77 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Hestes

Hier net zo, 18 weken zwanger en 50 procent ziektewet. Zelfs dat vindt ik a ...
Hoe komt het dat je daarvoor bang voor ben? Hebben ze aangeven dat je contract niet verlengd wordt? Als het de reden vanwege je zwangerschap is mag dat niet! Je werkgever krijgt gewoon je loon van de UWV en jij weer van je werkgever dus daar hebben ze geen onkosten aan. Ze zitten alleen met open diensten... Succes!!

4 jaar geleden

Wat vervelend dat je je op je werk niet gehoord voelt. Vermoeidheid is wel degelijk een serieuze klacht. Al vanaf het begin van de zwangerschap heb ik er erge last van. Ik werkte sinds week 15 al wat minder uren en had mij soms ook dagen helemaal ziek gemeld (omdat ik dan toch weer mijn grens over was gegaan). Na mijn gesprek met de Arbo arts van vorige week (week 17 van de zwangerschap) mag ik niet meer dan 4 á 5 uurtjes per dag werken. Doordat de arts dit heeft bepaald gaat mijn werkgever hier een stuk makkelijker mee akkoord. De verwachting is dat ik de rest van de zwangerschap vermoeid zal blijven en ook niet nog eens meer uren zal kunnen werken. Misschien kan jij ook een gesprek aanvragen met de Arbo arts. Deze kan er mogelijk voor zorgen dat je werkgever en collega's wat serieuzer omgaan met je klachten en wat meer rekening met je houden. Succes!

4 jaar geleden

Wat vervelend dat je je op je werk niet gehoord voelt. Vermoeidheid is wel ...
Goed om te horen dat het bij jou zo opgelost is! Ik ga ook inderdaad een gesprek met een arboarts aanvragen. Ik weet in ieder geval nu dat ik niet de enige ben:) dank voor je reactie!

4 jaar geleden

Reactie op Momoftwo91

Goed om te horen dat het bij jou zo opgelost is! Ik ga ook inderdaad een ge ...
Ben blij dat je iets aan mijn berichtje hebt. Ga je absoluut niet schuldig voelen of denken dat je je aanstelt. Dat deed ik eerst ook, maar mijn VK en arbo arts gaven beide aan dat dit echt niet nodig is. Vermoeidheid is echt wel een serieus signaal dat je lichaam aangeeft dat je het rustiger aan moet doen. Succes alvast met je gesprek bij de Arbo arts 🍀

4 jaar geleden

Ben heel blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik zit sinds 16 weken volledig thuis door verschillende klachten. Vond en vind het soms moeilijk te accepteren, omdat ik mezelf eigenlijk nooit ziek meld, maar ik probeer nu te denken dat dit het beste is voor m'n kindje ❤️

4 jaar geleden

Hier ook sinds vandaag! 20 week nu, of nouja morgen 20 week. Moet zeggen dat ik me er ook best naar onder voel! Erg last van rug- en bekkenklachten en het werken in de thuiszorg als verpleegkundige was niet meer te doen... Nu aangepaste routes en meer kantoorwerk, daarnaast kijken wat lukt en de overige uren aanvullen met ziekte uren. Ik vind het ook wel lastig om buiten het werk om nog ergens heen te gaan op een goede of een vrije dag. Heb het gevoel alsof ik nu buiten het werk om opeens ook niks meer mag doen of ergens gezien wil worden ofzo?

4 jaar geleden

Werk op een spoed eisende hulp.. maar niet meer dan 6u per dienst. Is niet te doen.. al hebben de 12 weken spugen en afvallen (en dus thuis op de bank liggen) ook niet veel goeds gedaan natuurlijk...

4 jaar geleden

Reactie op Annemieke91

Hier ook sinds vandaag! 20 week nu, of nouja morgen 20 week. Moet zeggen da ...
Dit herken ik! Ik ben zelf ook verpleegkundige en 18+4 weken zwanger. Ik ben de hele dag misselijk en meerdere keren overgeven per dag. Zelf met mijn moeder boodschappen doen en rondje winkelcentrum voel ik me rot over. Bang als ik iemand tegen kom. Verder durf ik ook niet echt meer wat buiten de deur af te spreken🙈 Ik ben momenteel wel 100% want de bedrijfsarts zat vol en kan er pas over 2 weken terecht. Uiteindelijk 4 weken moeten wachten.

4 jaar geleden

Reactie op romylassauw

Dit herken ik! Ik ben zelf ook verpleegkundige en 18+4 weken zwanger. Ik be ...
Als je ziek bent moet je dat doen wat het best bijdraagt aan je herstel. Als dat buiten de deur is, moet je je niet schuldig voelen!

4 jaar geleden

Ik ben pas in dienst! Heb een proeftijd van 2 maanden, dus ookal meld ik me ziek, mag ik niet meer terugkomen! Ik moet wel blijven:) en over 4 maanden verlof

4 jaar geleden

Heel herkenbaar, Ik was nog thuis van een lichte burn-out toen ik erachter kwam zwanger te zijn, super gewenst en ik had helemaal zin om weer te beginnen. Zou Januari voor 50% weer aan de slag en langzaam reïntegreren. Dat ging dus even mis. Hele maand december overgegeven en bijna een ziekenhuis opname ivm uitdroging. Dus toen ik Januari eigenwijs als ik ben weer aan de slag ging riep mijn lichaam mij keihard terug. Zit nu 100% in de ziektewet en dat zal tot mijn verlof niet veranderen. Nog steeds dagen dat ik hele dag misselijk/niet fit ben en extreem vermoeid. Werk in de gehandicaptenzorg met zeer zwaar verstandelijk en lichamelijk gehandicapten. Je ziet dat collega’s het druk hebben en kunt zelf niets betekenen echt zo frustrerend. Ik ga nu af en toe paar uurtjes heen om wel wat binding te houden met bewoners en collega’s.. maar heb hier ook echt paar weken over gedaan om de acceptatie te vinden. Ben nu 17 weken zwanger dus is nog lange rit met veel thuis zitten.. we maken er maar het beste van.

