6 Reacties

één jaar geleden

Wat goed zo snel, wat was je aanpak dan? Verder geen tips

één jaar geleden

Reactie op Anonieme Mama

Wat goed zo snel, wat was je aanpak dan? Verder geen tips
Oh nou ik vind het laat 🤣🙈 Hij was met 1,5 jaar eigenlijk al goed op weg, plaste 3x per dag op het potje en soms zelfs poepen maar van de een op de andere dag wilde hij niet meer. Daarna nog 2x geprobeerd, zelfde verhaal en toen werd ik zwanger van de 2de en had er geen fut meer voor. Nu ineens wilde hij zelf (potje al die tijd in de kamer laten staan en hij begon ermee te spelen door speelgoed erin te doen etc) dus meteen op ingespeeld en luier uit gedaan. Was ook bloedheet toen. En hij ging ineens elke keer zelf op het potje zitten, soms 1 druppel op de grond "ownee komt plas aan!" En dan naar het potje rennen. Als hij onderbroek aan had dan liet hij het gewoon lopen 😅 dus zonder had hij veel meer controle en besef dat hij geen luier aan had. Met wandelen deed ik wel kleren aan, maar dan liet ik hem eerst proberen te plassen en nam ik voor nood het potje mee. Maar ik heb dus nog een baby en geen tijd om elke keer als hij moet plassen zn broek naar beneden te doen als ik bv zit te voeden 😅 Hij heeft nu dus weer een luier aan met het frissere weer. Maar ik baal daar zo van want hij is eigenlijk zo goed als zindelijk 😅

één jaar geleden

Ik lees graag even mee; mijn meisjes kunnen ook nog niet zelf hun broek aan of uit doen…

één jaar geleden

Geeft hij al wel aan dat hij moet plassen? Zoals je bijvoorbeeld onderweg ook snel naar een wc kan gaan. Zo kun je de eerste keren met hem mee gaan. Hier thuis word alles uitgetrokken, onderbroek + broek dus aankleden moet ook gebeuren, daar zijn we nu mee aan het uitoefenen + uitleggen dat niet alles uit hoeft bij de wc bezoek. Dit word overigens alleen thuis gedaan. Als we buiten de deur word er gewoon gezegd ik moet naar de wc en dan gaan we mee, en dan laten we de broek zakken tot onder de knieën.

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook net 3 geworden en ook net zo goed als zindelijk overdag. We hebben al denk ik een jaar potjes boven en beneden staan, hij vond het wel interessant maar wilde er zonder luier niet op. Laatst een mini babymoon gehad, ben nu 39 wkn zwanger van de 2e, en hij had ineens bij opa en oma op het potje geplast, toen eigenlijk even doorgepakt en dat ging top. Zelfs poepen op het potje. Uitkleden ging daarmee ook vanzelf moet ik eerlijk zeggen, gewoon zelf laten proberen. Aankleden is nog wel een uitdaging 😇. En nu de avond zindelijkheid nog, maar dat bewaar ik voor later, nu eerst even focussen op de 2e 😉. Succes ermee, komt vast vanzelf goed 💪

één jaar geleden

We hebben een Ikea krukje bij de wc staan, waar hij op kan staan om op de wc te gaan zitten. Zn broek uitdoen hebben we hem simpelweg geleerd door het samen te doen (voordoen en oefenen). Een knoop van een spijkerbroek is nog wel te lastig, maar spijkerbroeken worden hier nauwelijks gedragen. Met soms het hilarisch resultaat dat hij op straat zn broek plus onderbroek omlaag deed (om even te checken of hij niet in zn broek heeft geplast). Gelukkig snapt hij nu dat dat niet de bedoeling is.