19 Reacties
2 jaar geleden
Hier gebruiken we biodermal zonnemelk en dit gaat goed bij onze dochter met eczeem. Heb lang gezocht naar een goede zonnebrand zonder irriterende stoffen met goede filters. Vond de site van sproetonline erg fijn!
2 jaar geleden
Wij gebruiken deze van Drs. Leenarts. Is ook zonder 'troep'.
Nu 1+1 gratis bij Etos. Ook erg lekker voor jezelf vind ik.
2 jaar geleden
Dit ziet er niet uit als eczeem, maar een allergische reactie. Ik heb zelf verschillende contact allergieën (en ook eczeem), o.a. voor een stofje in zonnebrand (benzophenone-3/oxybenzone). Je weet pas zeker waar je kindje op reageert met een allergie test of heeeeeeeeeel veel proberen.
Wordt je kindje ook benauwd en/of suf als hij deze reactie krijgt?
2 jaar geleden
Reactie op Mini--20
Deze is dan inderdaad het beste heb ik gehoord
Deze gebruiken wij ook! Wordt ook aangeraden door de dermatoloog!
2 jaar geleden
Reactie op SGVS
Dit ziet er niet uit als eczeem, maar een allergische reactie. Ik heb zelf ...
Nee hij wordt niet benauwd of suf. Hij heeft wel vaker plekjes. Maar we kunnen er de vinger niet op leggen wat het is. Huisarts geeft aan dat een allergietest zo jong niet handig is, omdat alles bog vol in ontwikkeling is.
2 jaar geleden
Reactie op Baby1990
Nee hij wordt niet benauwd of suf. Hij heeft wel vaker plekjes. Maar we kun ...
Dat klopt ook. Op deze leeftijd groeien ze nog vaak over allergieën heen, gelukkig. Als hij niet suf of benauwd wordt is het in ieder geval geen gevaarlijke allergie, hoogstens vervelend. Mocht dit toch wel voorkomen, direct hulp zoeken!
Een gevoelige huid is heel vervelend. Het is echt veel proberen. Ik doe het bijvoorbeeld weer heel goed op Dermolin, anderen op La Roche Posay of iets anders.
2 jaar geleden
Naïf is de oplossing. Dit had onze kleine ook, maar niet meer sinds we Naïf gebruiken.
VRIEND
2 jaar geleden
Komt het zeker door de zonnebrand? Kunnen het geen warmte bultjes zijn? ik kan zelf niet tegen zonnebrand waar olie in zit. Dus daar let ik altijd op.
2 jaar geleden
Reactie op SGVS
Wanneer kun je terecht bij de dermatoloog?
Vorige week zijn we geweest! Het lijkt toch echt eczeem te zijn en zijn huid is daarom gevoelig voor bepaalde stoffen. We hebben andere hormoonzalf gekregen (cutivate) en cetimacrogol zalf, ipv crème. Dit helpt erg goed! Hij reageert nu met deze behandeling ook amper op de zonnebrand van La Roche Posay. Heel fijn!