4 jaar geleden

Ik ben heel erg aan het vechten hiertegen. Wil nog niet thuiszitten maar ik merk dat mijn lichaam het werken in het onderwijs echt zwaar vindt. Inderdaad, je ziet hoe deuk collega’s het hebben en wil hen helpen. Tegelijkertijd voel je je zo rot en kan je zelf niets doen. Hopelijk hebben jullie de rust gevonden. Ik hoop dat ik dat ook gauw ga vinden!

4 jaar geleden

Ik heb mijn werkgever gisteravond rond 22.30 uur verteld dat ik flink pijn heb ik mijn rug en even geen zware werkzaamheden trek. Om 01.00 uur stond ik op zijn verzoek nog volle kratjes frisdrank de trap af te tillen (horeca). Vandaag heb ik mij ziek gemeld omdat ik over mijn grenzen heen ben gegaan. Ik heb met hem afgesproken morgen te laten weten hoe het gaat. Aankomende week sta ik veel ingepland ivm carnaval. Ik zie daar gigantisch tegenop en wil met carnaval deze week echt niet gaan werken. Ik ga morgen bellen naar UWV om advies te vragen. Maar ik ben heel bang dat het nog weken duurt voordat ik bij zo'n arbo arts terecht kan.. Hoe ga ik dat in de tussentijd oplossen? 😔

4 jaar geleden

Reactie op NCLBB

Ik heb mijn werkgever gisteravond rond 22.30 uur verteld dat ik flink pijn ...
Ik zou toch nog een keer met de werkgever om tafel en alles uit leggen, hij heeft niks aan je als je straks helemaal niks meer kunt dus vraag nogmaals rustig of dat hij gepast werk voor je heeft. Snap dat carnaval voor de horeca belangrijk is( zelf ook 3 jaar gedaan) maar ik kon met feesten met 2 man achter de bar dus misschien is t een optie bij jullie om dat te doen en dat de ander met kratjes gaat sjouwen? Hoop voor je dat het goed komt. In ieder geval veel succes en toch ook veel plezier met carnaval.

4 jaar geleden

Ik zit zelf ook in de zorg maar sta nu volledig ziek. Kom 4 dagen 4 uur per week "aanwezig zijn" Helpen met de kleine dingetjes maar mag gewoon geen zorgtaken meer uitvoeren. Was erg moeilijk want ging door tot mijn breaking point. Ben nu zelf 17 weken zwanger (van een 2ling) Gelukkig zijn mijn collega's ook erg behulpzaam en betrokken. Groeten.

4 jaar geleden

Hier ook heel herkenbaar.. Heb sinds 4 weken zo'n enorme hoofdpijn in combinatie met duizeligheid dat ik het werken in de zorg gewoon niet trek. In eerste instantie wel doorgegaan maar nu sinds ruim een week ziek thuis. Mijn werkgever werkt alleen wel heel erg tegen. Hij wil mij niet gedeeltelijk ziek melden dus dat betekend dat ik gigantisch in de min ga komen of dat ik al mijn eigen pbl uren in moet gaan leveren. Baal hier heel erg van. Ben wel lid van de fnv dus ga van de week maar eens even met ze bellen want het lijkt me sterk dat hij zoiets kan maken toch?

4 jaar geleden

Reactie op Marije-marije

Hier ook heel herkenbaar.. Heb sinds 4 weken zo'n enorme hoofdpijn in combi ...
Hij moet jou gedeeltelijk ziek melden

4 jaar geleden

Reactie op Janine0512

Ik zit zelf ook in de zorg maar sta nu volledig ziek. Kom 4 dagen 4 uur per ...
Mag ik vragen wat je doet? Ik werk in de ouderenzorg en moet mij ook ziek gaan melden en boventallig gaan werken. Maar weet niet precies wat ik dan moet doen. Ik ben momenteel 20 weken zwanger.

4 jaar geleden

Ik mag heel blij zijn met mijn werkgever zoals ik hier lees. Ben nu bijna 19 weken Zwanger en op verzoek ga ik vanaf 1 maart voor 50% werken. Moet ook toegeven dat het werk steeds zwaarder word. Werk nu full time tussen de paarden en vervangend werk is op dit bedrijf niet mogelijk. Daar komt bij dat mijn baas vervanging voor mij moet gaan zoeken en als ik dus 50% in de zieketewet ga mijn baas een groot stuk vergoed krijgt om vervanging aan te nemen. Een beetje een win win situatie en zo hoef ik me dus ook niet schuldig te gaan voelen op het moment dat ik iets leuks ga doen op een dag die ik normaal gesproken zou moeten werken

4 jaar geleden

Reactie op Marije-marije

Hier ook heel herkenbaar.. Heb sinds 4 weken zo'n enorme hoofdpijn in combi ...
Ik zou contact opnemen met de bedrijfsarts. Elke werkgever is ergens aangesloten, soms alleen lastig om uit te vinden waar