19 Reacties
één jaar geleden
Onze dochter net voor haar 3de zindelijk.. zij wilde nooit op het potje daarvoor ik heb tekenfilmpjes met der gekeken en boekjes er over gelezen voor ik er mee begon
Ik heb een stoel potje besteld en met behulp van mini kadotjes en stickers maar na 1,5 dag was ze dag en nacht zindelijk want haar “troontje” was helemaal de bom en trots dat we samen waren ook zij zelf en maakten er een feestje van
één jaar geleden
Maak jezelf niet gek door te gaan vergelijken met anderen. Ik heb een kinderpotje voor mijn zoontje gehaald, hij was toen 1.5 jaar. De eerste paar maanden speelde hij ermee, vervolgens liet ik hem filmpjes zien.
Ik nam hem ook vaak mee als ik zelf moest plassen, zodat hij ziet dat het niet zo eng is. Als je het potje wilt overslaan, dat mag dan kun je zo’n lage opstapje gebruiken en het gewoon speels aanpakken.
Betrek hem bij je eigen plas momenten, super overdreven reageren als hij zelf wilt plassen. Belonen met stickers, cadeautjes en gedans Het zijn de kleine stappen die van belang zijn. Want sommige kinderen vinden het eng. Mijn zoontje is overdag zindelijk, maar vind het nog steeds eng om een poepie te doen op de wc.
Prima! Ik vraag het wel en benoem het vaak , maar voor de rest laat ik het aan de tijd over.
één jaar geleden
Wij hadden al heel lang een potje staan, zowel boven als beneden op de wc, vond ie in het begin reuze interessant maar later geen oog meer naar. Ineens deze zomer wel weer, potje toen ook buiten gezet en hij wilde er ineens op. Toen ging het eigenlijk vanzelf en heel snel. Nu poept en plast hij op de wc en is hij snachts ook steeds vaker droog (door komst baby daar nog niet echt mee bezig geweest, dus hij draagt snachts nog een luier). Maar hebben het eigenlijk hem zelf beetje laten bepalen, ging verbazingwekkend goed. Maar hoor ook uit mijn omgeving ontzettend goed geluiden over die zindelijkheidsbox, wellicht het proberen waard?
één jaar geleden
Wat ik van al het getob op jonge leeftijd met mijn oudste zoon geleerd heb is: pas starten als ze er zelf aan toe zijn. Als het niet wil: poging staken en over tijdje opnieuw proberen.
Bij kind nummer 2 ging het daardoor veel snellen zonder gedoe. En nu met de 3e net begonnen. Hij gaat in juni naar school.
één jaar geleden
Ben er meerdere keren mee begonnen maar kreeg dan zoveel weerstand! Heb het gewoon even laten rusten en het kwam op een gegeven moment echt vanzelf! Ik ben wel steeds blijven vragen, zullen we even op het potje zitten? Van lieverlee kwamen er steeds meer bewuste plasjes maar toch bleef ze alles liever in d'r luier doen. Veel boekjes erover gelezen en haar mee laten gaan met ons 😅
Stickerkaart hielp hier niks. Uiteindelijk (niet heel pedagogisch verantwoord 🙈) snoepjes ingezet en toen was ze binnen 2 weken eigenlijk wel zindelijk. 😂
Ontlasten duurde trouwens een stuk langer, dat durft ze nu sinds een maand of 2 pas echt.
En 's nachts is ze ook nog niet zindelijk, maar dat komt wel.
één jaar geleden
Reactie op lucaevdb
Gewoon geen luier meer aan doen maar een onderbroek dan is t zo gebeurd..
En dit ook inderdaad. In de zomer veel in de tuin zonder luier rond laten lopen. Eerst boeide het haar vrij weinig, dus ik zat echt met m'n handen in m'n haar want niks hielp! Maar doorzetten is de enige manier en uiteindelijk valt het kwartje wel.
één jaar geleden
Hier is het ook drama. Van de zomer was hij zindelijk wat betreft het plassen. Tot hij ene parasiet opliep en daar zo ziek van geweest is en zo extreem veel en vaak moest poepen waardoor steeds alles onder zat zelfs met luier. En nu wil hij dus helemaal niet meer op het potje of het toilet 😔
Ik heb van alles geprobeerd maar hij wil gewoon niks meer.. sticker beloning systeem werkt niet, cadeau voor het behalen voor een volle lijst maakt hem ook niet uit. Rond laten lopen zonder luier aan boeit hem ook niks meer.
Als hij wel eens op het potje of toilet iets doet is het omdat ik hem zeg dat het moet bijvoorbeeld na dat hij geslapen heeft of als we ergens heen gaan. Dan prijs ik hem de hemel in wordt super blij ga zingen en dansen met hem wat hij leuk vind. Maar daarna kan ik het weer vergeten..
Ik weet het dus ook niet meer.. 😔
één jaar geleden
Mijn dochtertje van 3,5jr is nu net zinderlijk .. ze was het al eerder maar door een flink buikvirus met veel diaree helemaal angstig omdat haar "poep stuk was".. van een vriendin de tip gekregen om bij action een hele rij met belleblaas te halen en zei op t potje of wc en mama op t krukje samen de belleblazen.. nou ik weet niet hoe, maar ze deed een plasje hup samen stickerplakken en weer proberen vanuit de zinderlijkheidbox had ik ook nog mooie poepie stickers en blijve bellen blazen werkt vast niet voor ieder kind maar wie weet het proberen waard. Suc6 mamas
één jaar geleden
Ik had een schema met hokjes en ze mocht bij de Action zelf een aantal stickerboekjes uitzoeken. Bij elke keer dat ze naar de wc ging mocht ze een sticker plakken. Als het vel vol was, dan mocht ze een cadeautje uitzoeken. Werkt vrij goed! Nu wil ze graag grote meiden dingen doen zoals haar zus (die is 16). Dan zeg ik dat ze pas grote meiden dingen kan doen als ze echt goed naar de wc gaat en nu gaat het bijna iedere dag wel goed.
VRIEND
10 maanden geleden
We zitten vandaag op dag 5 van de box en ze heeft voor het eerst gezegd dat ze moest plassen en haar onderbroek bleef droog. Ze heeft een grote plas gedaan op de wc. Echt een mijlpaal. Elke dag zijn er wel 12 onderbroeken en 12 broekjes doorgegaan. Maar goed, de aanhouder wint en belonen werkt hier heel goed (chocola en kleine kadootjes). Ook positief over haar praten en even bellen naar oma met haar overwinning heeft haar geholpen.
10 maanden geleden
Reactie op Maria123
We zitten vandaag op dag 5 van de box en ze heeft voor het eerst gezegd dat ...
Hoe hebben jullie die box Aangeboden
VRIEND
10 maanden geleden
Reactie op rosalie-1992
Hoe hebben jullie die box Aangeboden
Je moet er wel even de tijd voor nemen. Mijn man en ik waren een week vrij en toen zijn we begonnen. Geen luier meer aan en meteen alleen een onderbroek. Het stuitte de eerste dagen op veel weerstand, maar we hebben volgehouden en alleen in de nacht een luier aan. De eerste dagen moet je dus veel verschonen en volhouden. Vooral belonen heeft hier geholpen. Van de stickers in de box was ze niet echt onder de indruk haha. Ze is nu helemaal zindelijk en heeft zelfs al op de wc gepoept. Ik kan het haast niet geloven, maar ik ben heel blij dat we het gedaan hebben.