6 Reacties

één jaar geleden

Misschien met de warmte extra drinken misschien wat meer gezweet de afgelopen dagen (zonder suiker dit verstopt) Volkoren producten Beetje honing (licht laxerend) Wat olijfolie door het eten Hier werkte bovenstaande niet dus nu toch vd huisarts wat gekregen om de ontlasting zachter te maken

één jaar geleden

Mijn dochter heeft echt vaak last van obstipatie! Wij gebruiken dan van dulcosoft (gewoon bij de etos te koop) die zakjes macrogol. Dat trekt vocht aan in de ontlasting waardoor het weer wat zachter word, maar werkt verder niet op de darmen ofzo! Verder altijd belangrijk, voldoende beweging en vezelrijk eten!

één jaar geleden

Hoe gaat het nu? Hier hetzelfde probleem.. zo goed als zindelijk maar dat poepen blijkt iets heel spannends te zijn.. hij poepte ook 2 tot 3x per dag en gister een dag niet en toen werd hij na 2 uur slapen wakker en poepte zn luier vol 😅 Dus het is ook een kwestie van ontspannen denk ik.. Hij mag ook gewoon een luier aan als hij dat wil, maar loopt nu dus weer heel de dag met luier aan omdat hij klaagt over pijn omdat hij moet poepen. Lastig lastig 😅 Iemand tips?

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Hoe gaat het nu? Hier hetzelfde probleem.. zo goed als zindelijk maar dat p ...
Hey! Bij ons was het een hardnekkig probleem. Toch wel een maand of 2 dat hij het ophield en met veel gegil als het kwam (ook met luier aan). We hebben hem een tijd lang laxatiedrankjes gegeven zodat het niet verstopte (via huisarts). Sinds een week of 2 heeft hij het opeens door en gaat het goed. Geen idee wat nou de oplossing geweest is, denk toch vooral er helemaal geen aandacht aan schenken

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Hoe gaat het nu? Hier hetzelfde probleem.. zo goed als zindelijk maar dat p ...
Tips die wij hebben gehad en geprobeerd: -luier weer aan en alsnog t plassen wel stimuleren op potje. Over tijdjes dan weer luier helemaal uit -belonen met stickers als poepen lukt -elk stapje belonen: dus al sticker als hij op potje gaat zitten op het potje om poepen te proberen -na elke maaltijd proberen op potje Misschien kan je er nog iets mee

één jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Ja ik twijfel om gewoon zn luier maar uit te laten want nu wil hij ook niet meer op de wc of potje plassen en doet dus alles weer in zn luier. En dat vind ik ook sonde want hij is hardstikke zindelijk. Zelfs in het zwembad met zwemluier aan zegt hij nog als hij moet plassen. En nu poept hij ook niet, met luier aan. Ik ben al even helemaal terug naar de basis gegaan van fruit, groente, brood en alleen volkoren koekjes ofzo en veel drinken. We hebben net vakantie gehad en dan werd er wat meer gesnoept natuurlijk 🙈 dat werkt ook niet mee aan de ontlasting. Ik zie het maar weer als een fase waar we doorheen moeten..