heeft hij alleen nog wat kleine locale plekjes op z’n armen en benen. Wij gebruiken nu La Roche-Posag Lipikar Baume AP+M crème voor z’n gezicht en lichaam. Kostbare crème maar misschien het proberen waard als het helpt. Wij bestellen het online, vaak goedkoper dan bij de apotheek zelf. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op 8beautiful8

Wat super vervelend! Mijn zoon had na geboorte ook hele erge eczeem en alle ...
Dank je wel!

2 jaar geleden

Wij gebruiken op aanraden van de dermatoloog enkel vaseline als onderhoudscreme, alle dure zalfjes maakte het bij ons zoontje enkel erger. En als er plekjes opvlammen gebruiken we elidel, maar dat mag je niet op een te kapotte huid smeren, is op recept en is wordt niet terugbetaald. Verder niet te vaak in bad en dan juist ook met niks anders als water. Wat bij ons ook veel verschil maakt is de luchtvochtigheid in huis. Dermatoloog raadde aan om echt te zorgen dat die rond de 60% is. Dus de was in de kamer drogen en evt een bevochtiger. Bij ons lag de basis ook aan allergieën.

2 jaar geleden

Reactie op Britt Irina

Wij gebruiken op aanraden van de dermatoloog enkel vaseline als onderhoudsc ...
Goede tips, dank je wel!

2 jaar geleden

Goede tips, dank je wel!
Het lastige is dat dit niet voor iedereen werkt, maar bij ons gaven al deze dingen bij elkaar wel een heel groot verschil.

2 jaar geleden

Wij zijn erachter gekomen dat ze lactose intolerant is en binnen 3 weken alles weg! Weetje zeker dat het komt door allergie van de bodylotions? Exzeen komt vaak vanbinnen uit!

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ringworm, ook exzeem en heeft ook die hydrocortison creme gehad (bijna 4 tubes) en idd smeren met cetomacrogolcreme. Nu laatst weer naar de dokter geweest omdat het maar niet weg gaat en die adviseerde echt vet houden, en dan niet met de cetomacrogol crème maar de zalf, en die smeert inderdaad veel beter en tevens gaan de plekken nu langzaam weg. Dus volle bak smeren, na elke luierverschoning.

2 jaar geleden

Reactie op Olifantje-24

Wij zijn erachter gekomen dat ze lactose intolerant is en binnen 3 weken al ...
Hmmm eigenijk verder nooit onderzoek gedaan...

2 jaar geleden

Hmmm eigenijk verder nooit onderzoek gedaan...
Zeker eens doen, exzeen komt eigenlijk vanuit de darmen (behalve contact exzeem) dus vaak zijn ze ergens allergies voor

2 jaar geleden

Kijk eens bij Tinytoddofficial op instagram. Zij verkopen speciale crème voor eczeem. Hun zoontjes hadden hevige eczeem en zijn zelf een crème gaan ontwikkelen zonder rotzooi erin. Deze crème werkt echt uit de kunst en is helemaal vrij van hormonen, bestaat enkel uit natuurlijke stoffen. Ze hebben ook een website waar hun verhaal beschreven staat en waar je de crème kunt bestellen: https://www.tinytodd.com

2 jaar geleden

Ik heb zelf veel huidproblemen met eczeem. Als hij er echt helemaal onder zit, zou ik een verwijzing naar een kinderdermatoloog vragen. Voor mijzelf merk ik al veel verschil tussen de huisarts en de dermatoloog; als in het advies van de HA (hydrocortisol creme) had het juist erger gemaakt. Achterhaal wat de oorzaak is; allergie, auto immuun, constitutioneel? Lotions waar 'niks' in zit, zijn snel misleidend. Ik ben zelf bv allergisch voor Neutral. Cetomacrogolzalf (en dan echt de zalf) is fijn tegen jeuk en om barsten te voorkomen. En veel smeren, 4 of meer keer per dag.

2 jaar geleden

Dream Cream van Lush 🍀

2 jaar geleden

Wij hebben woensdag een afspraak bij een homeopathische arts. Hebben alles via dermatoloog al geprobeerd maar daar wordt steeds sterkere creme voorgeschreven en het gaat niet helemaal weg. Zit in de nek, gezicht, rug, plooitjes van elleboog en knieholte. Wij smeren 1x per dag met la roche possay lipkar baume en haar gezicht smeren we een aantal keer per dag met cetamacrogol zalf. Slaan wij ee dag smeren over dan zie je het direct terug in meer krabben.

2 jaar geleden

Wij gebruiken Tinytod en dat werkt vrij goed. Je zou ook kunnen proberen om in bad een dichtgeknoopt washandje met havervlokken te doen. Toen mijn dochter waterpokken had hebben we dat gedaan en ik was verbaasd over het positieve effect op haar huid. Maar idd ook goed om uit te zoeken waar je kindje op reageert met als uiting eczeem.

2 jaar geleden

Beauty by aduse verkoopt natuurlijke producten..eczeem is voor iedereen anders maar dit werkt echt fijn voor mijn zoontje met een gevoelige huid..

2 jaar geleden

Cetomacrogol ZALF dus geen crème, is echt zo vet en is veel lekkerder dan vaseline. 2 keer op een dag insmeren.

2 jaar geleden

Ik ben wijkverpleegkundige en ervaring met veel crèmes/zalven. Ik zou dit proberen: Koelzalf zonder rozenolie. Is hele vette zalf. Vermindert jeuk en zal ook helpen tegen het verminderen van de symptomen zoals eczeem, jeuk en een droge schilferige huid. Hydrocortison langzaam afbouwen, niet ineens mee stoppen maar ook niet te lang gebruiken.

2 jaar geleden

Reactie op Olifantje-24

Wij zijn erachter gekomen dat ze lactose intolerant is en binnen 3 weken al ...
Weet je zeker dat het de lactose is en niet een koemelkallergie? Baby’s zijn nagenoeg nooit lactose intolerant omdat moedermelk vol met lactose zit.

2 jaar geleden

Wij hebben ook veel eczeem gekend in de afgelopen 1,5jr. Maar flink puzzelen en uitzoeken welke voeding klachten geeft zorgt er hier voor dat alle eczeem weg is. Zoals hieronder de koelzalf: bestaat uit arachide olie dus bij pinda allergie geeft dit juist klachten (was bij ons in elk geval zo). Ik zou starten bij de basis en vooral een voedseldagboek bijhouden (evt de grote boosdoeners elimineren en kijken of dat voldoende is: dierlijke melk, soja en ei en dus alle verpakkingen nagaan of er niet stiekem iets in zit). Minimaal 2-4 weken volhouden voor je resultaat ziet omdat eczeem vanuit de darmen komt en deze gewoonweg de tijd nodig hebben voor herstel. Er is ook een fb groep met allergieën bij baby’s of borstvoeding. Daar staan veel tips en mensen met dezelfde verhalen. Succes!

2 jaar geleden

Ik gebruik voor me zoontje hydrocortison en als het rustig is de eczeem gebruik ik livsane is een koelzalf zonder rozenolie.wel is het door de dermatoloog voor geschreven.