9 Reacties

2 jaar geleden

Nog even over het afbouwen: we gingen van ongeveer 10 keer borstvoeding per dag inclusief nachtvoedingen naar 0 borstvoedingen in 1 maand tijd.

2 jaar geleden

Dochtertje wil de fles ook niet en vind gewone melk, plantaardige melk of karnemelk vies. Wel eet ze volle kwark en is gek op kaas. Dus ja, veel zuivel krijgt ze niet, maar heb niet het idee dat ze iets mist of tekort komt.

2 jaar geleden

Ik dacht dat ik gelezen had dat kindjes wel degelijk 150 ml melk moeten binnen hebben per dag om gezond te kunnen groeien. Omdat er vitamines inzitten die belangrijk zijn voor de groei. Hier krijgt hij savonds nog een flesje van 210 ml in zijn bedje voor hij gaat slapen. Ook al heeft hij heel veel gegeten overdag. Ik heb daar echt een gewoonte van gemaakt.

2 jaar geleden

Mijn dochter weigerde melk al vanaf de 8 maanden. Heb mij hier ook vaak zorgen om gemaakt. Maarja cb zegt ook je kunt het er niet induwen. En met kaas, yoghurt, toetje, bepaalde groente, boter zit ook allemaal calcium in wat ze niet uit melk krijgen. Mijn dochter is nu 1.5 en wilt nog steeds niks van melk weten. Ik probeer wel nog regelmatig aan te bieden, en ook andere vormen zoals drink yoghurt enz. Je kunt evt ook nog proberen melk in een open beker of rietjes fles misschien lukt dat wel. Of warm maken of juist koud. Ik heb letterlijk alles geprobeerd, maar er zal maar iets wel werken. Maar lukt het niet dan maak je er niet teveel zorgen om en probeer andere dingen aan te bieden waardoor ze ook die calcium binnen krijgen. Je kindje lijkt mij prima op gewicht en ook kwa lengte, dus zal echt niks tekort komen.

2 jaar geleden

Reactie op Miss Daxy

Ik dacht dat ik gelezen had dat kindjes wel degelijk 150 ml melk moeten bin ...
Dit heeft het cb toch echt tegengesproken. Het eerste jaar is melk belangrijk, maar ook omdat ze dan andere dingen vaak nog niet goed eten. Maar melk is echt niet meer het belangrijkste, en die 150ml halen ze dus ook uit andere dingen zoals kaas, yoghurt, kwark etc. Krijgt je kind gewoon een gevarieerde voeding dan hoef je je over die melk geen zorgen te maken.

2 jaar geleden

Is Optimel of halfvolle melk/volle melk (met eventueel een beetje zero siroop) een idee en dan uit een beker? Hier vind onze jongen het helemaal geweldig! Dit krijgt hij 1 a 2 keer per dag aangeboden en savonds soms kwark of iets dergelijks (knijpzakjes zijn wel favoriet). Onze zoon is ongeveer 90 cm en bijna 15 kilo hahha 😅👍🏻

2 jaar geleden

Waar je op moet letten als hij geen melk drinkt is dat hij voldoende eiwitten binnenkrijgt op een andere manier. Dit kan met soja melk maar ook met andere vormen van zuivel bijv. Andere plantaardige melken bevatten wel voldoende calcium en B12 (mits toegevoegd, check het pak) maar niet voldoende eiwitten. Mijn dochter heeft een machtiging gekregen voor pepti tot 2 jaar omdat ze geen melk en soja kon hebben en het met voeding moeilijk was dit voldoende te geven. Ondanks dat ze altijd aan de grote kant is geweest.

2 jaar geleden

Reactie op Miss Daxy

Ik dacht dat ik gelezen had dat kindjes wel degelijk 150 ml melk moeten bin ...
Waarschijnlijk bedoel je zuivel en niet perse melk.

2 jaar geleden

Mijn zoon drinkt geen melk meer nadat we gestopt zijn met de fles. Hij krijgt wel voldoende zuivel aangeboden dus volgens CB geen probleem